יו”ר ועדת הבחירות אסר על ‘הבית היהודי’ לחלק פירות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, הוציא צו מניעה זמני למפלגת הבית היהודי: אוסר על המפלגה להמשיך לחלק ערכות פירות ט"ו בשבט במסגרת תעמולת הבחירות
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשע"ה / 04.02.2015 10:13

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג’ובראן, הוציא הבוקר (רביעי) צו מניעה למפלגת הבית היהודי: אוסר עליה לחלק ערכות פירות ט”ו בשבט במסגרת תעמולת בחירות.

רמי כהן, תושב ירושלים, טען בעתירה שהגיש לוועדת הבחירות כי בדף הפייסבוק של ‘הבית היהודי’ פורסם כי פעילי המפלגה יתפרסו ברחבי הארץ ויחלקו עשרות אלפי ערכות פרי, כאשר חלק מחברי הכנסת של הבית היהודי ישתתפו אף הם במשימה.

העותר טוען כי חלוקת ערכות פירות ט”ו בשבט, הינה בניגוד לאמור בסעיף 8 לחוק הבחירות, האוסר על מתן מתנות או הגשת מאכלים ומשקאות, במסגרת תעמולת בחירות.

כן מוסיף העותר: “חלוקת ערכות כאשר היא ניתנת, על מנת להשפיע על הבוחר, להצביע בבחירות עבור ‘הבית היהודי’, מעלה אף חשד לעבירות שוחד בחירות לפי סעיף 122 וסעיף 123 לחוק הבחירות, הקובע כי הגדרת שוחד היא באם היה כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת. הרי שחלוקת פירות ט”ו בשבט מעלה אף חשד לעבירת שוחד על-פי החוק”.

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית הוציא, כאמור, צו מניעה זמני וביקש את תגובת “הבית היהודי” עד השעה 10:00 הבוקר.

בדף הפייסבוק של הבית היהודי נכתב כבר אתמול: “חגגנו היום את טו’ בשבט בחלוקת ערכות פרי ברחבי הארץ. הפעילים המסורים שלנו התפרסו ברחבי הערים: ירושלים, פתח תקוה, תל אביב, צפת, עפולה, רמת גן, גבעתיים, קרית אונו,רחבי יהודה שומרון ובנימין.

“במבצע חולקו עשרות אלפי ערכות פרי אליהם צורף שירו של אהרון זאב. חלק מחברי הכנסת של הבית היהודי השתתפו אף הם במשימה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות