אתר ה-BBC לצופים: “האם לא הגיע הזמן להניח לשואה”?

'משכיחי השואה' החדשים: ערוץ הטלויזיה המרכזי בבריטניה BBC הציג לצופיו בתכנית 'השאלה הגדולה', את ה'דילמה' - 'האם לא הגיע הזמן להניח לנושא השואה'? ועורר תגובות נזעמות • ה-BBC: "מדובר בדיון מעורר מחשבה"
אליעזר היון
ט' שבט התשע"ה / 29.01.2015 10:54

“האם לא הגיע הזמן להניח לשואה”? השאלה הזו לא הועלתה על ידי מכחישי שואה מוכרים, אלא על ידי ערוץ הטלויזיה המרכזית בבריטניה ה- BBC.

את השאלה הציג ערוץ הטלויזיה בחשבון הטוויטר של תוכנית “השאלה הגדולה”, תוכנית העוסקת בנושאים כגון מוסר, אתיקה ודת.

במהלך התכנית המשודרת בשידור חי, הוזמנו לאולפן מומחים שונים מאסכולות שונות לנסות ולענות על “הצורך להדגיש” את השואה על פני מאורעות היסטוריים אחרים.

הדיון עורר פולמוס נרחב בקרב הגולשים שחלקם הגדול התרעם על עצם העלאת השאלה: “מדובר בשאלה ‘מגעילה'” טען אחד מן הגולשים, וגם “זו היא שאלה חסרת היגיון”.

באתר ‘ישראל היום’ צויין כי זו אינה הפעם הראשונה שאנשי ערוץ הטלויזיה הבריטי מתבטאים בחוסר רגישות כלפי יהודים וישראלים, ואף באופן אנטישמי. בעת סיקור צעדת המיליון בפאריס לזכר 17 קורבנות אירועי הטרור בבירה הצרפתית, ראיין כתב הערוץ, טים וילקוקס, יהודיה שהייתה במקום.

לאחר שהמרואיינת הביעה את חששה ואמרה כי “המצב מתדרדר למה שהיה בשנות השלושים באירופה”, העיר לה הכתב כי “מבקרים רבים של המדיניות הישראלית טוענים שהפלשתינים סובלים מאוד מידי היהודים”. ההתבטאות האומללה של וילקוקס במצעד המיליון עוררה את זעמם של רבים וקריאה המונית לפיטוריו.

דובר ה-BBC מסר ל”גלובס” בתגובה: “‘השאלות הגדולות’ היא תוכנית דיון שעוסקת בנושאים מוראליים, אתיים ודתיים, וידועה בכך שהיא מתמודדת עם נושאים מאתגרים ואף רגישים. הפאנל הורכב מ-12 אנשים שסיפקו מגוון רחב של עמדות המתבסס על חוויות חיים שונות אך רלוונטיות בתחום זה, ויצר דיון מעורר מחשבה.

 ה-BBC ציין את יום השנה ה-70 לשחרור אושוויץ-בירקנאו עם שורה ארוכה של תוכניות בכל ערוצי הרשת, ובכלל זה שידור ישיר של טקס יום השואה הבינלאומי, תוכניות תעודה ודרמה בערוצים BBC ONE ו-BBC TWO”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות