סקר חדשות 2: הרצוג ונתניהו נחלשים; ש”ס ויחד מתחזקות

שתי המפלגות הגדולות נחלשות מעט: המחנה הציוני זוכה ל-24 מנדטים, הליכוד עם 22 מנדטים • יש עתיד עולה ל-12 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה - 7 מנדטים כל אחת • יחד מתייצבת על 5 מנדטים
אריה ריבקינד
ו' אדר התשע"ה / 25.02.2015 00:10

שלושה שבועות לפני הבחירות: מסקר שערך עבור חדשות 2 מכון ‘מדגם’ של ד”ר מינה צמח וד”ר מנו גבע עולה, כי  לו היו הבחירות נערכות היום, רשימת המחנה הציוני הייתה מקבלת 24 מנדטים, ירידה של מנדט מסקר קודם, ואילו רשימת הליכוד הייתה מקבלת 22 מנדטים, ירידה של שני מנדטים מסקר קודם.

מפלגות הבית היהודי (מתחזקת במנדט), הרשימה הערבית המשותפת ויש עתיד של יאיר לפיד (מתחזקת במנדט) מקבלות על פי הסקר 12 מנדטים כל אחת.

מפלגות כולנו, יהדות התורה וש”ס (שמתחזקת במנדט לעומת הסקר הקודם) מקבלות שבעה מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו (שנחלשת במנדט) ומרצ מקבלות שישה מנדטים כל אחת. מפלגת יחד של אלי ישי מקבלת על פי הסקר 5 מנדטים.

עם זאת, חרף היתרון הקיים למחנה הציוני, הרצוג יתקשה לגבש קואליציה מינימלית של 61 מנדטים, בניגוד לנתניהו שמסוגל על פי תוצאות הסקר לגבש קואליציה לראשות הממשלה.

מגמה נוספת העולה מן הסקר היא ששתי המפלגות הגדולות במגמת ירידה, וכל אחת מהן מאבדת מנדטים למפלגות הקטנות שמימין ומשמאל. מפלגת המחנה הציוני מאבדת מנדט למרצ, ומפלגת הליכוד מאבדת שני מנדטים – האחד לש”ס והשני לבית היהודי.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה נרשם צמצום משמעותי בפער בין הרצוג לנתניהו. 44% מהנשאלים אמרו כי נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד – ירידה של 7% מהשבוע שעבר. 32% ענו שהרצוג המתאים ביותר – עלייה של 4% מהשבוע שעבר.

סקר הארץ: תמונה דומה

גם הסקר שנערך ביום שני על ידי חברת ‘דיאלוג’ בפיקוח פרופ’ קמיל פוקס עבור העיתון ‘הארץ’, מציג תוצאות די דומות שונות. מהסקר עולה כי שתי הרשימות הגדולות – הליכוד והמחנה הציוני – מקבלות 23 מנדטים.

עבור הליכוד מדובר בהיחלשות של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם שנערך עבור העיתון ב-1.2.2015. רשימת המחנה הציוני, לעומת זאת, שומרת על יציבות.

את המקומות השלישי, הרביעי והחמישי חולקות יחדיו יש עתיד של יאיר לפיד, שמתחזקת ב-3 מנדטים בהשוואה לסקר הקודם, הבית היהודי שמאבדת כמו הליכוד שני מנדטים, והרשימה הערבית המשותפת – שקיבלו 12 מנדטים כל אחת.

אחריהן כולנו של משה כחלון העולה במנדט – ל-9, ש”ס מתחזקת במנדט ל-7, ויהדות התורה יורדת מ-8 מנדטים בסקר הקודם ל-7 מנדטים בסקר הנוכחי.

ישראל ביתנו נותרה עם 6 מנדטים, כמו בסקר הקודם. מרצ מקבלת על פי הסקר 5 מנדטים, ויחד בראשות אלי ישי מקבלת 4 מנדטים.

מהסקר עולה, כי גוש המרכז התחזק בארבעה מנדטים על חשבון גוש הימין.

 21% מהנשאלים בסקר אמרו כי אינם יודעים למי יצביעו, או שכלל לא יצביעו בבחירות.

סקר ערוץ הכנסת

 על פי סקר שנערך עבור ‘ערוץ הכנסת’ על ידי מכון ‘פאנלס פוליטיקס’, קיים שוויון בין שתי המפלגות הגדולות: מפלגת הליכוד והמחנה הציוני היו מקבלות 24 מנדטים כל אחת.

מפלגת הערבים מקבלת 13 מנדטים, יש עתיד 12 והבית היהודי 11.

המפלגות החרדיות מקבלות 18 מנדטים, כאשר ש”ס ויהדות התורה מקבלות 7 מנדטים כל אחת, ומפלגת יחד מקבלת ארבעה מנדטים.

מפלגתו של משה כחלון מקבלת בסקר 8 מנדטים. ישראל ביתנו עדיין מדשדשת עם 5 מנדטים, וכך גם מפלגת מרצ.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלי ישי יהיה הפתעת הבחירות בעז
    25/02/2015 14:43
    רק יחד
  1. יחד כל שבטי ישראל
    קץ

  2. מצביעים בעשיה מובטחת -ש
    26/02/2015 13:06
    שינשין
  3. ולא נחזור לשיתוק וכישלונות במשרד הפנים והכלכלה וניהול ש”ס!!

  4. אלי ישי לא יעבור
    26/02/2015 16:40
    עובדות
  5. עד שהוא לא עובר אין מה לעשות ניתוחים באוויר