בית חב”ד בנאפל: ישראלי קרא ‘שמע ישראל’ – התמוטט ונפטר

צעיר ישראל מלוד, מצא את מותו במהלך תפילת השבת בבית חב"ד בקטמנדו שבנפאל • השליח במקום, הרב חזקי ליפשיץ, מטפל בהעברת הגופה לארץ • זמן קצר קודם לכן חילץ 'בית חב"ד' ישראלי נוסף שנפצע בקטמנדו
נחמן וייס
ד' אייר התשע"ד / 03.05.2014 23:40

טרגדיה בבית חב”ד בנפאל: צעיר ישראלי כבן 28 מלוד, התמוטט במהלך יום השבת בבית חב”ד שבקטמנדו. לפי הדיווח ברוטר, הדבר קרה לאחר קריאת שמע-ישראל בתפילת שבת בבוקר.

מיד לאחר ההתמוטטות, החל השליח ומנהל בית חב”ד בקטמנדו, הרב חזקי ליפשיץ, יחד עם אורחים נוספים, בפעולות החייאה. כוחות חילוץ מקומיים הגיעו לבית חב”ד ופינו את המתמוטט לבית-החולים, שם נקבע מותו. סיבת התמוטטותו, נכון לעכשיו, עדיין אינה ידועה.

למניעת יחס שאינו ראוי לגופת הנפטר, ארגן הרב ליפשיץ שמירה צמודה לגופה עד לצאת השבת. משפחת הנפטר עודכנה בטרגדיה וכעת מטפל המרכז החבד”י בזירוז הליכים להעברת הגופה לישראל, בהקדם האפשרי.

אירוע זה הוא המקרה השני בו טיפל הרב ליפשיץ בשבת האחרונה. זמן קצר קודם לכן, שב מחילוץ ישראלי אחר שנפגע בראשו. הארוע התחיל ביום שישי אז התקשר ישראלי לבית חב”ד ודיווח על פציעה בראשו כאשר הוא אינו יודע לאכן את מיקומו המדוייק.

הרב ליפשיץ יצר קשר עם סוכני נסיעות, והבטיח סכום כסף גבוה למי שיצליח לאתר את הפצוע ולחלץ אותו. בשל מזג האוויר, לא ניתן היה להעלות מסוק לאוויר, אולם בשבת בבוקר אותר הישראלי כשהוא במצב טוב ופונה לבית-החולים.

הערב אמר הרב ליפשיץ: “עברנו בבית חב”ד סוף-שבוע קשה עם פעילות גופנית רבה במטרה לדאוג לשני הישראלים. לצערנו לאחד הצלנו את החיים בזמן ולאחר לא הצלחנו. שנשמע בשורות טובת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות