הליכוד הודה: אנחנו הפצנו הקלטת של כחלון קורא לתמוך בנתניהו

נציגי הליכוד הודו הבוקר כי מפלגתם עומדת מאחורי פרסום הקלטת בה נשמע משה כחלון תומך בנתניהו, אך טענו כי אין מדובר בהטעיית הבוחר • יו"ר ועדת הבחירות: ההודעה המוקלטת מהווה "הטעייה בוטה"
נחמן גור
כ"ו אדר התשע"ה / 17.03.2015 10:35

מפלגת הליכוד מודה הבוקר (שלישי) כי היא זו שעומדת מאחורי הפצת קלטת העבר הערוכה של יו”ר כולנו משה כחלון שהופצה אמש למאות אלפי אזרחים.  מדובר בהקלטה של כחלון טרם הבחירות הקודמות,  בה הוא נשמע כשהוא קורא לתמוך בליכוד ובנתניהו.

בדיון בפני יו”ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג’ובראן, הודו נציגי הליכוד הם העומדים מאחורי ההקלטה וטענו כי ההקלטה אינה מטעה.  “בוחר סביר שישמע את ההקלטה יודע היטב, שהדברים הנאמרים בה נאמרו על ידי מר כחלון בעבר, כשהיה חבר בתנועת הליכוד ולא לקראת ההצבעה בבחירות לכנסת ה-20, שכן אין זה סביר שהעומד בראש רשימה אחת בבחירות לכנסת, יקרא להצביע בעד רשימה אחרת שמתחרה ברשימתו”.

השופט קבע כי דין העתירה של כולנו להתקבל וכי ההודעה המוקלטת מהווה “הטעייה בוטה”.

השופט כתב בהחלטתו: “יש לדחות את טענת הליכוד בהקשר זה. לא יכול להיות עוררין, כי קיימת ודאות קרובה ששליחת ההודעה המוקלטת, יום לפני הבחירות, תטעה את הבוחרים לחשוב שמדובר בפנייה אליהם מאת מר כחלון לתמיכה במפלגת הליכוד.

“מתקשה למצוא תכלית כלשהי למשלוח הודעה זו – בעת זו – מלבד ניסיון ליצור מצג מעין זה בדיוק. בהודעה המוקלטת לא צוין, בשום אופן, שמדובר בהודעה מלפני כשנתיים, שעה שמר כחלון היה שר מטעם מפלגת הליכוד.

משכך, ניתן בזאת תוקף של צו מוחלט לצו הארעי שניתן אתמול. אין לעשות כל שימוש בהודעה המוקלטת האמורה בכל אמצעי מדיה ותקשורת”.

יו”ר ועדת הבחירות השית על הליכוד תשלום הוצאות בסך של 20,000 ש”ח.

ממפלגת כולנו נמסר: “אנו שמחים שהשופט ג’ובראן עצר את הליכוד מלהמשיך ולהפיץ את ההקלטה השקרית. למרות הלחץ הרב שבו הם נמצאים, אנו קוראים למפלגת הליכוד להוציא הודעת הבהרה באופן מידי”.

“מדובר במעשה פלילי פסול”, אמרו במפלגתו של כחלון אתמול בצהריים, “מפלגת כולנו קוראת הערב לעם ישראל לצאת מחר ולהצביע עבור כולנו – המפלגה החברתית לאומית היחידה בישראל. עצוב שמפלגת הליכוד ברגע של יאוש בוחרת להטעות את הציבור. מפלגת כולנו פנתה לגורמי האכיפה להמשך טיפול בפרשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות