ברקת חוגג ניצחון: קיבל אישור לסלק בית ספר חרדי

בית הספר של החינוך העצמאי 'דרכי נועם' יצטרך לפנות עד סוף השנה את המתחם בו הוא פועל בקטמון ולהעבירו לידי בית הספר הממלכתי דתי 'גוננים' • בית המשפט: "ישנם פתרונות חילופיים ל'דרכי נועם''
שלוימי צור
ז' טבת התשע"ה / 29.12.2014 14:51

עיריית ירושלים חוגגת: לאחר כשנתיים וחצי של הליכים משפטיים שניהלה עיריית ירושלים נגד בית הספר החרדי ‘דרכי נעם-בני עמי’, ונגד הגורמים הרבים שהיו מעורבים בהפעלתו – בראשם מר שלמה בוקשפן, ורשת החינוך העצמאי – ניתן אתמול פסק דינו של בית המשפט בירושלים, על ידי השופטת אנה שניידר, המורה על פינוי מוחלט של בית ספר ‘דרכי נעם’ מהמתחם.

משמעות פסק הדין היא כי בשנת הלימודים הבאה יעבור המתחם כולו לשימושו המלא של בית הספר ‘ממ”ד גוננים’ ותלמידיו, אשר יוכלו ללמוד בכיתות מרווחות ומותאמות לצרכיהם, לאחר כ-4 שנים, בהן פועל בית הספר בחלק מהמתחם.

במהלך הדיונים ייצגו את בית ספר ‘דרכי נעם’ עו”ד יוסי חביליו ולאחריו עו”ד מנחם ינובסקי.

 “אסופה של מסגרות לימודיות בלתי קשורות”

פסק הדין מקבל את עמדת העירייה, וקובע כי אין לנתבעים כל זכויות במבנה שבבעלות העירייה, וכי רשות השימוש הזמנית שניתנה להם, לפני עשרות שנים, נסתיימה עם הגשת התביעה על ידי העירייה.

כמו כן, קובע בית המשפט כי פעילותם של הנתבעים מזה שלוש שנים רצופות בניגוד לדין, ללא רישיון כנדרש בחוק ותחת צווי סגירה מטעם מנכ”לית משרד החינוך, גם היא מהווה עילה לפינויים מהמתחם.

לבסוף, מאמץ פסק הדין לחלוטין את טענות העירייה, לפיהן בית הספר ‘דרכי נועם-בני עמי’ הוא למעשה “אסופה של מסגרות לימודיות בלתי קשורות” ש”אין כל טעם בשימורה במתחם”, במיוחד כאשר ישנם פתרונות חלופיים לתלמידיו, ובוודאי נוכח מצוקת הכיתות הקשה והמתגברת בבית הספר ‘ממ”ד גוננים’.

בשנים האחרונות חל גידול מתמיד במספר התלמידים בבית הספר הממלכתי-דתי גוננים הפועל במבנה עירוני.

ברקת: גוננים קיבל מענה הולם

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר: “המהלך של העירייה הוא צעד נוסף בהתאמת מבני הציבור בעיר לצרכי התושבים ולמענם. אני שמח שמגמת הצמיחה של ביה”ס ‘ממ”ד גוננים’ מקבלת את המענה ההולם ושפעולות העירייה במקרה זה נותנות מענה ראוי לכלל ילדי ותושבי השכונה”.

אריאלה רג’ואן, יועצת ראש העיר לענייני חינוך, ציינה: “לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה התנהלה התביעה, השתכנע בית המשפט כי העירייה צודקת בכל טענותיה, וכי היא רשאית להביא לפינוי הנתבעים מהמתחם.

“פסק הדין שם סוף להתנהלות הפסולה והבלתי מתקבלת מצד הנתבעים, ויש לברך על כך.

“על הגורמים אשר היו המעורבים בהפעלת מוסדות החינוך הבלתי חוקיים במתחם לעשות את חשבון הנפש, ולשקול את צעדיהם מול התלמידים שבאחריותם וכן מול העירייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות