רגע לפני סיום החג: סכנת האש ופיצויים במקרה של פגיעה

חנוכה הוא חג מקסים ומשפחתי, נרות סופגניות, אך גם עיסוק בנרות, באש, ובשמן רותח • עו"S שירה פינקלשטיין על הסכנות מאש ועל פרטי הפיצויים במקרה של נזק ופגיעה
עו"ד שירה פינקלשטיין
א' טבת התשע"ה / 23.12.2014 17:02

“אשה נפגעה באורח בינוני כתוצאה משריפה שפרצה בדירתה ברחוב המכתש בבית שמש, חובשים מתנדבים של “איחוד הצלה” מסניף בית שמש העניקו לה טיפול ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים, כוחות כיבוי פעלו במקום והשתלטו על הדליקה (4/12/13)”.

באותו היום ממש –

“אישה בת 40 נפגעה באורח בינוני ואישה נוספת נפגעה קל בשריפה שפרצה הלילה בדירה ברמת גן. כוחות כיבוי ושוטרים ממרחב דן חילצו את השתיים ופינו אותן לבית החולים תל השומר.לפי הערכה ראשונית, השריפה נגרמה מנרות חנוכה.”

חנוכה, חג מקסים ומשפחתי, בו כל המשפחה יחד מדליקה נרות, מכינה סופגניות ולביבות, אך בצד פעולות אלו, דרושה שמירה רבה על הזהירות, שכן נרות, אש, שמן רותח- אינם משחק ילדים.

הנרות עומדים דולקים במקום מרכזי בבית, כאשר ילדים מסתובבים דבר זה יכול לגרום לסכנות רבות, לשרפה, שבעקבותיה יכולים להיגרם כוויות קשות וחמורות.

לצערנו, כל חנוכה אנו קוראים כתבות ושומעים על אנשים שנפגעו בתאונה שנגרמה משרפה, כשיש ילדים בבית, תמיד יש לשמור על זהירות מאש, אך בחנוכה יש לשמור שבעתיים (ועוד יום אחד).

מה קורה שתאונה מתרחשת??

אם הפגיעה נגרמה כתוצאה מפעילות במסגרת ציבורית, כגון הדלקת חנוכיה בבית ספר, בקניון, במתנ”ס, ניתן לתבוע בנזיקין את הגורם שגרם לרשלנות. מומלץ לצלם את מקום התאונה, וכן אם נגרמו כוויות יש לצלם אותם בטרם קבלת הטיפול. בנוסף, מומלץ לשמור על הפרטים של העדים לתאונה וכן לקחת פרטים של הבעלים במקום בו התרחשה התאונה וכן פרטים של פוליסת הביטוח.

במידה ונגרמה פגיעת גוף, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי סמוך לתאונה, שכן כל עיכוב בקבלת הטיפול פוגע הן בריאותית והן באפשרות להוכיח את הקשר בין הפגיעה במקום הציבורי לבין הנזק.

אם הנפגע הוא ילד (בין גיל 3-18) והפגיעה נגרמה בבית, חשוב לזכור שכל ילד במדינת ישראל, הלומד במוסד חינוכי, לפי חוק הבריאות הממלכתי, מבוטח בפוליסת ביטוח “תאונות אישיות”. פוליסה זו נועדה להעניק פיצוי לתלמידים שנפגעו בתאונות, אשר אינן מכוסות ביטוחית על ידי הסדר חוקי אחר במדינה .פוליסת ביטוח התלמידים חלה בכל מקום ובכל שעה, גם בחופשות או מחוץ לבית הספר, והיא מזכה בפיצוי בשל נכות צמיתה, נכות זמנית וכן בהחזר הוצאות עבור אמצעי עזר רפואיים.

לכן בכל מקרה של פגיעה, מומלץ לפנות ולהתייעץ עם עורך דין בתחום, לצורך השגת פיצוי מירבי.

חנוכה שמח.

שירה פיקנלשטיין, עו”ד www.teuna.org  www.fs-law.co.il

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות