אני מסרבת להתגרש. האם איני זכאית ל’מזונות אשה’?

עורך דין אריאל דרור בהמשך סדרת השו"ת הפופולארית בדיני מזונות וגירושין • והפעם מעמדה של גרושתי השתפר והיא התחילה לעבוד כמורה - האם אוכל לבקש הפחתה מדמי המזונות הגבוהים עליהם התחייבתי?
עו"ד אריאל דרור
י"ט שבט התשע"ה / 08.02.2015 19:18

שאלה: הגשתי תביעת מזונות אישה לבית המשפט לענייני משפחה, ובית המשפט קבע כי אני זכאית למזונות אלו. שנה לאחר מכן הגיש בעלי נגדי תביעת גירושין בבית הדין הרבני ובית הדין קבע כי אני חייבת להתגרש ממנו. אני לא הסכמתי להתגרש, ובית המשפט לענייני משפחה קבע שאיני זכאית עוד למזונות עבורי. האם אין זה נכון כי כל זמן שאני נשואה אני זכאית למזונות מבעלי?

 תשובה:

בית הדין הרבני פסק שאת חייבת להתגרש מבעלך, ולכן עלייך מוטלת החובה למלא אחר פסק הדין. מאחר ואת  מסרבת למלא אחר פסק הדין – בעלך פטור מתשלומי מזונות האישה, וזאת, בדרך כלל, החל מהמועד שבו קבע בית הדין הרבני שאת מסרבת למלא אחר הוראותיו – אף שטרם התגרשתם.

 שאלה: אני נשוי פעם שנייה ויש לי 2 תינוקות, האחד בן שנתיים והשני בן חצי שנה, ואשתי הנוכחית אינה עובדת. התגרשתי בשנת 2009 ויש לי ילד בן 10 מנישואי הקודמים.

במסגרת הסכם שנחתם ביני ובין גרושתי, אני משלם מזונות בסך של 1400 ₪ לחודש, לא כולל מחצית הוצאות חינוך ומחצית הוצאות מדור.

האם ניתן להגיש בקשה לבית הדין הרבני בו נחתם ההסכם ולבקש להפחית הסכום? כפי שידוע לי, מעמדה הכלכלי של גרושתי השתפר, והיא החלה לעבוד כמורה לאחר חתימת ההסכם, ומשתכרת סכום דומה למשכורתי שלי.

 תשובה: 

ככלל, יש אפשרות להגיש לבית הדין הרבני תביעה להפחתת מזונות כאשר יש שינוי נסיבות מהותי ובמקרה שלך 2 התינוקות הנוספים יכולים להוות שינוי נסיבות.

כמו כן, גם לעובדה כי גרושתך עובדת יש משקל.

אולם, עליי לציין כי המזונות שנפסקו לך הינם על הצד הנמוך – ועל כן נראה כי לא סביר שתהא הפחתה משמעותית בסכום, ככל שבית הדין יקבל את תביעתך.

בנוסף, אציין כי מאחר והסכום נקבע בהסכם – הרי שיש קושי גדול יותר לשנותו, מאחר וחזקה עליך כי לקחת בחשבון את השינויים העתידיים.

• כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות