דיפלומטים צייצו בטוויטר נגד בנימין נתניהו, ליברמן ובנט – ויוחזרו ארצה

שלושה דיפלומטים בכירים התבטאו בחריפות כנגד נתניהו, אביגדור ליברמן, ונפתלי בנט: "מתלונן כי התקשורת מתנפלת עליו בגלל שהוא ימין. איזה מסכן... הוא ימין הזוי, משיחי, אלים" • שר החוץ הורה להשעותם באופן מיידי • "לא יכול להיות שעובדים שמייצגים את המדינה יכתבו דברים כאלו על ראש הממשלה, שרים ועל מדיניות הממשלה"
אליעזר היון
ט"ו שבט התשע"ה / 04.02.2015 20:55

צייצו נגד ראש הממשלה ושר החוץ והוזמנו לשימוע לפני פיטורים: דיפלומטים ישראליים בכירים צייצו ברשת החברתית טיווטר ציוצים נגד מדיניות הממשלה, נגד השר הממונה עליהם ונגד ראש הממשלה – ושר החוץ אביגדור ליברמן הורה להשעותם.

לפי חשיפה של העיתונאי אריאל כהנא באתר NRG,  עובדי משרד החוץ, ביניהם בכירים, השתמשו ברשת החברתית בחשבונות המשמשים גם להצגת עמדות רשמיות של מדינת ישראל, כדי לתקוף את הממשלה.

על פי החוק חל איסור על עובדי המגזר הציבורי להביע עמדה פוליטית.

בין הבכירים נמצא שגריר ישראל בשוויץ, יגאל כספי, שצייץ בטוויטר כי נתניהו מדרדר את מצבה של ישראל ביחסי ישראל ארצות הברית: “תמיד לאחר שנראה שנתניהו כבר הנמיך את יחסי ישראל ארה”ב למצב הגרוע ביותר, מתברר שהוא ממשיך להוריד את הרף בשלב נוסף”.

על שר החוץ כתב כספי: “מזעזע איך ליברמן נפנף את השרים שלו. לא שהם היו טובים במיוחד ובכל זאת השימוש שלו באנשים הבאתם והזזתם כשנמאס לו מזוויע. העיקר שסופה לנדבר קודמה”.

עובד נוסף, אסף מורן, יועץ לעניינים פוליטיים בשגרירות ישראל בניו דלהי, כתב: “נתניהו הבין, לעשות הכל רק לא לדבר על נושאים החברתיים. בכיינות, שחיתות, שרה, עמותות, ביטחון, הכל רק לא אג’נדה שמחליפה שלטון”.

התבטאות פוליטית נוספת בטוויטר שייכת לעובד חטיבת המחקר המדיני, ירון גמבורג, לשעבר דובר שגרירות ישראל בפריז. לפני מספר ימים צייץ גמבורג בין היתר את הדברים הבאים: “שמעתי את בנט מתלונן כי התקשורת מתנפלת עליו בגלל שהוא ימין. איזה מסכן… הוא ימין הזוי, משיחי, אלים, הומופובי ואנטי-חברתי. אז מה הוא רוצה??”

עוד כתב גמבורג: “מה שקורה ביחסינו עם ארה”ב זה אובדן עשתונות. כל אויבינו צופים מהצד ויסיקו מסקנות בהתאם”.

הפרסום הגיע אל משרד החוץ ושם החליטו להשעות את העובדים באופן מיידי: ״שלושת העובדים הללו מושעים מעבודתם באופן מיידי. כספי ומורן יוחזרו לארץ ולשלושתם יהיה שימוע לפני פיטורין בהנחיית השר”, אמרו במשרד החוץ.

“לא יכול להיות שעובדים שאמורים לייצג את המדינה יכתבו דברים כאלו על ראש הממשלה, על שרים ועל מדיניות הממשלה. הם יכולים לעשות זאת כאנשים פרטיים, אבל לא בזמן שהם עובדי מדינה שאמורים לייצג אותה בעולם״. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם רצו קידום. שילכו הביתה וישתינו שם. לא מהמקפצה.
    05/02/2015 00:27
    אנה
  1. כל יתושון שירצה למצוץ דם צריך להבין שאולי תיכף תבוא הכפה ותמעך אותו. שילכו לשירות ה V19. כי V15 לא עושה את העבודה.