האיחוד האירופאי: חמאס לא ארגון טרור • בנט: “חוקי סדום. התירו דם יהודי”

שרי רוט
|
כ"ה כסלו התשע"ה / 17.12.2014 15:11
בית הדין לצדק של האיחוד הארופאי קבע כי חמאס אינו ארגון טרור, בשל סיבה פרוצדוראלית • נתניהו: “לא מסתפקים בהסברים” • אדלשטיין: “איבדו את הראש” • בחמאס חוגגים: “ניצחון גדול”

לא טרוריסטים: בית הדין לצדק של האיחוד הארופאי קבע היום: חמאס אינו ארגון טרור.

בית הדין קיבל עתירה הטוענת, כי ההחלטה על הכנסת החמאס לרשימת ארגוני הטרור, נעשתה שלא על פי הפרוטוקול המקובל באיחוד, ולכן קבע בית הדין כי לעת עתה יש להוציא את החמאס מרשימת הארגונים.

יחד עם זאת, בית הדין נתן שלושה חודשים, לקבלת ערעורים על ההחלטה, ובמשך הזמן הזה, לא יוסרו הסנקציות שמוטלות על החמאס.

מבית הדין הארופאי נמסר: “מדובר בהחלטה פרוצדורלית, שאינה מתייחסת לאלמנטים המהותיים שהביאו להכללת חמאס כארגון טרור”.

בחמאס חגגו.

דובר חמאס בעזה, סאמי אבו זוהרי טען כי ההחלטה היא “ניצחון גדול לעם הפלסטיני”.

חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזת א-רישק, הגיב: “יש פה תיקון של טעות ושל עוול שנגרם לחמאס שהיא תנועת שחרור לאומית”.

ובישראל מגיבים בחריפות למהלך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר“איננו מסתפקים בהסברי האיחוד האירופי על כך שהוצאת חמאס מרשימת ארגוני הטרור היא ‘עניין טכני’. נטל ההוכחה מוטל על האיחוד האירופי ואנו מצפים מהם להחזיר לאלתר את חמאס לרשימה שכל אחד מבין שהוא חלק בלתי נפרד ממנה – חמאס הוא ארגון טרור רצחני שמציין באמנה שלו כי מטרתו להשמיד את ישראל. אנחנו נמשיך להיאבק בו בנחישות ובעוצמה כדי שלעולם לא ישיג את מטרתו”.

יו”ר הבית היהודי  השר נפתלי בנט הגיב: ״חוקי הסדום של בית המשפט האירופי התירו היום את דמם של היהודים באשר הם ומבטאים אובדן דרך מוסרי. אם יש מי שחושב שהקרבת ישראל תציל את אירופה, טועה.

“ישראל חזקה ויודעת להתגונן מפני מבקשי רעתה, אך מי שיסבול מחיזוק ארגוני טרור יהיו האירופאים עצמם. טרור שמקבל הצדקה בתל אביב, יגלוש במהרה ללונדון, פריז ובריסל. לצערי אירופה לא תוכל להגיד שלא הזהרנו מראש”, אמר בנט.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בתגובה: “על העיוורון: האיחוד האירופי איבד כנראה את הראש. הוצאת החמאס מרשימת ארגוני הטרור בידי ביה”ד של האיחוד, מלמדת על אטימות ועל עיוות מוסרי ומהווה פרס לטרור האיסלאמי הקיצוני המכה בכל מקום בעולם לרבות באירופה עצמה. אין גבול לבושה? אני מקווה שהעוול יתוקן ומהר”.