צפו: כך סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה של חמאס לעזה

כוחות חיל הים עצרו כלי שיט מנועי שעשה את דרכו מסיני לרצועת עזה כשבתוכו פיברגלס נוזלי לייצור רקטות ומרגמות • שלושת הנוסעים, תושבי עזה, הודו בחקירתם בשב"כ כי ההברחה יועדה לזרוע הצבאית של חמאס
שי וייספיש
כ"ב שבט התשע"ה / 11.02.2015 20:06

כוחות הביטחון סיכלו ניסיון של הזרוע הצבאית של החמאס, להבריח לרצועת  עזה דרך הים חומרים לייצור אמצעי לחימה.

באמצע חודש ינואר השנה, בשעות הבוקר המוקדמות, עצרו כוחות חיל הים כלי שיט מנועי שעשה את דרכו מסיני לרצועת עזה. כלי השיט הוביל מסיני לרצועה פיברגלס נוזלי ועליו נתפסו שלושה תושבי רצועת עזה.

בחקירתם בשב”כ מסרו השלושה, כי ההברחה יועדה לזרוע הצבאית של חמאס, ונועדה לספק לה חומר גלם המשמש לייצור רקטות ומרגמות.

כמו-כן מסרו הנחקרים מידע רב אודות ציר ההברחות הימיות מרצועת עזה לסיני בהכוונת הזרוע הצבאית של החמאס, והשימוש שעושה הזרוע הצבאית של חמאס בדייגים ובמבריחים לצרכיה, לרבות מידע על הברחות קודמות של אמצעי לחימה שבוצעו עבור ארגון הטרור, והברחות אמצעי לחימה מתוכננות.

עוד עלה בחקירה, כי הזרוע הצבאית של חמאס פועלת במסגרת ההברחות הימיות גם להברחת מוצרים אזרחיים לצורך מכירתם ברווח לתושבי עזה, ושימוש בכספי הרווח לפעילותה.

בשב”כ מדגישים כי בתקופה האחרונה חמאס משקיע מאמצים רבים לטובת מימוש הברחות ימיות מסיני לרצועת עזה, בין השאר, לאור פעילות כוחות הביטחון המצריים המבוצעת למניעת הברחות בתווך המנהרתי שבין סיני לרצועת עזה.

היום הוגשו נגד שלושת הנחקרים כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר ייחסו לנאשמים, בין היתר, ביצוע עבירות ביטחוניות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות