מזל דגים: ומה עלה בחכה של שני אחים? מפלצת במשקל 127 ק”ג

השפמנון, כנראה הגדול בעולם, נלכד על ידי שני אחים שיצאו למסע דיג שגרתי בנהר שבאיטליה • הדג, השוקל 127 ק"ג, נלכד אחרי מאבק של כ-40 דקות, ואז, לאחר שתועד - שוחרר לדרכו
אליעזר היון
י"ד אדר התשע"ה / 04.03.2015 23:36

שני אחים תאומים, היו סבורים שהם יוצאים לעוד יום דיג שגרתי בנהר הפו שבאיטליה. אלא שההפתעה שחיכתה להם הצליחה לרגש את כל חובבי הדיג ברחבי העולם: בחכתם הצנועה עלה דג ‘שפמנון’ ענק במשקל 127 ק”ג.

האחים, דינו ודאריו פרארי, סיפור ל’טלגרף’, כי היצור המפלצתי נמשה מהמים אחרי מאבק שנמשך כ-40 דקות.

ארכו של השמפנון  עמד על 9 רגל (כ-3 מטרים), ולועו הפעור המצטרף לגופו הענק מבהיר, כי הוא עשוי בהחלט לבלוע אדם בקלות רבה למדי.

האחים סיפרו כי כדי ללכוד בעל חיים כזה צריך סבלנות רבה, אך גם כח פיזי רב: “במשך 40 דקות עייפנו אותו, כשהוא ניסה להשתולל ולחמוק מהקרס, ורק אז כשהוא מותש הרמנו אותו מהמים”.

השנים הצטלמו עם הדג לצורך התיעוד לדורות הבאים – ואז שחררו אותו לדרכו.

שמפנון

השפמנון, הוא סוג של דג מים מתוקים ממשפחת השפמנוניים. מלבד סוג זה, רוב הדגים האחרים בסדרת השפמנונאים הגדולה מכונים “שפמנונים”. גופו של השפמנון צר וארוך ויש לו סנפיר גב ארוך, המשווה לו מראה של צלופח.

עורו חלק וחסר קשקשים, ראשו פחוס ופיו הרחב מכיל שיניים. סביב פיו מצויים 8 בינים ארוכים הדומים לשפם ומכאן שמו (נון בארמית פירושו דג). דגי השפמנון נפוצים ברחבי העולם, בעיקר באגמים, נהרות וביצות.

מומחים מציינים כי השמפנון שלכדו האחים פרארי נדיר בגדלו ובמשקלו, שכן השפמנון המצוי מגיע לכל היותר למשקל של 50 ק”ג.

שמפנון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות