‘קלטת של מרן’: למה התכוון הגר”ע יוסף זצ”ל כשאמר: “כפו עליי”?

האמנם אמר הגר"ע יוסף זצ"ל - וגם תועד בקלטת - כי "כפו עליי" להחזיר את אריה דרעי לתפקיד יו"ר תנועת ש"ס? • בני ביתו: "שום איום מהסוג של 'הוצאת חומרים פליליים' לא הופנה כלפי הרב או מי מבני משפחתו באותם ימים" • אז למה התכוון? ומה השיב כשנשאל ערב שחרורו של אריה דרעי מבית הכלא האם יערוך עבורו 'מי שבירך' בתפילת שחרית?
י"ח אדר התשע"ה / 09.03.2015 21:45

כאשר ברקע יש מי שרומזים רמזים עבים כרוחב רחוב הקבלן, כי בידיו של יו”ר מפלגת ‘יחד’, ח”כ  אלי ישי, יש קלטת ובה אמירות של הרב עובדיה יוסף זצ”ל ערב הסתלקותו, כי ישי יכול להקים מפלגה חדשה, כמו גם דבריו אמש של הגאון רבי יורם אברג’ל, בכנס בחירות בנתיבות, כי “מרן אמר ‘תדונו אותי לכף זכות, אני לא עשיתי שום דבר מעצמי. כפו אותי, לחצו עלי, איימו עלי קצת שיעשו כך או כך” – מתעוררות תהיות רבות.

האמנם אמר הגר”ע יוסף זצ”ל  – וגם תועד בקלטת – כי ‘כפו עליי’ להחזיר את אריה דרעי לתפקיד יו”ר תנועת ש”ס? והאם, כמו שיש מי מאנשיו של ישי הטוענים, לחצו על הרב באמצעות “חומרים פליליים”?

בסוף שבוע שעבר נחשפו שני דפים מתוך יומן אישי של הרבנית יהודית יוסף, רעייתו של הגאון רבי משה יוסף, בנו הצעיר של הגר”ע זצ”ל – קטעים שהם רק קצה קרחון של חומר מרתק, הממלא את דפי היומן.

הימים היו ימי ערב שחרורו של אריה דרעי מבית הכלא. באחד מהבקרים, המתועד ביומן האישי, הייתה ועדת השחרורים של שירות בתי הכלא אמורה לדון בשחרורו המוקדם. בני הבית פנו אל הגר”ע יוסף ושאלוהו האם יעשה בתפילת שחרית ‘מי שברך’ ליו”ר בדימוס של התנועה.

הרב השיב: “אני מתפלל בשקט, לא בפומבי. מתפלל שייצא, כמובן. אבל גם מתפלל על כך שפניו יהיו לשלום ולא למלחמה”.

חששו של הרב מפני הרגע בו ייצא דרעי מבית הכלא, יבקש את הפיקדון ומחלוקת גדולה תפרוץ – היה גדול, מעידים מי שזוכרים את אותם ימים.

היום, כשמדברים על קלטת בה נשמע הגר”ע  אומר כי “כפו עליי” להחזיר את אריה, עומדים בני ביתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל  ואומרים בתוקף כי שום איום מהסוג של “הוצאת חומרים פליליים” לא הופנה כלפי הרב או מי מבני משפחתו באותם ימים – בטח לא מכיוונו של אריה דרעי.

עוד הרבה קודם להחזרתו של אריה דרעי לתנועה, היה מקורב למשפחה שפנה אל רשם העמותות בתלונה על קרן שהוקמה על ידי רבי משה יוסף, לשיקום רשת החינוך של ש”ס. הקרן גייסה ממון רב לשם שיקומה מחדש של העמותה, שהייתה נתונה באותם ימים בקשיים כלכליים קשים מאוד.

“מי שהביא את החומר לרשם העמותות היה בטוח שהוא פוגע ברב משה, אך הדבר לא הצליח בידו, הכול נמצא תקין”, מספר אחד מבני המשפחה שזוכר את אותה תקופה. “ואין לזה שום קשר להחזרתו של אריה לתנועה.

“הרב החזיר את אריה כי ממש לא רצה מחלוקת לקראת סוף ימיו. הביאו לו סקר שבו ש”ס יורדת לשישה מנדטים, בעוד תנועה חדשה שתפנה אל כלל עם ישראל, שבראשה יעמוד דרעי תקבל חמישה מנדטים. הרב מאוד היה מודאג מכך. ‘לעת זקנתי יזכרו שהייתה מחלוקת בין אריה לאלי?’ הוא ממש לא רצה בכך, ולכן העדיף להחזיר לאריה את הפקדון”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בסופו של יום יחד לא תעבור
    09/03/2015 22:39
    יהודי
  1. אז למה כל החילול השם?!

  2. אתם לוקחים צד ברור לטובת דרעי השמאלן והשחצן
    09/03/2015 22:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. איפה קצת אוביקטיביות? פשוט דוחה.

  4. בני ביתו מכחישים? אז מה. לא מאמינה להם
    09/03/2015 23:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. כולם יודעים שהיו הלשנות מסויימות.
    וד”ל.

  6. י
    10/03/2015 03:51
    ע
  7. נלע”ד כוונתו להגאון ר’ שלום כהן שהוא התמוך הוותיק של דרעי

  8. למי?
    10/03/2015 09:14
    שינשין
  9. אלי ישי ,משה יוסף ,יהודית יוסף, ששנים הסיתו נגד דרעי ,שטפו למרן תמוח
    והקליטו.

  10. שכחתם שגזרו חרם על מי שמוציא קלטות?
    10/03/2015 09:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. לא מבין את כל אלה שתמהים מדוע מי שמחזיק את הקלטת לא חושף אותה. הוא פשוט מאוד מפחד מהחרם

  12. תקציר - מרן לא רצה שדרעי יחזור. איימו עליו עם סקרים שש
    10/03/2015 15:43
    רפאל
  13. זה הכל.

  14. חכמי התורה
    10/03/2015 19:12
    בן תורה
  15. מי לנו נאמנים כחכמי התורה הרה”ג שמעון בעדני והנשיא החכם שלום הכהן שהיו עם מרן מעל ששים שנה הם לא פוליטיקאים וכל הנושאים לובנו על ידם יחד עם מרן זצוק”ל ושמעו את כל הרכילויות והפרסומים וההקלטות וממשיכים ביתר עוז להבהיר שדעת מרן כבראשונה רק ש”ס ,