לראשונה מ’צוק איתן’: צה”ל תקף מפעל בטון בעזה

התקיפה מגיעה על רקע שיגור רקטה ביום שישי בצהריים לעבר שטח פתוח ליד יישוב במועצה האיזורית אשכול • גורמים ביטחוניים: "חמאס חזר לשקם את המנהרות שצה"ל הרס במהלך הלחימה בקיץ" • איסמעיל הנייה: "ההסלמה הישראלית היא הפרה חמורה של הסכם הפסקת האש"
אליעזר היון
כ"ח כסלו התשע"ה / 20.12.2014 18:15

חיל האוויר תקף אמש [שישי] ברצועת עזה בפעם הראשונה מאז סיום מבצע ‘צוק איתן. היעד לתקיפה – מפעל לייצור בטון בחאן-יונס המשמש את חמאס לפעולות שיקום המנהרות ברצועה.

בימים האחרונים, אומרים גורמים בטחוניים, שוב כי חמאס חזר לשקם את המנהרות ההתקפיות שצה”ל הרס במהלך מבצע “צוק איתן” בקיץ.

התקיפה בחאן יונס מגיע בתגובה לירי רקטה ביום שישי בצהריים במועצה האזורית אשכול. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזקים. עד כה לא נטל כל ארגון אחריות לירי. שיגור הקרטה, הוא הירי הראשון מזה חודש וחצי.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, אמר לרשת “אל-אקצא” כי ה”הסלמה הישראלית” היא הפרה חמורה של הסכם הפסקת האש”. הוא קרא למצרים, שבחסותה נחתמה הפסקת האש, לפעול כדי למנוע מישראל להפר אותה.

ירי הרתעתי נוסף מצד צה”ל, שוגר לעבר שתי ספינות דיג פלסטניות שלטענת הצבא חצו את תחום הדיג המותר בחופי רצועת עזה. בצה”ל הבהירו כי הירי כוון לאוויר ולא לעבר הדייגים, ולאחריו התרחקו כלי השיט הפלסטיניים בחזרה לחוף.

ראש מועצת אשכול חיים ילין שהצטרף ל’יש עתיד’ אמר לחדשות 2 כי “תקיפות כירורגיות לא יביאו לשקט לזמן ארוך לתושבי עוטף עזה. מדינת ישראל חייבת מעל הכל לדאוג לביטחונם הפיזי של האזרחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות