נתניהו: “לא אשב עם בוז’י”; בכיר בליכוד: 50% סיכוי לממשלת אחדות

האם ממשלת אחדות היא התרחיש הכי הגיוני? ח"כ זאב אלקין: "יש סיכוי של 10-15 אחוז לממשלת שמאל, בין 40 ל-50 אחוז סיכוי לממשלת ימין, וסיכוי דומה לאחדות" • נתניהו הלילה: "ממשלת אחדות – לא תהיה. רוצה ממשלה לאומית רחבה"
אליעזר היון
ו' אדר התשע"ה / 24.02.2015 22:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז גם אמש, פעם נוספת, כי אין בכוונתו להקים ממשלת אחדות עם מפלגת המחנה הציוני של בוז’י הרצוג וציפי לבני.

“לא תוקם ממשלת אחדות ביני ובין ציפי ובוז’י. זה לא יקרה, מפני שתהום אידיאולוגית עמוקה פעורה ביני לבינם”, כתב ראש הממשלה לקראת חצות בדף הפייסבוק שלו.

“אני בעד שמירה על ירושלים מאוחדת תחת ריבונות ישראלית, הם נגד. אני נגד ויתור על שטחי יהודה ושומרון מפני שכל שטח שיימסר יהפוך לבסיס טרור של האיסלאם הקיצוני, הם בעד. אני עומד איתן מול הלחצים הבין-לאומיים בכל הקשור לאינטרסים הביטחוניים של ישראל, הם רק מוכנים לוותר, להתקפל, לסגת, להיכנע.

“ממשלת אחדות – לא תהיה. ברצוני להקים ממשלה לאומית רחבה, שתמשיך לעמוד איתנה וחזקה, יחד עם השותפות הטבעיות שלנו ובראשן ‘הבית היהודי’. ממשלה שתמשיך לעמוד איתן על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, מול כל אויבינו, שתמשיך להצמיח את הכלכלה הישראלית, שתמשיך להנהיג, באומץ ובאחריות, את מדינת ישראל.

“לכן הבחירה בבחירות הקרובות היא בין ממשלת ליכוד בראשותי, לבין ממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז’י. זאת הבחירה, אין בחירה אחרת”.

 דבריו של נתניהו באים לאחר שבליכוד גברו היום הקולות כי לא יהיה מנוס מהקמת ממשלת אחדות לאחר הבחירות.

“יש סיכוי של כ-50 אחוז להקמת ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה בראשות הרצוג”, אמר היום יו”ר הקואליציה, ח”כ  זאב אלקין, בשיחה שקיים עם תלמידי ישיבת עתניאל. “יש סיכוי של 10-15 אחוז לממשלת שמאל, בין 40 ל-50 אחוז סיכוי לממשלת ימין וסיכוי דומה לממשלת אחדות”, הוסיף אלקין, שצוטט באתר nrg.

אלקין אמר עוד, כי במצב של תיקו בין הגושים ייתכן שלא תהיה ברירה, אלא ללכת לממשלת אחדות שתהיה “בעל כורחו של נתניהו”, כדבריו ותביא לרוטציה בראשות הממשלה בין נתניהו לבין הרצוג.

“ממשלת אחדות, שתהיה בעל כרחו של נתניהו, עדיפה על מצב של ממשלת שמאל”, הסביר אלקין, “כי ממשלת שמאל תקדם את המשא ומתן המדיני ותתקדם לעבר מדינה פלסטינית בצורה של נסיגה חד-צדדית ביהודה ושומרון.

“לעומת זאת, במקרה של ממשלת אחדות, אמנם לא תהיה התקדמות לעבר מדינה פלסטינית ונסיגה חד צדדית, אבל גם לא נוכל לקדם נושאים כמו החלת ריבונות ביהודה ושומרון וסיפוח של גושי ההתיישבות”.

שר בכיר אחר בליכוד צוטט גם הוא כי ממשלת אחדות היא ‘תרחיש סביר מאד’. “זה יהיה הדבר הנכון לישראל בזירה הבינלאומית, שם מצפים לנו אתגרים מאוד לא פשוטים”, אמר.

השר, שצוטט באתר וואלה, הוסיף: “לממשלת ימין צרה יהיה קשה להתמודד עם קשיים כמו גיוס העולם נגד איראן, הדיפת הלחצים מאירופה והתמודדות עם הקו הבעייתי של אובמה. הבעיות האלה לא הולכות להיעלם אחרי הבחירות. אנחנו צריכים להיות מוכנים להתמודד איתן בצורה הטובה ביותר”.

כעת נותר רק להמתין לתוצאות ולראות מה יקרה במציאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתניהו:
    07/03/2015 23:45
    זכי זעלאן
  1. חשוב לשים לב!
    לאובמה נשארו עוד שנתיים לסיום כהונתו.
    כעת אין לו שום מחויבות לאף אחד והוא גם לא זקוק לקול היהודי .
    נכון לעכשיו יש לו בטן מלאה על נתנייהו, ובנק מטרות מכובד בכדי לזמבר אותו ואותנו עד העצם.
    על מנת למזער את הנזק , חייבים!!!! לשלוח את נתניהו “לנוח” לפחות עד יעבור הזעם.
    וחוץ מזה אף אחד כולל ביבי לא נולד עם שרביט של ראש ממשלה ביד!!!
    ולסיום : בתי עלמין מלאים באנשים שאי אפשר בלעדיהם.