תלמיד המחזור הראשון של ישיבת פוניבז’ • הרב יצחק לבה ז”ל

בבית החולים תל השומר נפטר הבוקר, בגיל 92, הרב יצחק לבה ז"ל • שימש מחנך במוסדות 'אור החיים' לבנות כיובל שנים • הספידו גדולי תורה, שעמדו על מעלותיו הייחודיות של הנפטר
יוני גרין
ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014 11:23

ברוך דיין האמת: בבית החולים תל השומר נפטר הבוקר [א], בגיל 92,  הרב יצחק לבה ז”ל.

המנוח ז”ל נולד בגרמניה ונמלט מהשואה לארץ ישראל. למד בישיבת לומז’ה ולאחר מכן היה תלמיד במחזור הראשון של ישיבת פוניבז’.

נישא לרעייתו גולדא רבקה שתחי’, בתו של הרב דוד דזימטרובסקי ז”ל מכפר סבא. הקים את ‘בית הכנסת לתורה ותפילה אהבת חסד’ ברחוב דסלר בבני ברק, יחד עם רבי יצחק הלברשטט זצ”ל.  שימש מחנך במוסדות ‘אור החיים’ לבנות במשך כיובל שנים.

לפני מספר שנים עבר מביתו ברחוב ירושלים לבית אבות ויז’ניץ בבני ברק, יחד עם רעייתו. לפני שלושה ימים התמוטט ואושפז בבית החולים שיבא, שם נפטר הבוקר.

השאיר דור ישרים: בנו רבי נחום, מגיד שיעור בישיבת אורחת תורה ובית מתתיהו; בנו רבי אליעזר ר”מ ישיבת קרית הרצוג; וחתנו הרב יחזקאל ברנר מרבני כולל חזון איש.

ההלויה יצאה היום מבית הכנסת ‘אהבת חסד’ ברחוב דסלר לבית העלמין בבני ברק.

הספידו הגאון רבי אליעזר כהנמן, שהזכיר כי אביו הגאון רבי אברהם כהנמן זצל סיפר לו על הקשיים שהיו למנוח זצ”ל בראשית דרכו בישיבה ואיך במסירות נפשו דבק בישיבה והיה חביב אצל הסבא מרן הרב זצ”ל, וגם זכה להקים משפחה חשובה בזכות מסירות נפשו לתורה. אחריו הספיד הגרי”ג אדלשטיין,  שאמר בהספדו כי המנוח זכרו לברכה. היה שלם ביראת שמים והשפיע הרבה יראה על סובביו.

אחריו הספיד  הגרב”ד פוברסקי: “המנוח עבד את בוראו בתמימות ובישרות נפלאה. מצעירותו היה מופלא בהתמדה ועבודה נפלאה והיה מיוחד מאד בישיבה, ובמעלות אלו הוא מילא את שנותיו. בדבריו עמד על זכותו בהעמדת בית המדרש ‘אהבת חסד’ המיוחד בכך שלא משנים בו מאומה ממנהגי אבות. יש למייסדים זכות של עשרה ראשונים שכל המעשים הנמשכים מזכות מעשי הראשונים”.

 הגאון רבי יעקב אדלשטיין הספיד: עדיין עטופי אבל אנו מפטירתו אתמול של נער חמודות שנקטף להוריו היקרים שיחי’ ולכל משפחתו. זמן זה הוא זמן אבילות על תלמידי ר”ע, וגזירות שהיו באשכנז בשנת ת”ח -ת”ט. גם מציינים בימים אלו 70 שנה לשואת יהדות הונגריה שעיקר גירושם היה בזמן זה. הצער הגדול שאנו מצטערים על סילוקו של צדיק הוא צער על מיעוט כבוד השם והוא מצווה גדולה. המנוח זכה לבן הגאון האדיר רבי נחום,  שהוא מרביץ תורה חשוב מאד מאד, שיש לו זכויות רבות.

הגאון רבי ברוך ויסבקרו: בלי להכיר את הורי המנוח אפשר לומר לפי מעשיו ולפי היכרותי עם בנו שיבלחט”א הגאון האדיר רבי נחום, שתורה מחזרת אחר אכסניה שלה.

נעל את מסכת ההספדים בנו הגאון רבי נחום לבה, בדברי פרידה נרגשים. מסע ההלוויה יצא אל בית החיים סגולה פתח תקוה, שם הספידו הגאון רבי אברהם ישעיה אדלר, והנכד הרב ברנר.

יהי זכרו ברוך.


הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות