התגרשתי, נישאתי מחדש וגרושתי מרוויחה יפה. מה עם המזונות?

עורך דין אריאל דרור מגיש קובץ שאלות ותשובות שעשויות חלילה להיות נחלתם של כל אחד ואחת העומדים בפני פירוק הקשר הזוגי • איך שומרים על זכויות הבעלות בדירה משותפת, האם ניתן לשנות את חוקי המשמורת שנקבעו?
עו"ד אריאל דרור
ו' טבת התשע"ה / 28.12.2014 18:27

שאלה:

בית הדין הרבני פסק כי עליי לשלם עבור מזונות 2 בנותיי סך של 3,500 ₪. 

מאז מתן פסק הדין, עזבתי את הבית, שכרתי דירה, נשאתי מחדש ונולד לי בן, מה גם שאני מוציא כספים עבור בנותיי כאשר הן נמצאות אצלי.

בנוסף, גרושתי עובדת בעבודה חדשה ומרוויחה משכורת גבוהה יותר מהמשכורת שהייתה לה אז. ברצוני להגיש תביעה להפחתת מזונות, האם יקבלו את העמדה שלי?

תשובה:

על מנת שיוקטן תשלום מזונות, צריך להוכיח שינוי נסיבות מהותי מאותה עת שנפסק הסכום של 3,500 ₪, וכאשר יצוין כי אין מדובר בסכום על הצד הגבוה. העובדה שאתה משלם לבנותיך סכום מסוים ישירות עבור בגדים, אוכל וכדומה, אינה נסיבה חדשה המהווה עילה להפחתת מזונות.

גם העובדה שאשתך לשעבר משתכרת בעבודתה החדשה, אינה סיבה להפחתת מזונות.

יחד עם זאת, העובדה כי נולד לך בן ואתה כעת שוכר דירה עלולה להצדיק הפחתה מסוימת מסכום המזונות, אולם הפסיקה אינה חד משמעית בעניין זה.

 שאלה:

אני נשוי ואב לחמישה ילדים בגירים. עזבתי את הדירה המשותפת שלי ושל אשתי מתוך כוונה להתגרש, אולם אשתי מערימה קשיים רבים. כיצד אני יכול לממש את זכותי למחצית הדירה בה ממשיכה להתגורר האישה?

תשובה:

הינך יכול להגיש תביעה לפירוק שיתוף בדירת המגורים. בתביעה זו תבקש למעשה למכור את הדירה ולחלק את תמורת המכר בינך לבין אשתך.

הליך זה אפשרי גם אם טרם התגרשתם, בכפוף לכך שיובטח המדור של האישה. זאת, מאחר והינך חייב במזונות ומדור כל זמן שאתה נשוי לאשתך, אלא אם כן מדובר באישה שמשתכרת מספיק על מנת לכסות את צרכיה היומיומיים, לרבות הוצאות המדור.

שאלה:

אני ואשתי מנהלים הליכי גירושין, ומנסים להגיע להסכם גירושין כולל. אני מסכים לתת לה משמורת על ילדינו הקטינים, אבל אני רוצה לוודא שאני אוכל לשנות זאת, אם יהיה שינוי בנסיבות. מה אוכל לעשות?

תשובה:

עליך לנסח ההסכם כך שתינתן לך האפשרות לפתוח אותו בנושא המשמורת, מבלי שהדבר יביא לביטול ההסכם. היינו, כי תינתן לך האפשרות להגשת תביעה בנושא ספציפי זה, כאשר יתר ההסכם ימשיך לעמוד על כנו.

 כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות