האב מכחיש שבנו ריגל לטובת ישראל: “נחטף על ידי דאע”ש”

לאחר פרסום ראיון במגזין הדיגיטלי של ארגון דאע"ש עם "מרגל המוסד הישראלי שהסתנן לשורות ארגון המדינה האסלאמית" - מכחיש אביו של הצעיר הפלשתיני את האשמות: "הוא היה אצלם במחנה שלהם עם נשק ושלח משם תמונות, אז פתאום הוא סוכן מוסד?" • בראיון מגולל הצעיר בן ה-19, שהתנדב ככבאי במזרח ירושלים, כיצד גוייס למשימת הריגול
חיים טוויל
כ"ד שבט התשע"ה / 13.02.2015 00:19

אביו של מוחמד מוסלם, תושב מזרח ירושלים בן 19, המוחזק בשבי ארגון הטרור הרצחני דאע”ש בסוריה בטענה כי הוא מרגל של המוסד, הכחיש היום (חמישי) את המיוחס לבנו, וצוטט בחדשות 2: הוא “רק טייל בלטקייה” שבסוריה, עד שנחטף בידי הארגון.

מוקדם יותר פרסם הארגון במגזין הדיגיטלי שלו ‘דאביק’ ראיון שערך עם השבוי, שנלכד בידי לוחמי דאע”ש באזור עיר הנמל הסורית, ובו הוא הוצג כמרגל של ישראל.

אביו, סעיד, אמר עוד כי אין כל קשר בין בנו לבין גורמי הביטחון בישראל.  לדבריו, סיפור הריגול “הולבש” על בנו רק לאחר שביקש לחזור ארצה.

“הוא נסע לאזור לטקייה לטייל”, צוטט האב סעיד בחדשות 2. “הוא אמר לי שהוא היה במספר מוקדים בסוריה ושהוא רצה לצאת מסוריה, אבל אז מישהו הציע להסיע אותו כדי שיוכל לחזור הביתה. הוא ניסה לחזור ודאע”ש תפסו אותו”.

אולם בראיון לאתר וואלה לא כפר האבא בעובדה שבנו הצטרף לארגון הטרור וסיפר גירסה שונה. “הם לקחו אותו, הם גייסו אותו, הם דאגו שיגיע לסוריה וטורקיה. הם אמרו לו שמובטח לו גן עדן וסיפרו לו סיפורים. הוא היה אצלם במחנה שלהם עם נשק ושלח משם תמונות, אז פתאום הוא סוכן מוסד?”

סעיד סיפר כי הפעם האחרונה שראה את בנו הייתה כשאמר לו שהוא הולך לתחנת כיבוי האש במזרח ירושלים בה התנדב.

“הוא אמר שהוא הולך לקורס כבאים ולכן ייעדר כמה ימים”, שחזר. “הוא ביקש כסף ונתתי לו. אחרי חמישה ימים הלכנו לכיבוי והבנו שלא היה בכלל קורס.

“חשבנו שנסע לחתונה של דוד שלו בירדן. נסענו לשם והבנו שהוא גם לא שם. כשעבר זמן ולא הצלחנו ליצור אתו קשר, הלכנו למשטרה ושם סיפרו לנו שהוא טס לטורקיה. בסוף קיבלנו ממנו טלפון שאמר שהוא החליט לוותר על חייו ולמות כשהיד”.

לדברי הבן מוחמד בראיון, הוא נכנס לסוריה דרך טורקיה, בעזרת מבריח.

בכתבה שפורסמה במגזין נטען כי מוסלם, שהיה כבאי מתנדב, גויס למוסד על ידי שכן שלו, קצין משטרה. אמינות הטענות של דאע”ש אינה ברורה.

על גיוסו למוסד מספר מוסלם: “הוא בא אליי יום אחד ושאל אם אני רוצה לעבוד עבור המודיעין הישראלי. אמרתי לו שאחשוב על זה. אבא שלי ואח שלי עודדו אותי לעשות את זה ואמרו לי שזו עבודה טובה מאוד.

“אמרו לי שיש בזה הרבה כסף ושאפשר להתקדם לתפקידים בכירים. הבנתי שגם הם היו מרגלים בעצמם”.

בהמשך, כך בראיון, הגיע אליו קצין מוסד בשם מירו, שהציע לו לצאת למשימת ריגול אצל דאע”ש בסוריה. “שילמו לי משכורת חודשית, נתנו לי בית וטיפלו בכל עניין שנתקלתי בו ובכל המסמכים שהייתי צריך. טיפלו גם בצורכי היום יום שלי כשחזרתי”, סיפר.

לדבריו, הוא התבקש לאסוף מידע על התנהלות הארגון ומיקום בסיסיו.  “בהתחלה, הם רצו מידע על איפה הארגון מחזיק נשק וטילים. הם רצו מידע על הבסיסים, והשמות של פלסטינים שנלחמים בשורות המדינה האיסלאמית. הגעתי דרך טורקיה, אבל תוך זמן קצר עלו על הכיסוי שלי. ההכשרה של המוסד לא הייתה מתאימה, הבינו מהר מאוד שאני לא מתנדב פלסטיני”.

בראיון מסופר, כי הוא התאמן במשך חודש במתקן ‘ענתות’ במזרח ירושלים, שם למד כיצד לשלוט בעצמו, ואיך לשרוד בחקירה ולחלץ מידע מאנשים.

את הריאיון סיימו בארגון עם ‘מסר’ אישי למרגלים אחרים: “אל תחשבו שאתם חכמים מדי, אתם לא יכולים להונות את המדינה האסלאמית. אל תלכו בדרך הזאת, אל תעזרו ליהודים, לכו בדרך הישר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות