חרדי מירושלים וקצינה נעצרו בגין החזקת סכין • מי שוחרר ומי עוכב?

בית המשפט הורה על זיכוי מוחלט של צעיר חרדי שנתפס בתחנת רכבת כשברשותו סכין • הסניגור טען כי התבצעה 'אכיפה בררנית', לאחר שקצינה שנעצרה במקביל לצעיר שוחררה במקום - בעוד הוא עוכב לחקירה, והוגש נגדו כתב אישום
אליעזר היון
י' אדר התשע"ה / 01.03.2015 16:00

 שופט בית משפט השלום בתל אביב, ד”ר שאול אבינור, זיכה צעיר חרדי, תושב העיר העתיקה בירושלים, מאשמת החזקת סכין. זאת בשל טענה על אכיפה בררנית בה נקטה המשטרה.

ערוץ 7 דיווח, כי הצעיר, רון שמחון, נעצר בתחנת הרכבת בתל אביב על ידי מאבטחים שגילו סכין ברשותו. אלא שעיכובו של שמחון בידי המאבטח במקום אירע ממש במקביל לעיכובה של חיילת, קצינה בחיל הים, כשברשותה סכין דומה.

לשוטרים שהוזעקו למקום אמרה הקצינה כי קיבלה את הסכין מחיילים אמריקניים, וכי הסכין משמשת אותה לצרכים סודיים על ספינת חיל הים. בעקבות טענות אלו היא שוחררה במקום.

שמחון, לעומתה, עוכב, נלקח לתחנת המשטרה, נחקר, ובסופו של דבר הוגש נגדו כתב אישום.

העובדה שהוא נלקח לחקירה, בעוד הקצינה משוחררת מיידית ללא כל הליך, אמר השופט, מהווה “אכיפה בררנית”.

השופט הוסיף, כי העובדה שמדובר בקצינה איננה מספיקה על מנת להצדיק את הטיפול השונה בין שני המקרים. “אין ספק כי עניינה של קצינה, קל וחומר חובלת, המשרתת את הכלל במשימות סודיות על ספינות חיל הים, הוא עניין הראוי לאהדה.

“יחד עם זאת, בין האהדה המוצדקת והמתבקשת לתפקיד שהקצינה ממלאת, לטובת ביטחון המדינה, לבין מחילה כה מהירה על חשד לביצועה של עבירה חמורה – רב המרחק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות