נוגסים בעולם הישיבות: מה עשו בחורי ישיבות במפגש של מטה ‘יוזמת ז’נבה’ בת”א

ב'יש עתיד' מנסים לארגן מפגשי הסברה עם בני ישיבות - אולם בינתיים ללא הצלחה • מי שכן הצליחו הם אנשי 'יוזמת ז'נבה': במסגרת מפגשים שמארגן המטה כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות, הם כבר לא מסתפקים בבכירים ויועצים פוליטיים של ש"ס • היעד כעת: בחורי ישיבות • השבוע השתתפו תלמידי ישיבות יוקרתיות בבני ברק במפגש עם יוסי ביילין
ו' אדר התשע"ה / 25.02.2015 14:29

חשבתם שרק התייצבות של בחורים בבקו”ם של צה”ל תהרוס את עולם הישיבות? ובכן, לא רק. שכן מבתי המדרש של ארגונים ומפלגות צצות כל העת יוזמות חדשות.

בשבועות האחרונים מנסים גורמים בכירים ב’יש עתיד’ של יאיר לפיד לארגן חוגי ‘הסברה’, במסגרת מערכת הבחירות לכנסת ה-20 שמנהלת המפלגה, כאשר המטרה היא לפנות דווקא אל קהל יעד של בחורי ישיבה.

למרות הניסיונות, עד כה, כך נראה, לא הצליחו היוזמים לארגן מפגש שכזה עם בני ישיבות או חרדים.

אולם מתברר כי יש מי שעושה זאת בהצלחה כבר תקופה ארוכה: מטה ‘יוזמת ז’נבה’.

המטה, שמקום מושבו בתל אביב, מקיים מפגשים, כנסים, ימי עיון, סמינרים, וקורסים עם קהלי יעד שונים, על מנת להשפיע על מקבלי ההחלטות.

בין היתר מתקיימות פעילויות עם חברי כנסת, פעילי מפלגות, עיתונאים, בהם משתתפים פוליטיקאים ישראלים יחד עם פוליטיקאים ואנשי ציבור פלסטיניים, כאשר המטרה היא ליצור תשתית ציבורי רחבה להסכם עתידי. פעילויות רבות מתקיימות בקרב הציבור הרוסי בישראל, וגם בשיתוף עם מפלגת ש”ס. ח”כי ש”ס, כמו גם נשים בכירות במפלגה, השתתפו בכינוסים שיזם המטה.

ב’יוזמת ז’נבה’ מספרים, כי הם “עובדים כבר שנים עם ש״ס, מחברי כנסת ועד רבנים, חברי מועצות דתיות ופעילים אחרים”.

יחד עם זאת, לפני כשנה היו אמורים לצאת לכנס של ‘יוזמת ז’נבה’ שלושה מחברי הכנסת של סיעת ש”ס, ואיתם גם כמה פעילי שטח של המפלגה, אולם יו”ר ש”ס, אריה דרעי, עצר את הנסיעה.

אולם, אם בעבר התמקדו המפגשים באישי ציבור, עיתונאים ומובילי דעת קהל, בתקופה האחרונה מבצעים אנשי מטה ‘יוזמת ז’נבה’ פניות גם אל בחורי ישיבות.

ביום שני האחרון נערך במשרדי המטה בתל אביב מפגש עם חרדים, ובהם קבוצת בחורי ישיבה.

במפגש נכח השר לשעבר, יוסי ביילין, מי שעמד בראש הצוותים שניסחו את ‘יוזמת ז’נבה’ להסכם קבע ישראלי-פלסטיני, בפיקוח ובתמיכה של ממשלת שווייץ.

המפגש כלל, לדברי המטה, “שיחה על המצב המדיני ועל התרחישים האפשריים אחרי הבחירות. מטרת הפעילות היא להציג את פתרונות יוזמת ז׳נבה, ללמד על הסכסוך הישראלי פלסטיני, להביא מומחים, עובדות ונתונים ולהפגיש קהלי יעד שלנו, וש״ס ביניהם, גם עם בכירים פלסטינים”.

ממידע שהגיע לחרדים10 עולה, כי במפגש השתתפו תלמידים נבחרים מישיבות יוקרתיות בבני ברק. חלק מהם אף הביעו רצון להשתתף בקורס הבא שמתכנן מטה ‘יוזמת ז’נבה’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעניין מאיזהישיבות הבחורים
    26/02/2015 15:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הידד לבחורים שממיתים את עצמם באוהלה של “יוזמת ז’ניבה”