ליברמן קובע: “אחרי הבחירות חייבים ממשלת אחדות לאומית”

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הערב את יריביו במחנה הימין: הליכוד פינה את גוש קטיף וחברון • על פרשת השחיתות: "הייתי רוצה להאמין שזה לגמרי במקרה. אבל מה לעשות, את המקריות הזאת אני פוגש בפעם השישית"
נחמן וייס
ט' טבת התשע"ה / 30.12.2014 22:54

שר החוץ ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הערב (שלישי) בחריפות, בכנס של מפלגתו באריאל, את יריביו בימין וגם המשטרה לא יצאה נקייה.

ליברמן התייחס לפרשת השחיתות הגדולה שנקשרה בישראל ביתנו ותקף את המשטרה: ”אמנם מערכת הבחירות עוד לא ממש החלה, אך לפחות מבחינת המשטרה ברור שהיא כבר בעיצומה”.

לדבריו, “רוב האנשים שעצורים ונחקרים אינם חברים בישראל ביתנו. יתרה מזאת, מעולם לא היו חברים בישראל ביתנו. מעולם, אף חבר בישראל ביתנו לא הורשע לא במעילה, לא בשוחד ולא בהפרת אמונים.

“לעומת הרבה אנשים, פוליטיקאים, כולל שרים וח”כים הכי בכירים ממפלגות אחרות, שכן הורשעו. אבל מעולם לא שמענו על ‘פרשת העבודה’ או ‘פרשת הליכוד’ או ‘פרשת קדימה’.

“לכן זו לא ‘פרשת ישראל ביתנו’, אם כבר זאת ‘פרשת להב 433’. לו הפרשה הזו היתה נחשפת יומיים אחרי מערכת הבחירות, הייתי מבין את זה. אבל העובדה שהיא הוכרזה כשבועיים לאחר פיזור הכנסת, הייתי רוצה להאמין שזה לגמרי במקרה.

“אבל מה לעשות, את המקריות הזאת אני פוגש בפעם השישית”, אמר ליברמן.

כאן עבר ליברמן לתקוף את יריביו במחנה הימין: “אני מצטער שגוררים אותנו לקרב פנימי בתוך המחנה הלאומי. מאוד רציתי להימנע מכך. אז קודם כל חשוב להדגיש מהו ההבדל בין ‘ישראל ביתנו’ לבין המפלגות האחרות במחנה הלאומי.

“זה כמו ההבדל בין ‘הכל דיבורים’ ל’הכל מעשים’. ל’ישראל ביתנו’ יש  עמדה עקבית ומוצקה. והדוגמא הטובה ביותר והמובהקת לכך היא ההצבעה על ההתנתקות בשנת 2004. שישה שרים וסגני שרים של הליכוד היום, שהיו גם אז שרים וחברי כנסת, הצביעו בעד ההתנתקות. לעומת זאת, אף אחד מ’ישראל ביתנו’ לא העלה על דעתו לתמוך ברעיון הכושל הזה”.

ליברמן המשיך: “גם מי שמסר את חברון ופינה את הישובים מגוש קטיף, זו לא היתה ‘ישראל ביתנו’ אלא הליכוד. זה ההבדל המהותי בין אלו שמדברים גבוה-גבוה לבין ‘ישראל ביתנו’ שתמיד אומרים מה שאנו מתכוונים ועושים מה שאנו מבטיחים.

“האמירות בנוסח מה שרואים מכאן לא רואים משם – בלקסיקון שלנו פשוט לא קיימות”.

בפנותו לפעילים אמר ליברמן: “כל פעם שהליכוד יתקוף אתכם תזכירו להם את ההצבעה על ההתנתקות, תזכירו להם את פינוי גוש קטיף ואת חברון. גם המפד”ל דאז, ‘הבית היהודי’ דהיום, יכלו למנוע את ההתנתקות לו באותו לילה קריטי היו פורשים מהממשלה. הם העדיפו לשבת עד הרגע האחרון, עד שיזרקו אותם, אבל מבחינת הניסיון למנוע את ההתנתקות זה כבר היה מאוחר. לכן, הם לא יטיפו לנו מוסר ולא ילמדו אותנו אהבת הארץ”.

ליברמן גם מתח ביקורת על נתניהו ויעלון בנוגע להתנהלות במבצע צוק איתן: “אני זוכר את מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה ושר הביטחון עם סיום מבצע צוק איתן ואת כל הראיונות, כולל בתקופה האחרונה של  בוגי יעלון בנושא.

“הוא דיבר על כך שהחמאס מתחנן על נפשו, שהוא מרוסק ומפוחד ומקלל את הרגע שהסתבך איתנו וכך הלאה. אני ראיתי, רק לפני שבוע וחצי את המצעד של החמאס בעזה המציג את הטילים החדשים שלו, ראינו בפעם הראשונה את המזל”טים תוצרת חמאס רצועת עזה, ובכל שבוע יש דיווח בתקשורת על ניסוי טילים של החמאס ועל ירי לכיוון הים. וכמובן מדובר בטילים יותר חדישים, יותר קטלניים, יותר מדויקים.

הוא שב על דבריו בנוגע להרכבת הממשלה הבאה: ”אני לא פוסל לא את ביבי ולא את בוז’י. כי א’ – אם ארכיב ממשלה אז אני מתחייב להזמין את שניהם להיות חברים בה ואני באמת לא פוסל לא אותם ולא את לפיד ולא את בנט ולא את גפני ולא את דרעי. אבל הניואנס החשוב ביותר הוא שאסור לנו לפסול אחד את השני”.

ליברמן טען כי לאחר הבחירות תהיה חייבת לקום ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר. “אסור להעביר את הוויכוח המהותי לוויכוח פרסונלי. כי מאותן 11-12 רשימות שצפויות לעבור את אחוז החסימה יהיה קשה מאד להקים ממשלה צרה.

“לכן מי שמדבר על יציבות ועל יכולת להוביל את המדינה ולהתמודד עם אתגרים כבדים חייב כבר עכשיו להבין שהפתרון הוא ממשלת אחדות לאומית שבה יהיו חברות כמעט כל המפלגות הציוניות. כי כל ניסיון להקים ממשלה צרה בסופו של דבר יגרור אותנו לעוד מערכת בחירות בעוד פחות משנתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות