רקע גזעני: שני יהודים הציתו רכב פלסטיני – וירצו 30 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי מרכז גזר את דינם של יהודה לנדסברג ויהודה סביר שהורשעו בהצתת כלי רכב פלסטיני על רקע גזעני - 30 חודשי מאסר בפועל ו-15,000 ש"ח פיצוי למתלונן
כ"ט כסלו התשע"ה / 21.12.2014 17:10

בית המשפט המחוזי מרכז,  גזר הים את דינם של שני יהודים שהורשעו בעבירות ממניע גזעני.

השופטת עטר, גזרה על יהודה לנסברג ויהודה סביר, תושבי חוות גלעד, 30 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים ופיצוי כספי למתלונן בסך 15,000 ש”ח, זאת במסגרת עסקת טיעון. השנים הורשעו בקשירת קשר לפשע מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור, הצתה והשחתת פני מקרקעין מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

האירוע התרחש ב-18.11.13, אז תכננו שני הנאשמים יחד עם אדם נוסף לבצע פעולות הצתה והריסה בכפר הפלסטיני פרעתא.   במסגרת זו, הצטיידו השלושה בחומר דליק, גפרורים, כיסויי פנים, כפפות ותרסיס צבע על מנת לרסס באמצעותו סמלי מגן דוד באזור הפעילות הצפויה. בחסות החשיכה, התקרבו השלושה לכפר, כיסו פניהם בכיסוי וחבשו כפפות. בהמשך, הבחינו במשאית ומכונית השייכות לתושב פרעתא. בעצה אחת החליטו השלושה להצית את כלי הרכב באופן שבו סביר ישפוך עליהם חומר דליק, לנדסברג יצית את הבעירה והאחר ירסס בסמוך סמלי מגן דוד.

השופטת קיבלה את הסדר הטיעון ונימקה כי “נתתי דעתי לנימוקים אשר עמדו בבסיס גיבושו של הסדר הטיעון. לרבות הדגש שנתן בא כח המאשימה בטיעוניו, בדבר שיתוף הפעולה של הנאשמים, שאינו ברור מאליו בעבירות כגון דא, והודייתם במיוחס להם ולאחר, כבר בשלב הליכי החקירה, תוך הפנמת הפסול והבעת החרטה על ביצוע המעשים. כמו כן להודיית הנאשמים גם בבית המשפט, בכתב אישום אשר תוקן לקולא, תוך לקיחת אחריות על המעשים.”

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר בתגובה: “בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, בעתירתה ל- 30 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח ופיצוי כספי משמעותי לנפגע העבירה במסגרת הסדר הטיעון. בית המשפט אימץ את שיקולי התביעה, לפיהם יש להרתיע ולהחמיר בעבירות מסוג זה, על ידי השתת מאסר ממושך בפועל, ומאידך, אין למצות את מלוא חומרת הדין עם נאשמים ששיתפו פעולה כבר בחקירתם, הודו בביצוע העבירות, והעידו כנגד  שותף נוסף, הביעו חרטה על מעשיהם, והתמידו בשיתוף פעולה זה גם בשלב המשפט. הפרקליטות שמה לעצמה כמטרה את המאבק חסר הפשרות בעבירות שהמניע להן הוא גזענות, ותיק זה הינו אחת הדוגמאות לכך”. 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות