פיסבוק העולמית: הדף של ‘סטטוסים מצייצים’ הוסר לצמיתות

רק היום הכריז מפעיל הדף על מלחמה וכבר מגיעה התשובה הנחרצת של פייסבוק העולמית: "הדף המדובר הפר שוב ושוב את המדיניות שלנו על אף האזהרות שקיבל, ועל כן הסרנו אותו" • לן: "כמו דיקטטורה"
אליעזר היון
ב' שבט התשע"ה / 21.01.2015 23:25

אחרי המכתב המאיים מגיעה התשובה הכואבת של חברת פייסבוק: דף הפייסבוק של ‘סטטוצים מצייצים’ הוסר מהרשת לצמיתות.

הפרשה החלה בעקבות תחקיר של העיתון גלובס כי עמוד הפייסבוק פופולארי ‘סטטוסים מצייצים’ גובה תשלום עבור סטטוסים – בניגוד, לנהלי החברה, וזו בתגובה הסירה באופן זמני ביום שישי האחרון את הדף מהרשת.

אבי לן, מפעיל העמוד ‘סטטוסים מצייצים’, פרסם היום (רביעי) מכתב פומבי וחריף למנ”כלית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, ובו כתב בין השאר: “שלום לך. זהו היום השישי ש’סטטוסים מצייצים’, מהדפים החשובים בישראל, לא באוויר. הוא הורד בשרירותיות, ללא כל הודעה וללא תהליך של שימוע, על-ידי פייסבוק. אין רגולטור שפועל כך ללא שימוע. אין מנכ”ל שלא היה טורח להסביר או לחזור ללקוחותיו. אבל בדיקטטורה של פייסבוק יש, מתברר, חוקים אחרים”.

הערב [ד] החליטה החברה כאמור להכריז כי הסרת דף הפייסבוק היא קבועה ולא זמנית: “לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות את האנשים שמשתמשים בשירות שלנו. הדף המדובר הפר שוב ושוב את המדיניות שלנו על אף האזהרות שקיבל, ועל כן הסרנו אותו”.

אבי לן הגיב על ההודעה בעמוד הפייסבוק שלו. “אנחנו בהלם מההתנהלות הברוטלית. שכל אזרחי ‘מדינת הפייסבוק’ ידעו שניתן להעלים מפעל חיים, שניתן לסגור כלי תקשורת של 720 אלף אנשים בין לילה – ללא שימוע, ללא שמיעת הצד שלנו, בהתבסס רק על השמצות מבעלי אינטרס ומבלי שבכלל הבינו התמונה האמיתית.

מדובר ממש כמו בשיטת משטר דיקטטורית. סגרו את אמצעי המדיה מספר אחת של האזרח הפשוט אשר סייע לאלפי ישראליים אשר קולם לא נשמע באמצעי המדיה המסורתיים”.

דף הפייסבוק ‘סטטוטים מצייצים’ נחשב לאחד מהדפים הנצפים ביותר בישראל, והוא מנה למעלה מ-700 אלף אוהדים שעקבו אחריו באדיקות. הדף מפורסם בלוגו היונה הכתומה שבראשו, ובימים האחרונים נערך הקמפיין להשבת הדף תחת השם “שחררו את הציפור הכתומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות