נמצא הפתרון לשילוב נשים של אריאל במפלגת ‘יחד’ של ישי

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הציע לשר הבינוי אורי אריאל את המקום השלישי ברשימת המפלגה ותפקיד שר בכיר • בנט מתכנן לשריין את המקום השני ברשימת המפלגה עבור דמות מוכרת מהמחנה הלאומי • הפיתרון לבעיית הנשים במפלגת 'יחד': תקומה תצטרף כמפלגה נפרדת ועצמאית - והריצה של הגופים תוצג כבלוק טכני לצורך בחירות בלבד
יוני גרין
כ"ה כסלו התשע"ה / 17.12.2014 16:31

במהלך המשא ומתן בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי-תקומה התברר כי השר נפתלי בנט מתכנן לשריין את המקום השני ברשימת המפלגה עבור דמות מוכרת, איש המחנה הלאומי, שצפוי למשוך קולות רבים.  כך מדווח ערוץ 7.

לשר אורי אריאל הוצע המקום השלישי ברשימה, וכן תפקיד של שר בכיר, במידה והמפלגה תצטרף לקואליציה שתוקם לאחר הבחירות.

לפני כשבועיים דיווח ערוץ 7, כי השר נפתלי בנט שוקל לשריין מקום עבור מזכיר הממשלה לשעבר צבי (צביקה) האוזר, איש המחנה הלאומי ובעל דעות ימניות.

במקביל למשא ומתן של תקומה עם הבית היהודי, מנהלים אנשי תקומה משא ומתן על אפשרות של ריצה משותפת עם מפלגתו של אלי ישי.

אתמול נפגש ח”כ אלי ישי לראשונה עם שר הבינוי אורי אריאל. הפגישה התקיימה בירושלים ונמשכה כשעה וחצי. השניים דנו באפשרות של ריצה משותפת בבחירות הקרובות וכן בחלוקת תפקידים ובשילוב נשים ברשימה – הבעיה המרכזית המונעת ריצה משותפת.

זאת לאחר שאמש אמר המנהיג הרוחני של אלי ישי, הגאון רבי מאיר מאזוז, כי הוא מתנגד לשילוב נשים ברשימת המפלגה לכנסת. בראיון לרדיו ‘קול ברמה’ נשאל הרב מאזוז מה דעתו לגבי שילוב נשים דתיות – והשיב: “זה דבר שאני לא יכול לפסוק בו, כי מזה 70 שנה מקובל אצל החרדים לא לשלב נשים, ויש לזה מקורות. בהתחלה היו רבנים שאמרו שאסור לנשים בכלל לבחור. אנחנו לא רוצים לעשות חדשות. עושה חדשות בעל מלחמות”.

אלא שהפיתרון הנרקם כעת הוא פשוט: במידה ותקומה תפרוש מהבית היהודי, היא תצטרף למפלגת ‘יחד’ של אלי ישי כמפלגה נפרדת ועצמאית – והריצה של הגופים תוצג כבלוק טכני לצורך בחירות בלבד.

כך ח”כ אורית סטרוק תוכל להישאר בתקומה ולהתמודד בבחירות לכנסת ה-20.

במקביל, כאמור, המשא ומתן בין מפלגת הבית היהודי של השר נפתלי בנט למפלגת האיחוד הלאומי-תקומה בראשות שר הבינוי אורי אריאל עדיין מתנהל. יתכן שעד סוף השבוע כבר יוחלט האם אנשי תקומה יישארו בבית היהודי או יצטרפו למפלגתו של אלי ישי.

ח”כ יוני שטבון קרא הבוקר (רביעי) לחבריו בתקומה להצטרף למפלגה החדשה של אלי ישי שתאחד חרדים, דתיים ומסורתיים יחד תחת דגל חברתי ותורני.

שטבון: “בואו הביתה למפלגת האחדות החדשה, והצטרפו לאלי ישי. מקומכם אתנו, יחד נישא את בשורת האחדות בין המגזרים, את הרווחה לפריפריה ולשכבות החלשות ואת ערכי התורה ומורשת ישראל”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמובן, ישי הרי מומחה במניפולציות כדי לעקוף הוראות של רבנים שלא מוצאות חן בעיניו.
    17/12/2014 16:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קודם זה היה הרב עובדיה ועכשיו הוא מערבב את הרב מזוז כמיטב המסורת הבוגדנית שלו…