הלחץ עזר: ‘יששכר באהליך’ לא תסגור כוללים – בזכות תרומת ענק

רשת הכוללים יששכר באהליך פתחה את זמן קיץ בכל הסניפים • כפי שנחשף בחרדים10: ההודעה על פיטורי 700 אברכים נועדה להבהיר כי הרשת בקריסה • תרומת ענק מאפשרת להפעיל הכוללים
שמואל הכהן
א' אייר התשע"ד / 01.05.2014 09:35

בשורה טובה: רשת הכוללים ‘יששכר באהליך’ לא תסגור לבסוף סניפים, ו’זמן קיץ’ החל היום (חמישי) בבוקר כרגיל.

בתחילת השבוע פרסמה הנהלת הרשת הודעה רשמית, לפיה 17 מתוך 32 סניפים ברחבי הארץ ייסגרו, בין ההיתר בברכפלד שבמודיעין עלית, נתיבות, אלעד, בית שמש, רכסים ובני ברק. “אנו מסירים אחריות עקב המצב שנוצר ומחריף”, הייתה ההודעה ששיגרה ההנהלה אל ראשי כוללים בכמה סניפי הרשת.

למרות ההודעה הרשמית, אותה אישרו בהנהלת הרשת, כפי שפורסם בחרדים10, התחושה בקרב האברכים וראשי הסניפים הייתה כי ההודעה על פיטורי יותר מ-700 אברכים אינה סופית, ונועדה להבהיר לגדולי ישראל ולתורמים, כי הרשת נמצאת בקריסה.

ראש הרשת, הרב אלחנן ויסבורד, אמר בראיון לעיתון ‘משפחה’ המתפרסם הבוקר: “ההסתה בארץ מחלחלת לחו”ל ומשפיעה על הלכי הרוח של התורמים והדלתות סגורות גם אצל הגבירים החרדיים”. העיתון מדווח על עשרות כוללים בארץ שנסגרו ועל אלפי אברכים שנותרו ללא מסגרת לימודים. מלבד סגירת סניפי ישככר באהליך – כך לפי העיתון – גם שני סניפים של רשת ‘עטרת שלמה’ בטבריה ובאשדוד נסגרו בימים אלו.

למרות הדיווחים, לחרדים10 נודע, כי בכל סניפי רשת ישככר באהליך החלו את זמן הקיץ כמתוכנן.

ראשי הכוללים ביקרו בבית הגראי”ל שטיינמן, שם הבהירו להם שהרשת תמשיך להתקיים והסניפים אינם נסגרים. נודע, כי ראש הרשת יוצא היום לחו”ל לצורך גיוס כספים, זאת לאחר שאיש עסקים ישראלי – שמו שמור במערכת – הציל את הרשת מקריסה, כאשר הבטיח לתרום תרומת ענק, מה שיהווה את הבסיס להמשך החזקת הכוללים.

המלגות של חודשי טבת-שבט-אדר יופקדו בימים הקרובים בחשבונות האברכים, לאחר שראש הרשת יחזור לישראל.

אחד מראשי הכוללים של יששכר באהליך, שבתחילת השבוע קיבל הודעה על סגירת הסניף שבהנהלתו, מספר לחרדים10 על השתלשלות העניינים:

“מבחינתנו הכתובת בנוגע לכל שאלה היא בבית מנהיג הרשת הגראי”ל שטיינמן, האבא הרוחני של המוסדות. לכן, מיד עם קבלת ההודעה המצערת, נכנסנו לביתו, שם קיבלנו הבהרות כי אמנם הרב ויסבורד מסיר אחריות, אך אין ללמוד מכך על סגירת הכוללים.
“מקורבי הגראי”ל הסבירו כי הנושא נמצא על שולחנו של וכי עושים הכל למנוע את הקריסה. באותו רגע ששמעתי זאת, הודעתי לאברכים כי אמנם אין שום התחייבות לקבלת מלגות, אבל הכולל לא נסגר ויש מי שעושה לילות כימים לדאוג לחלק הגשמי, ואנחנו נעשה לילות כימים לדאוג לחלק הרוחני.

“זמן הקיץ נפתח בתפילה של האברכים על הרב אלחנן ויסבורד – שיצליח להתגבר על כל הקשיים וימצא חן בעיני הנדיבים בארץ ובעולם. היום שמענו שיש אור בקצה המנהרה ועדכנו אותי שבכל הסניפים שקיבלו את ההודעה – זמן קיץ נפתח כרגיל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות