הגר”ש מרקוביץ’: עצורי הגיוס ישתתפו בשיעור של המשיח

בשיחה שמסר לתלמידים, הבטיח ראש ישיבת פוניבז' של פלג 'המחבלים', כי סרבני הגיוס העצורים בכלא 4 ישמעו שיעור מהמשיח • "פשוט שמי שמקריב מעצמו וסובל עבור לימוד התורה שכרו גדול לאין ערוך ממי שהלימוד אצלו מגיע בנקל"
אבי כץ
י"ח שבט התשע"ה / 07.02.2015 21:39

אחר שבוע ארוך בו הייתה ישיבת פוניבז’ בכותרות, ולאו דווקא חיוביות, החליטו ראשי הישיבה על תוספת חיזוק – החל משבת זו, ובמשך כל ימי השבוע הקרוב.

בהוראת הגר”ש מרקוביץ, ראש הישיבה של פלג ‘המחבלים’, התבקשו כל רבני הישיבה של הפלג לשבות בישיבה, כולל הר”מים המתגוררים מחוץ לעיר, וזאת בכדי להרבות “ריתחא דאורייתא” בסדרי הלימוד בשבת ובמוצ”ש.

באורח נדיר נמסר שיעור מיוחד בליל שבת על ידי הגאון רבי יחיאל מיכל דז’ימיטרובסקי, מראשי הישיבה ועורך ליקוט ‘מלואי חושן’ על  ‘קצות החושן’,  בהשתתפות מאות מבני הישיבה. לאחר השיעור מסר הרב דז’ימיטרובסקי שיחת חיזוק מיוחדת על חובת השקיעות בלימוד והעמל בתורה, גם במצבי קושי וניסיון.

סדרי הלימוד בליל שבת הסתיימו בשעות לפנות בוקר, כשבני הישיבה מברכים על השקט שהושג סוף-סוף, והרוגע שחזר לגבעת הישיבה, המאפשר לשקוד על התורה ועל העבודה, ללא כל הפרעה.

במוצאי שבת נשא דברים ראש הישיבה הגר”ש מרקוביץ, במסגרת הוועד השבועי, בפני כל בני הישיבה. הוא עורר על כך שכעת מתחיל שבוע חדש, בו נשאיר מאחורינו את כל שעבר על הישיבה בשבוע החולף, ונצלול לעומקן של סוגיות בפרק ‘חזקת הבתים’.

ראש הישיבה יעץ לבחורי הישיבה כיצד לנצל את ימי השבוע הקרוב לשקיעות מוחלטת בסוגיות הנלמדות.

בהתייחסו לבחורים מבני הישיבה שעדיין כלואים בכלא 4 – אמר ראש הישיבה, כי “פשוט שמי שמקריב מעצמו וסובל עבור לימוד התורה, שכרו גדול לאין ערוך ממי שהלימוד אצלו מגיע בנקל.

“הסבא מרן הרב זללה”ה רצה שיוקם בישיבה ארון קודש ובו שני כיסאות למלך המשיח ולאליהו הנביא, באומרו שפשיטא לו שבביאת המשיח הוא יבוא למסור שיעור בישיבה, שעל קירותיה נחקק הפסוק ‘ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש’.

“ואני מעיז להוסיף”, אמר הגר”ש מרקוביץ, “כי הבחורים שסבלו בשביל לימוד התורה והקריבו מעצמם, הם אלו הראשונים שיזכו להשתתף בשיעור הזה”.

יצוין, כי גם הערב נשמר הסכם השלום הזמני בהיכל הישיבה, כאשר צד ‘המחבלים’ ישבו בצד צפון וצד ‘השונאים’ בצד דרום.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוב, הם גם לומדים
    07/02/2015 22:16
    דוד
  1. גם חשוב לדעת.
    אבל אם כבר לומדים, שישקיעו את זמנם בלימוד בלי פוליטיקה. לא פנימית ולא חיצונית.

  2. נעתקו המילים מפי...
    08/02/2015 03:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. איך, איך לכל הרוחות האיש הזה עדיין – מעומק ההזיה בה הוא שרוי – מרשה לעצמו לדבר על משיח?! איך בדיוק יבוא משיח אם התנאי לביאתו הוא ביטול שנאת חינם ומה שעושים תלמידיו של אדם זה הוא בדיוק ההיפך?! אינני בטוח אפילו אם זכותו של הרב כהנמן זכר צדיק לברכה תעמוד לו שמשיח יבוא למסור שיעור ב״ישיבה״ זו!! מאידך , מה הוא זצ״ל מסכן אשם במה שעושים בישיבתו פורחים אלו..

  4. הגר
    08/02/2015 10:39
    אדם ישר
  5. להוציא דברים מהקשרם זה הדבר הקל ביותר
    הגר”ש אמר שהוא מאמין שהם יהיו הראשונים כשהמשיח יבוא
    ואינני מבין את התגובה הקודמת הרי הם נעצרו על לימוד תורה ללא קשר לישיבה

  6. ללמוד חזקת הבתים
    08/02/2015 14:08
    זונדל
  7. כוונתו לאחוז במחלוקת וחזקתם בבית של פונובי’ז בדיוק כמו אותו האיש שאמר “בלי אלימות” והתכוון בדיוק להיפך כידוע!