שמחה בעזר מציון: איש החסד הרב חנניה צ’ולק התארס

יוני גרין
|
ל' כסלו התשע"ה / 22.12.2014 16:32
איש החסד הרב חנניה צ’ולק, יו”ר ארגון עזר מציון, התארס בשעה טובה ומוצלחת עם רות כהן מירושלים – עובדת המרכז הרפואי ‘שערי צדק’ • שמחת ה’לחיים’ נערכה בבית הגאון רבי יצחק זילברשטיין

בעזר מציון חוגגים: איש החסד הרב חנניה צ’ולק, יו”ר הארגון, התארס היום (שני) בשעה טובה ומוצלחת עם רות כהן מירושלים.

צ’ולק התאלמן לפני קצת יותר משנה מרעייתו, הרבנית לאה צ’ולק ע”ה, שנפטרה לאחר מחלה קשה.

הכלה היא עובדת המרכז הרפואי ‘שערי צדק’ בירושלים. שמחת ה’לחיים’ נערכה בבית הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, שם  מתגורר צ’ולק.

צ’ולק –  אב ל-16 ילדים, מהם ארבעה מאומצים – נולד וגדל בבני ברק למשפחה יוצאת גרמניה. אמו היא בת למשפחת הרבנים מאיר מגרמניה. דודו היה הגאון רבי יששכר מאיר, ראש ישיבת הנגב.

בשנת תשל”ט הקים את עמותת עזר מציון בביתו. המטרה המרכזית של הארגון הייתה לסייע למשפחות חולים המאושפזים בבתי החולים, בעיקר באמצעות אספקת ארוחות חמות.

בהמשך התרחבה פעילות הארגון והגיעה לפריסה ארצית של כ-40 סניפים. במטה המרכזי ישנה מחלקה להשאלת ציוד רפואי, בריכה טיפולית, מעונות לילדים עם תסמונת דאון ופיגור, אגף להתפתחות הילד ועוד.

ברשות העמותה אמבולנסים רבים.

צ’ולק גם הקים את המאגר הלאומי לתורמי מח עצם. מאגר זה הוא המאגר היהודי הגדול בעולם למח עצם והקמתו הכפילה את סיכויי ההחלמה של יהודים החולים בלוקמיה במאות אחוזים ביחס לשאר אזרחי העולם.

כמו כן הקים כן את “אורנית”, בית החלמה לילדים ונוער חולי סרטן השוכן בפתח תקווה.

בשנת 2008 זכתה עמותת עזר מציון שתחת ניהולו של צ’ולק בפרס ישראל על מפעל חיים עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

• תולדות הארגון נלקחו מויקפדיה