בלעדי • הראשל”צ על ‘יחד’: “לא לסטות לדברים חדשים”

בנאום שנשא במושב יערה, קרא הראשל"צ הגר"י יוסף: "חייבים לתת כוח למפעל החיים של הרב" • "המהפכה הספרדית תמשיך להתפתח בזכות שלוחי דרבנן יצחק ועקנין וחבריו" • על הגר"מ מאזוז: "יש אחרים אתה רואה אותם רצים. לפני כן כאב להם הגב, כאב להם הרגליים, לא יכלו ללכת"
ז' אדר התשע"ה / 26.02.2015 13:07

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, השתתף באירוע במושב יערה שבגליל המערבי, על גבול לבנון, ונשא דברים בפני המשתתפים, כאשר לצידו יושב ח”כ יצחק ועקנין מש”ס, הפועל ביישוב שנים רבות ועשייתו הברוכה מתפרסת על פני כל האיזור.

במהלך נאומו סיפר הראשל”צ על השתתפותו לצד אביו, הגר”ע יוסף זצ”ל בהלוויתו של נשיא ישיבת פוניבז’, על שיחותיו עם ראש הממשלה, ועל התפתחות עולם התורה הספרדי – וקרא להמשיך ולתמוך ב”מפעל החיים שמרן עשה, בהנהגה שהנהיג את הספרדים” – תנועת ש”ס.

” אבא עשה מהפכה אצל הספרדים”, פתח הגר”י יוסף. “מה היה לפני 50 שנה? לא כולם מבוגרים פה, יש פה הרבה צעירים. אבל אני זוכר. הייתי אז נער צעיר.

“באלול תשכ”ט, זה 46 שנה כמעט, היתה לוויה של הרב יוסף שלום כהנמן, ראש ישיבת פונוביז’. מרן היה אז רב ראשי בתל-אביב והלך לישיבה בבני ברק. אני הייתי אז נער בישיבה קטנה והלכתי איתו.

“היו שם הספדים באידיש. הרב שך, הרב רוזובסקי, הרב פוברסקי. מרן לא יודע אידיש, הוא יודע ערבית, מה לעשות… עמדתי לידו, ואני שומע את מרן אבא אומר משניות בעל פה מילה במילה, כמונה מטבעות. כל מסכות ברכות, שבת, עירובין, פסחים, כל המסכת מילה במילה. ואני עומד לידו, והוא משמיע לאוזנו וגם לאוזני.

“היו הרבה הספדים. הוא ניצל את הזמן. נגמרו ההספדים, התחילה ההלוויה לצאת. אני מסתכל, היו אלפים, היו רבבות, אבל אין ספרדים. אני פונה לאבא: אבא, תראה כולם אשכנזים. הרי ספרדי רואה ספרדי, מתוך אלף אשכנזים אתה רואה ספרדי אחד.

“אמרתי: אבא, איפה הספרדים שלנו? כל הבחורי ישיבות, האברכים, כולם אשכנזים?

“אבא הסתכל, ראה שאני צודק. אמר לי, אתה צודק, אין פה הרבה ספרדים, אבל יבוא יום וגם אצלנו הספרדים יהיה ככה בני תורה. והתקיים בנו הדבר הזה. המהפכה הזו התקיימה. היום יש הרבה בני תורה ספרדים.

“בוועד הישיבות היו אצלי והביאו לי נתון שבישיבות הקטנות אנחנו הספרדים עברנו את האשכנזים. ברוך ה’.

“ולאט לאט נעבור את האשכנזים גם בישיבות גדולות וגם באברכים. יש תחרות בונה”.

“עושה חדשות, בעל מלחמות”

בשלב זה עבר הראשל”צ לדבר על תנועת ש”ס: “צריך רבותי להמשיך את המהפכה שמרן עשה. מרן יש לו מפעל חיים. הוא בחיים שלו לא עשה רק את הספרים שלו הנפלאים שכל עם ישראל נהנה מהם… כל עם ישראל נהנים מהספרים שלו, כל החוגים.

“אבל זה לא רק הספרים. מפעל החיים שמרן עשה, בהנהגה שהנהיג את הספרדים, רבותי חייבים לתת כח למפעל החיים של הרב. להמשיך את הדרך של מרן, הן בהלכה והן בהנהגה. לא לסטות לכל מיני דברים חדשים, חדשים לבקרים. עושה חדשות, בעל מלחמות.

“צריך להמשיך בדרך של מרן… בעשייה הציבורית, וככה באמת נמשיך עוד את השגשוג של הספרדים – והמהפכה הספרדית תמשיך להתפתח עוד כהנה וכהנה, בזכותם של שלוחי דרבנן יצחק ועקנין וכל חבריו. שימשיכו עוד לפעול, שיהיה להם כח לפעול עוד, להקים עוד תלמוד תורה, עוד ישיבה, להילחם בחוקים”.

הגר”י דיבר בכאב על החוקים שנחקקו בקדנציה האחרונה נגד החרדים והיהדות: “אתם יודעים, בשנתיים האלו של הממשלה האחרונה היו 55 (נגד עין הרע) חוקים נגד התורה. חלקם עברו לגמרי, חלקם כברו קריאה ראשונה, אני לא בקי בהכל.

“אבל יש כמה חוקים שדיברתי עם ראש הממשלה. אמרתי לו, תראה איזה חוקים הם עושים, דברים נוראיים. אמר לי: מה אני אעשה, אני מסכים איתך. מצידי לא הייתי עושה את זה. אין לי קואליציה, זה הקואליציה שלי, זה הם רוצים יש עתיד, מה אני יכול לעשות.

“צריך להתפלל שהממשלה הבאה תהיה ממשלה יותר טובה, שכל החוקים הרעים יוציאו אותם, שיהיו חוקים טובים, שיחזרו לעזור לישיבות. אברכים היו מקבלים 900 שקל, היום מקבלים 300 שקל, 250 שקל. הורידו, הורידו, כמה כוללים נסגרו, כמה אברכים נפלטו הפסיקו ללמוד.

“בגלל הגזירות שגזרו עם התקציב הזה. אם יהיה כוח לדתיים, לדת במדינה, יצחק ועקנין יפעל להחזיר בחזרה הכסף, לבטל את כל החוקים הרעים האלו.

“צריך להמשיך את הדרך של מרן. מה שמרן עשה עשה לשם שמים. הוא לא עשה בשביל להיות נשיא מועצת חכמי התורה. לא זו הייתה מטרתו. רק בשביל להגדיל תורה ולהאדיר. במשך הזמן עשו אותו נשיא מועצת החכמים, הוא לא חיפש את זה, הוא לא רצה את זה”.

“מי לא רוצה ברכה ממרן?”

בשלב זה עבר הראשל”צ לתקוף את מפלגת ‘יחד’ ועקץ את ראש ישיבת כסא רחמים, הגר”מ מאזוז: “לצערנו הרב, יש אחרים אתה רואה אותם רצים ממקום למקום. לפני כן כאב להם הגב, כאב להם הרגליים, לא יכלו ללכת. עכשיו פתאום, אתה רואה אותם רצים ממקום למקום”.

הגר”י יוסף המשיך: “מרן עשה את הכל לשם שמים. להמשיך את הדרך של מרן לשם שמים. ואז שכרכם למעלה בשמים יהיה גדול מאד. כל מי שימשיך את הדרך של מרן אין לי ספק שמרן בשמים יתפלל עליו. גדולים צדיקים במיתתם יותר מחייהם.

“מי לא רוצה ברכה ממרן? כשמרן היה חי איתנו כמה היו רצים לקבל ברכה. אני זוכר, זה היה קטסטרופה איך אנשים היו באים לבית של הרב. אני אומר, אחרי מאה ועשרים, נזכה לראות את מרן? מי יודע. כאן בעולם הזה זכינו וראינו את מרן. אבל צדיקים במיתתם קרויים חיים, הוא ראה את הצרות של הדור הזה, את התפתחות התורה.

“ואיך מנסים לעצור את זה, כל מיני מחלוקות כל מיני דרכים. אני יודע ששם בשמים הוא יתפלל על כל מי שממשיך את הדרך שלו”.

הדפס כתבה

12 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    26/02/2015 13:46
    מצביע רק אלי ישי
  1. שופר התעמולה של ש”ס המושחתת.

  2. כבודו בשירות המדינה
    26/02/2015 13:57
    שומר
  3. על כן אסור לכבודו לעסוק בתעמולה לטובת ש”ס.
    אם כבודו רוצה לעסוק בפוליטיקה – יתכבד ויתפטר ממשרת הראשון לציון.

  4. במקום שיש חילול ה אין חולקים כבוד לרב. בושה איך פתח פה נגד גדול הדור
    26/02/2015 14:06
    גדעון
  5. בושה שאלה מתימרים להנהיג את הדור איך פתח פה בעזות מצח נגד גדול הדור הרב מאזוז

  6. אם הרב מזוז נהיה בריא
    26/02/2015 14:24
    רבינוף
  7. והוא רץ ממקום למקום – סימן הוא שיש לו סיעתא דשמיא והוא עושה את הדבר הנכון.

  8. מילים כדורבנות!!!
    26/02/2015 15:12
    שלמה
  9. לפעמים אין מה להגיב

  10. אין להם מה למכור. רק לרכל על אלי והרב מאזוז. מוציא שם רע. לשון הרע.
    26/02/2015 17:27
    תמיר
  11. זה דרכה של תורה? זה דיסקונקי מלא הלכות אבל לא עומד ביצר שלו ומוציא שם רע ברבים ומלבין פני חברו ברבים. יש לו חלק לעולם הבא?

  12. דרעי מדרדר את הרב לפלילים
    26/02/2015 18:27
    אלי ישי - אנחנו אחריך באש ובמיים!!
  13. דרעי עוד יכניס את הרב לכלא. התחכמויות, לא אמרתי שס, רק מפעל מרן, ומילים כמו “אסור לי לומר מותר לי לרמוז”, לא יעזור בבית המשפט.
    חבל, חבל שיפטרו אותו.

  14. בזיון התורה! מרן הרב מאזוז גדול הדור
    26/02/2015 18:29
    אלי ישי - אנחנו אחריך באש ובמיים!!
  15. הרב יצחק לא מגיע לקרסולי רגליו, לא בעיון ולא בבקיאות. מי הוא שיטיף מוסר לרב מאזוז?? מאז שהתחבר לרשע דרעי, נהיה בובה שלו ולמד מדרכיו לזלזל ברבנים.
    איפה היה רב שיגיד מי שהצביע למפלגה אחרת שימשיך להצביע להם?? זה מראה שהרב מאזוז כל כוונתו לשם שמיים.
    “האלוקים יבקש את נרדף”

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/02/2015 02:06

      את תכנס להשוואות. כל גדול במקומו מונח. זה ברור שבתור בן הוא רוצה לחזק את דרכו ותנועתו של אבא שלו, אז אל תתרעם!

  16. מי נאמן למרן?
    26/02/2015 18:30
    כסא רחמים
  17. לאחרונה, נשמעות טענות ומענות על חוסר נאמנות לדרכו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצ”ל. אז יצאנו לבדוק מי בדיוק זה שבמשך עשרות שנים היה נאמן לדרכו ולמורשתו של מרן.

    מעניין לדעת, האם בישיבותיהם של אותם “נאמנים” לומדים טור ובית יוסף לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא? שמא העיון הוא בשיטת רבותינו הספרדים? וכי מרגילים את הבחורים בכתיבה? האמנם מקפידים לא לאחר את גיל הנישואין? הבחורים אינם נישאים לבנות החובשות פאה נכרית? הציציות של הבחורים בפנים? במוסדותיהם מקפידים שהבנות הרווקות ישימו כיסוי ראש? מחנכים את בוגריהם לרדת אל העם שבשדות? האם הם מכניסים בניהם למוסדות ספרדים? ומה עם ‘חדר יחוד

    כל הנקודות הללו היו כידוע בנפשו של מרן, ובכל מקום היה זועק עליהן השכם והערב. ככל שאנו מפשפשים במוחנו, איננו נזכרים בישיבה נוספת מלבד ישיבתו של מרן מופת הדור הגר”מ מאזוז שליט”א שיכולה לסמן ‘וי’ גדול על כל השאלות הנ”ל

    באיזו עוד ישיבה תמצאו את ספרי מרן בלויים מרוב שימוש? באיזו ישיבה לומדים בהם בסדרי לימוד קבועים

    ואכן, מרן עצמו ידע כל זאת, ואמר פעם לאחד מבניו “רק בכסא רחמים מעריכים את התורה שלי”. וציין שזו הסיבה שהיא הישיבה היחידה שהוא מקפיד לבקר בה מעת לעת, מה שאינו עושה אפילו בישיבות שהקימו בני משפחתו.

    לא ניתן לשכתב את היסטוריה. ‘כסא רחמים’ היא הישיבה היחידה ששמרה בעוז על כבודו של מרן לאורך כל השנים (ולא רק בשנים האחרונות או אחרי-מות קדושים…). בשעה שבשאר הישיבות (כן כן, כולל הספרדיות שבהם), ביטלו דבריו בציניות, וניסו מתוך קנאה לגמד את דמותו הגדולה, ‘כסא רחמים’ היתה הישיבה היחידה שרבניה ותלמידיה עמדו מנגד כחומה בצורה להגן על כבודו נגד אותם משמיצים, שהיום, נאלצים לבלוע את כובעם מבושה.

    גם בימים בהם פסע מרן כמעט בודד ויחיד נגד מתנגדיו, ניצב מרן ראש הישיבה שליט”א תמיד לצדו. כך קרה שבאחד הכנסים הראשונים של תנועת ש”ס, הכינו המארגנים במה גדולה ומכובדת לעשרות רבנים, וברגע האמת “נעלמו” כל הרבנים, מחמת שהיו כפופים לרבני האשכנזים. הכנס התחיל ושום רב לא מילא את הבמה, מרן הגיע והבמה ריקה, לא ראשי ישיבות ולא חברי מועצות, כלום! אחד היה שם לצדו של מרן – מנהיג הדור הגר”מ מאזוז יבלחט”א

    מורשתו של מרן אינה מתבטאת באותיות של מפלגה כזו או אחרת שכיום מתכחשת לדרכו בחלק מהדברים (עיין ערך הכחשת היתר המכירה למשל…). הנאמנות לדרכו של מרן, היא בהמשך מורשתו האמתית.

    אז לכל המלינים, נציע במטותא – טלו קורה מבין עיניכם! ובעצם, לא קורה, כי אם נגריה שלימה.

  18. סופית, בוחר באלי ישי. שס מפלגת השנאה !!
    26/02/2015 18:32
    תלמיד מרן
  19. נמאס, נמאס מכל ההתקפות שלכם. רשעים ארורים, מה אתם רוצים שאלי ישי לא יעבור את אחוז החסימה, ואז 3 מנדטים ילכו לפח. העיקר שאתם תקחו את כל הג’ובים לעצמכם. לא אכפת לכם מהתורה, לא אכפת לכם ממרן, כלום.
    רשעים ארורים השסניקים, ה’ ישלם להם כגמולם. “וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ”.

  20. יחד ננצח
    27/02/2015 13:07
    יקי
  21. בעל מלחמות זורע צדקות מצמיח ישועות אפילו לצטט לא יודעים