מלחמת סייבר: צפון קוריאה נותקה מהאינטרנט – וחוברה מחדש

בחודש שעבר האשימה הבולשת הפדרלית את המדינה הצפון קוריאנית במתקפת סייבר על 'אולפני סוני', שפגעה קשות בחברה האמריקנית • אמש הכריז הנשיא ברק אובמה כי ארצות הברית "תגיב בהתאם" • רשת האינטרנט במדינה המבודדת משמשת את פקידי הממשל ואת העשירון העליון בלבד • בבית הלבן סרבו להגיב לדיווח על קריסת הרשת
אליעזר היון
א' טבת התשע"ה / 23.12.2014 08:30

רשת האינטרנט בקויראה הצפונית קרסה הערב (שני) לחלוטין – קרוב לוודאי בעקבות ‘מתקפת סייבר’.

בשלב זה, טרם התברר מי אחראי למתקפה שהביאה להשבתה. אולם בתום כתשע שעות דווח כי הרשת שבה לפעול באופן מלא,  אם כי עדיין לא ברור עד כמה החיבור יציב. מספר אתרים כמו סוכנות הידיעות הממשלתית, עלו מחדש, אך עדיין ישנם ניתוקים מקומיים.

קריסת האינטרנט במדינה הגיעה יממה בלבד לאחר שהנשיא אובמה הכריז כי ארצו תגיב למתקפת הסייבר כנגד חברת סוני.

הרקע לדיווח הדרמטי הערב הוא מתקפת הסייבר שנערכה בחודש שעבר על אולפני סוני שבארצות הברית.

 חברת סוני הודיעה בשבוע שעבר בצעד חסר תקדים כי היא מבטלת את עלייתו לאקרנים של הסרט ‘ריאיון סוף’, המתאר ניסיון התנקשות בנשיא צפון קוריאה, קים ג’ונג און.

הצעד הגיע בעקבות מתקפת האקרים שפגעה קשות בחברה, לאחר שמערכות המחשוב שלה הושבתו ומידע רגיש הכולל תסריטים, תכתובות בין בכירי החברה וטבלאות שכר של שחקנים דלף לרשת.

סוני גם קיבלה איומים לפיהם בתי הקולנוע בהם יוקרן הסרט מהווים יעד למתקפות טרור.

הבולשת הפדרלית FBI, הצהירה כי פיונגיאנג – בירת קוריאה הצפונית – עומדת מאחורי המהלך.

צפון קוריאה

 אמש התראיין הנשיא אובמה ל-CNN ואמר: “זו הייתה מתקפה יקרה מאוד, אנו מתייחסים לנושא ברצינות רבה ונגיב בהתאם”.

הערב, כאמור, הוחשכה רשת האינטרנט לחלוטין במדינה הדיקטטורית. יצויין, כי רשת האינטרנט במדינה משמשת רק את פקידי הממשל והשכבה האליטיסטית של אזרחיה.

בבית הלבן סירבו להגיב על דיווח קריסת הרשת בצפון קוריאה.

בחדשות 2 צוטט העיתון ניו יורק טיימס, המסביר כי ייתכן שקריסת רשת האינטרנט בקוריאה הצפונית נובעת מבעיות בתחזוקה. אך הדבר לא סביר, שכן בעיות מסוג זה לא היו גורמות לתקלה כה נרחבת וממושכת.

יחד עם זאת, יכולים להיות מקורות נוספים לכשל הרשת הנרחב בקוריאה הצפונית. אחת האפשרויות היא שפיונגיאנג ניתקה את עצמה מהרשת, על מנת להתכונן למתקפה. אפשרות נוספת היא שהדיקטטורה נפלה קורבן למתקפה עצמאית של האקרים.

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית KCNA , כי המשטר בפיונגיאנג מאיים “לפוצץ את הבית הלבן” בתגובה להאשמה בפריצה למחשבי ‘סוני’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות