חדו”ש: להפסיק לפרסם ה’קול קורא’ עם ברכות למצביעים

עמותת חדו"ש מתלוננת: ב'קריאת הקודש' לבוחרים "מברכים את המצביעים בבנים, אריכות ימים ופרנסה" • "יהדות התורה הוכיחה שוב שהיא אינה מכירה בשלטון החוק הישראלי ורואה עצמה מעל החוק"
נחמן גור
י"א אדר התשע"ה / 02.03.2015 09:58

“יהדות התורה פרסמה בניגוד להחלטת יו”ר ועדת הבחירות הקודמת השופט אליקים רובינשטין ובניגוד לחוק הבחירות הבטחה לברכות לכל מי שיצביע ג’. על ההבטחה חתומים 26 בכירי הרבנים של המפלגה וביניהם הרב אהרון לייב שטיינמן, הרב חיים קנייבסקי והאדמו”ר מגור הרב יעקב אריה אלתר”, כך קובלת הבוקר (שני)  עמותת חדו”ש לחופש דת ושוויון על ה’קול קורא’ שפרסמה המפלגה החרדית.

בעמותה דורשים מיהדות התורה להתחייב מיד להימנע מכל פרסום נוסף של מודעת הברכות.

בעמותה האנטי חרדית מזכירים כי חוק הבחירות קובע, כי “כל המשדל אדם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם נדר או הבטחה להעניק ברכה דינו מאסר חמש שנים או קנס”.

“מידי מערכת בחירות מפרסמת יהדות התורה את מה שהיא מכנה ‘קריאת קודש’, בה קוראים רבני המפלגה לשומעים להם להצביע לג’.

“הפעם הקדימה המפלגה ופרסמה את הקריאה ביום שישי האחרון, שבועיים וחצי לפני הבחירות. בקריאה נאמר: ‘הננו תפילה להשם יתברך כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת, אגודת ישראל דגל התורה, שסימנה ג’ לכנסת, יתברכו בבני חיי ומזוני [בנים, אריכות ימים ופרנסה] ובכל הברכות ממקור הברכות’.

“בכך חזרה יהדות התורה על העבירה שבצעה במערכת הבחירות ב-2013. אז הורה השופט רובינשטיין, בעקבות עתירה שהגישה חדו”ש, לבצע שורת שינויים בנוסח הברכה. את המילה ‘יתברכו’ הורה לשנות ל’שיזכו’ ואת המילים ‘בכל הברכות ממקור הברכות’ שהופיעו במודעה המקורית הורה לשנות ל’שיזכו בכל הטוב ממקור השפע’.

מנכ”ל חדו”ש אמר: “שוב הוכח שיהדות התורה ורבניה רואים בחוק הישראלי לכל היותר המלצה בלתי מחייבת ואינם מהססים לרמוס אותו”. לדבריו, “הדרג הבכיר של הרבנים בהם מדובר הופך את העבירה לחמורה במיוחד. העובדה שהם חוזרים על אותה עבירה למרות החלטת יו”ר ועדת הבחירות בבחירות הקודמות מהווה צפצוף ארוך על החוק”.

לדברי המנכ”ל, לברכות הרבנים “יש ערך ומשקל מיוחד בעיני מצביעים חרדים רבים המאמינים בכוחם המאגי. קשה שלא לתהות האם הסרוב של יהדות התורה לוותר על האמצעי האסור של ברכות, מהווה הודאה בכך שבלי הבטחות מיסטיות המפלגה תאבד קולות רבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יו, איזה נודניק השחר אילן הזה
    03/03/2015 01:23
    סטודנטית
  1. או שהוא סופר משועמם
    או שהוא שונא חרדים בצורה חולניתת