סקרי ערוצי הטלוויזיה: ש”ס – 7; יהדות התורה – 6-7, יחד – 5

אליעזר היון
|
כ"ג אדר התשע"ה / 14.03.2015 19:21
על פי שני ערוצי הטלוויזיה המובילים בישראל נשמר היתרון של המחנה הציוני על פני הליכוד • עוד עולה משני הסקרים כי ש”ס של אריה דרעי מתייצבת על 7 מנדטים • יהדות התורה: 6-7 מנדטים • תנועתו של אלי ישי זוכה בחמישה מנדטים

סקר אחרון לפני הבחירות: בסקר ד”ר מינה צמח ומנו גבע ממכון “מדגם” שנערך עבור חדשות 2 עולה שמפלגת הרצוג-לבני מובילה על הליכוד ב-4 מנדטים, כאשר המחנה הציוני עם 26 מנדטים והליכוד עם 22.

אחריהם מופיעה המפלגה הערבית המשותפת הזוכה בסקרים ל-13 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד שומרת על כוחה עם 12 מנדטים , ומפלגתו של בנט נחלשת במנדט אחד אל מול הסקר הקודם, וגורפת 11 מנדטים.

משה כחלון מקבל 8 מנדטים בסקר, ומיד אחריו ש”ס עם 7 מנדטים. יהדות התורה נחלשת לשישה מנדטים, ואביגדור ליברמן זוכה בחמישה מנדטים.

שתי מפלגות נוספות שחוצות את אחוז החסימה אך מצבן אינו פשוט הן, מרצ ויחד של אלי ישי, הזוכות ל-5 מנדטים כל אחת.

סקר חדשות 10: מגמה דומה

על פי הסקר שנערך על ידי פאנט האינטרנט ‘פרוייקט המדגם’ בהנהלת אריאל איילון ובפיקוח קמיל פוקס עולה תמונה דומה: המחנה הציוני בראשותו של יצחק הרצוג צפוי לזכות ב-24 מנדטים, בעוד נתניהו עתיד להוביל את הליכוד ל-20 מושבים בכנסת.

גם לפי סקר זה, הרשימה הערבית המשותפת הופכת להיות שלישית בגודלה בכנסת וצפויה לזכות ב-13 מנדטים. יש עתיד והבית היהודי גורפות 12 מנדטים כל אחת, וש”ס מתייצבת על 7 מנדטים. במספר זה זוכה גם יהדות התורה.

מרץ, ישראל ביתנו, ויחד של אלי ישי, מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה גובר נתניהו על הרצוג עם 43 אחוזים הרואה בו את המועמד המתאים ביותר לתפקיד, מול 35 אחוזים בהם זוכה יצחק הרצוג.