חזית נרקמת מאחורי הקלעים: האם אנשי הפלג הירושלמי יצביעו לש”ס?

חשיפה • מה שנראה היה כמפגש תמים בין שני גדולי תורה, הולך ומתברר כחזית הנרקמת מאחורי הקלעים: אנשי 'הפלג הירושלמי' יחברו לש"ס לאחר שהברית עם 'הסיעה המרכזית' של גור התרופפה
כ"ד כסלו התשע"ה / 16.12.2014 21:42

מה שנראה היה כמפגש תמים בין שני גדולי תורה, הולך ומתברר כחזית הנרקמת מאחורי הקלעים: האם מצאו מצביעי ‘עץ’, היריבים המרים של דגל התורה, בית להניח בו את קולותיהם – אחרי שרבים מאנשי הפלג הירושלמי כבר סברו כי לא יתייצבו ביום הבחירות בקלפיות?

מתברר כי מאחורי הקלעים נבדק מהלך של חבירה לש”ס. לפני כשבוע אף נפגשו נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והגר”ש אויערבך, המנהיג הרוחני של ‘הפלג’.

לפני שנתיים, ערב הבחירות לכנסת ה-19, נפגשו האדמו”ר מגור והגר”ש אויערבך, וסגרו ביניהם כי נציג ‘הסיעה המרכזית’ של חסידות גור, ח”כ יעקב ליצמן, הוא שידאג לאינטרסים של הפלג הירושלמי. בעקבות כך הצביעו אנשי ‘הפלג’ ליהדות התורה.

אלא שמאז, כך נראה, הברית בין הצדדים התרופפה, ועסקני ‘הפלג’ כבר לא ממש סומכים על חסידות גור כי תייצג אותם נאמנה. אולי משום שח”כ יעקב ליצמן שיתף פעולה עם חבריו לסיעה בכל המהלכים של חוק הגיוס.

לש”ס באה היוזמה ב’טוב’, זאת מאחר ובשטח קיים זעם על הברכה לה זכה אלי ישי ביום שישי מפי הגראי”ל שטיינמן. הייתה זו אמנם ברכה אישית ומשפחתית, אך עצם העובדה שניתנה לו האפשרות להיכנס אל בית הגראי”ל שטיינמן, די היה בה כדי להכעיסם.

יחד עם זאת, ראוי לציין כי בעיתון הפלס, ביטאון הפלג הירושלמי, תקפו היום את ‘מועצת הנשים’ שהקים יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, יחד עם הרבנית עדינה בר שלום.

אולם גורמים בפלג הירושלמי אומרים, כי יתכן והיה זה צעד שנועד לטשטש עקבות בשל המהלך המתבשל מאחורי הקלעים.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הזוי
    16/12/2014 22:38
    אבי
  1. עם כל הכבוד
    אבל מי שראה היום את עיתון הפלס ואת ההתקפה הקשה נגד דרעי על מועצת הנשים, מבין שאין סיכוי לחיבור כזה

  2. חיים אמסלם
    17/12/2014 08:52
    שלמה
  3. אמסלם מדבר כמו אחד שרצים אחריו הוא מדבר עם ראשי מפלגות וכו’ אף אחד לא הולך לבחור בו

  4. כמה אתם מגוייסים לדרעי? זה משגע!
    17/12/2014 14:56
    מי שיודע
  5. כולם יודעים שאנשי עץ יבחרו בישי, ולא בשס, כי אריה דרעי דיבר עליהם במילים חריפות בתקשורת לפני מספר ימים. שכחתם?
    ואילו אלי ישי הביא את הרב שמואל אוירבאך לבית החולים לבקר את מרן, והקשרים שלו איתם מצויינים…