הפלסטינים פנו לבית הדין בהאג, ישראל הענישה: הוקפאו כספים

בתגובה לבקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, החליט ראש הממשלה להקפיא העברת כספי מיסים בסך חצי מיליארד שקל • נשקלת הגשת תביעות נגד הרשות בגין פשעי מלחמה
נחמן וייס
י"ב טבת התשע"ה / 03.01.2015 18:53

הקרב על האג: התגובה הישראלית לפניה הפלסטינית להצטרפות לבית הדין הבינלאומי בהאג – הקפאת העברת חצי מיליארד שקל, כך מדווח הארץ.

על פי הדיווח, ישראל תקפיא את כספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית, בסך של חצי מיליארד שקלים, ההחלטה התקבלה לאחר דיון בלשכת נתניהו.

מוקדם יותר, דיווחה סוכנות רויטרס, מפי גורם ישראלי בכיר, כי בכוונת ישראל להגיש תביעות נגד הרשות בגין פשעי מלחמה.

“על הפלסטינים לחשוש ממהלכים משפטיים נגדם, מפני שישראל בוחנת את האפשרויות להגשת תביעה מקיפה בארצות הברית ובמקומות אחרים נגד אבו מאזן ובכירים נוספים ברשות הפלסטינית”, צוטט הגורם הישראלי.

כזכור, ביום רביעי חתם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על הצטרפות ל’אמנת רומא’, כשהמשמעות היא הצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ואפשרות לתבוע את ישראל על פשעי מלחמה. 

בתגובה אמר נתניהו: “מי שצריך לחשוש מבית הדין הבינלאומי בהאג זאת הרשות הפלסטינית שנמצאת בממשלת אחדות עם חמאס, ארגון טרור מוצהר שכמו דאע”ש מבצע פשעי מלחמה. ננקוט צעדי תגובה ונגן על חיילי צה”ל – הצבא המוסרי בעולם. גם את הניסיון הנוסף הזה לכפות עלינו תכתיבים נהדוף כפי שהדפנו את הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו”ם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות