יש קשר בין התפרעות ישראלים בטיסת ישראייר ל’כיבוש’?

אריה ריבקינד
|
ג' אדר התשע"ה / 22.02.2015 14:16
כתב חדשות ערוץ 2 ציון נאנוס מצא את הסיבה להתפרעות של קבוצת ישראלים בטיסת ישראייר לבולגריה: “”מי שלא מבין שלכיבוש, ליחס לפלסטינים, יש קשר ישיר להתבהמות החברה הישראלית פשוט עוצם עיניים”

סוף-סוף נמצא ופוענח הצופן שגורם לאזרח הישראלי להתנהג בגסות ולעתים באלימות.

זה קרה אחרי שנוסעים בטיסת ‘ישראייר’ לוורנה שבבולגריה בסוף השבוע האחרון תקפו מילולית דייל של חברת ‘ישראייר’. הוויכוח, שהחל בין נוסעת לדייל על רכישת שוקולד פטור ממכס, התלהט והצטרפה אליו אחותה של הנוסעת, שקיללה את הדייל. לאחר מכן קרוב משפחה נוסף של הנוסעת קם, קילל ואיים להכות את הדייל – עד שאחד הנוסעים קם ממקומו והפריד.

סרטון של ההתפרעות במטוס עלה ברשת החברתית ופורסם באתרים שונים – ועורר סערה.

ציון נאנוס, כתב חדשות 2, הפתיע בציוץ בטוויטר כשכתב: “כולם מזדעזעים הבוקר מהסרטון שבו נוסעים תוקפים את דיילי ארקיע. מעטים שמו לב לרגע שבו צועקת אחת הנוסעות: ‘תנו לה שוקולד. מה היא ערבייה?’ אחר כך נמשכות הקללות והמכות כלפי הדיילים.

“מי שלא מבין שלכיבוש, ליחס לפלסטינים, יש קשר ישיר להתבהמות החברה הישראלית פשוט עוצם עיניים. אי אפשר לכבוש כמעט 50 שנה אוכלוסיה אזרחית ולהישאר חברת מופת, אור לגויים”.

העיתונאי אטילה שומפלבי מ-YNET צייץ בטוויטר בעקבות פרסום הסרטון: “ישראלי מכוערים ומופרעים מתפרעים במטוס. מת לראות תוצאות סקר של מינה צמח במטוס הזה”. שומפלבי צייץ עוד: “לא צריך להיות מדען גרעין כדי לנחש למי הם מצביעים”.

אחרי שהותקף על אמירותיו, מחק אטילה את שני הציוצים וכתב: “שמעתי הביקורת. הקשבתי. שקלתי. הורדתי”.

חברת ישראייר שוקלת להגיש תלונה במשטרה נגד הנוסעים שהתפרעו. “אנו מגבים לחלוטין את הדייל ומחזקים את כל הצוות”, אמרו בחברה. “אנחנו שמחים שהנושא עלה למודעות הציבורית”.

נאנוס בטוויטר