עושים שiק בחתונה • איש הפרסום אברהם בריסק מ’בולטון’ חיתן בן

באולמי ווגשל בבני ברק נחגגה אמש חתונה צנועה ושמחה: אברהם איסר בריסק, הבעלים של משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', הגדול במגזר החרדי, השיא את בנו • מה ההוכחה שהמשרד הוא לא שטיבל, כמה מנדטים מבטיח יענקל'ה גלויברמן ליהדות התורה, מי מדווח על אלעד, ואיזו שאלה הרגיזה את ח"כ יעקב אשר • בועז בן ארי תיקתק
בן-ארי בועז
כ' שבט התשע"ה / 09.02.2015 19:18

באולמי ווגשל, כפי תקנת האדמו”ר בחסידות, נערכה חתונה צנועה, רבת משתתפים ומלאת שמחה: אברהם איסר בריסק הבעלים של משרד הפירסום ‘בולטון פוטנציאל’ חיתן את בנו אמש. תזמורתו של חנוך רובין ניגנה, האוכל היה צנוע, אבל השמחה הרקיעה שחקים. אנשים רבים, עמם הוא מצוי בקשרים עסקיים, הגיעו לאולם והופתעו מהצניעות והפשטות – ובעיקר מהשמחה היהודית. מזל טוב.

IMG_3538

הרב אריה אלישיב, נכדו של הגרי”ש אלישיב זצ”ל, הגיע לחתונה. לאחר דרישות השלום ואיחולי המזל-טוב ניגש לשולחן הצדדי שהפך למרכזי, שם לחץ את ידי האח מרדכי לבית בריסק.

IMG_3541

השולחן הצדדי, לצדו ישב האח לבית בריסק, המשיך למשוך קהל. אנשים התיישבו לאחל מזל-טוב ולשוחח על דברים העומדים, איך לא, ברומו של עולם.

IMG_3545

הרב משה נחשוני מראשון לציון הגיע לאחל מזל-טוב, ישב כמה דקות בשולחן הכבוד, ודקות לאחר מכן איחל שוב מזל-טוב ליושב לימינו, התנצל כי הוא חייב ללכת – ויצא את האולם.

IMG_3548

ברוך שטרן, מנהל קשרי לקוחות של ‘מכבי’ ישב לצד שולחן בקצה השני של האולם, יחד עם אנשי ‘מכבי’ ואנשים מתעשיית הפירסום.

IMG_3552

גם מהמודיע הגיעו לברך. אחרי שאיחל ‘לחיים’ לצלם, הוא נשאל על ידי אחד האורחים אם תהיה ברכה בהמודיע. את התשובה לא שמענו.

IMG_3557

אלי אליוביץ, הבוס של קבוצות ‘רוטרניק’, ישב בשולחן של עובדי בולטון פוטנציאל. הוא חייך אלי, כשהחיוך הפך להערה: “אתה, תקשיב. אתה עושה בלאגן בקבוצות של רוטרניק”. אחרי תוכחה כזו, לא אפרסם שם יותר…

IMG_3558

מהצד השני של השולחן עובדי בולטון פוטנציאל, ובראשם מנהל מחלקת היח”צ במשרד בני גרנות (משמאל) יושבים מאושרים. היום הבוס מחתן. יצאתם מוקדם מהעבודה בגלל זה? “נראה לך? זה משרד רציני. לא שטיבל במאה שערים”.

IMG_3562

דורון קדוש (משמאל) והבוס מימון מעיתון ‘יום ליום’ יושבים בשולחן בלב האולם, מביטים במסך הקטן ומנתחים את התוצאות. כנראה שסקר חדש צץ על המרקע. לא הפרעתי להם בדיון.

IMG_3568

נציג פלסטין בחתונה, שייע ויינברגר (משמאל), הגיע באיחור ניכר. הוא התיישב במקום פנוי והחל לשוחח עם היושב לצדו. דקות לאחר מכן השתעמם וחזר להסתובב באולם, כשהוא מאיים עלי שיביא את ידידי הצלם אנשי בעק “לטפל בי”.

IMG_3570

“רגע, זה גם עובד אתנו במשרד ולא צלמת?”. מה שמו? שאלתי. לא היה נראה שמישהו יענה. הם היו מרוכזים בשמחה. אולי אתם תספרו לנו מי האנשים בתמונה. על אליוביץ (במרכז) תוותרו. אני יודע מי הוא האיש עם החיוך המקסים הזה.

IMG_3577

בינתיים, אנשים נגשים אל שולחן הכבוד, לוחצים ידיים. ברכת מזל טוב מהדהדת. בעל השמחה נעדר מהשולחן כבר שעה ארוכה. הוא גם לא באולם. לפתע הוא הגיע – ומיד החלו בתפילת ערבית.

IMG_3578

יענקל’ה גלויברמן מחב”ד ואריק אליוביץ מיתד נאמן דנים על יחסי הכוחות ישי-דרעי. כשסיימו הוא משאיר את גלויברמן כולו לרשותי – והוא מצדו עומד ומתחייב לי: “אני גלויברמן יעקב מתחייב לך – בבחירות תנועת ג’ מקבלת 8 מנדטים”. קראתם? תרשמו.

IMG_3581

אברימי קרויזר, יועץ ראש העיר ירושלים לענייני חרדים, הגיע ומיד מצא עצמו ליד שולחנו של האח לבית בריסק, לחיצת ידיים ושוב ענייני דיומא.

IMG_3584

דקות אחריו נכנס החצי השני שלו, יועץ התקשורת קובי איזק. כבר בכניסה הוא נעצר על ידי אחד האורחים ונשאל על אחד המהלכים שביצע. לא הבנתי על מה דברו, אבל לפחות צלמתי.

IMG_3588

ראש ישיבת כולל קול אליהו וישיבת הר”ן באלעד ישב אף הוא בשולחן צדדי, שריכז סביבו את אלו הצמאים למידע על הנעשה בעיר, יחסי הכוחות בין עץ לדגל ומה הצפי. אם זה סקרן אתכם, חבל שלא ישבתם שם להקשיב. היה מעניין.

IMG_3598

 הבנש”ק חיליק טברסקי (משמאל) מאתר jdn, הגיע לאירוע, כולו אומר כבוד כאחד האדמו”רים. לאחר מכן לחש לי אחד מהנוכחים: הוא יהיה האדמו”ר הראשון שאביו יוריש לו את האדמו”רות – והוא יגיע עם חסידים מאתר האינטרנט.

IMG_3600

מיד לאחר תפילת ערבית החל שוב מסע לחיצות הידיים לבעל השמחה אברהם בריסק. הוא היה מרוכז בבאים, והקשיב לכל ברכה עד תומה.

IMG_3611

בשולחן הצדדי, כן, ההוא  של האח לבית בריסק, הגיע כעת חבר הכנסת יעקב אשר. כשנשאל איך זה כל היום להתאפר לקראת ההופעות בטלוויזיה, ענו הוא וקרויזר כי הם כל-כך רגילים, עד שיש להם ערכה קטנה של איפור ברכב. “ככה זה לוקח שניה אחת”. “ומה עם לא תלבש?” הקשה בריסק. וח”כ יעקב אשר שרגז על השאלה, ענה לו: “זה לא ילבש? אני יגיד לך מה זה לא ילבש. ללכת עם שערות כמו פאה על הראש”, תוך שהוא מצביע על השטריימל, “זה לא ילבש. ללכת עם בגד מבריק כמו הקפטאן שלך זה לא ילבש…”

IMG_3617

בין הבאים הגיע אחד עם חיוך רחב. בעל השמחה עזב הכל ורץ לקראתו, תוך שהוא מנסה לאתר באולם מישהו שהוא אמור לפגוש. אם הם נפגשו איני יודע. המשכתי .

IMG_3622

יצחק קקון, עורך ‘יום ליום’, נעמד בצד יחד עם הבוס מהעיתון, קרוייזר והאח לבית בריסק. הם כבר כמעט יצאו לחתונה שערך יגאל רווח מפרסום ‘אפיקים’, שנערכה באולמי הדר דימול, אבל עצרו כדי ללבן כמה דברים העומדים ברומו של אולם…

IMG_3625

את המבט על השעון הבנתי. אברהם ככל הנראה הביט כדי לדעת מתי החתן והכלה ייצאו מחדר הייחוד לריקודים. אבל את האיש ששאל את השאלה, ועוד עם הסכין ביד – לא הבנתי בכלל. וכך, בתחושה שעוד דקה לך תדע מה יקרה עם הסכין, עזבתי ויצאתי לשמחתו של יגאל רווח בהדר דימול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות