על צבע המרסלה שמעת? • טיפים ועצות איך לשלב אותו בבית

אוהבת את הגוון? רוצה לעצב איתו את ביתך? • אורנית בכור ליבנה - מעצבת תחום אדריכלים והשראה בצבע בחברת נירלט, מנדבת טיפים ועצות לשילוב גוון המרסלה בחללי הבית
תמי גיל
כ"ז כסלו התשע"ה / 19.12.2014 10:26

צבע המרסלה נבחר כצבע השנה לשנת 2015 על ידי חברת פנטון. מדובר בגוון יין אדום, מעין גוון בורגונדי, אלגנטי ועשיר, המכיל צבע אדום שעורבב עם חום, סגול וכתום.

את גוון מרסלה הנפלא ראינו בשנה החולפת בתצוגות האופנה השונות. כל בתי העיצוב הגדולים ביותר חגגו את הגוון, ולכן רק טבעי שגוון זה יעשה דרכו היישר לתוך ביתנו, החל מטקסטיל בגוון ובהדפסים, אל גווני הריפוד ואל קירות הבית. בפתחו של החורף, גוון זה ימלא את החלל בתחושה חמימה, טבעית ועוטפת”, סבורה בכור-ליבנה, מעצבת תחום אדריכלים והשראה בצבע בחברת נירלט.

 לדבריה, הכנסת גוון המרסלה  לחלל הבית יכול לעשות שינוי מדהים וכדאי להקפיד על מספר כללים:

נירלט- צבע השנה לשנת 2015 - מרסלה. צילום יחצ (1)

• ליצירת סגנון מודרני / אורבני – צבעו קיר אחד מרכזי בחלל בצבע מרסלה לצד גוון כללי של לבן עם נגיעת אפור , ליצירת סגנון ביתי וחמים – שילוב המרסלה עם גוון לבן עם נגיעת מוקה יצור מראה נועז וסופר מעוצב.

• יש להחליט על החלל הנכון לגוון המרסלה, הבחירה הטבעית תהיה באזורים הציבוריים דוגמת: פינת האוכל או קיר דומיננטי בסלון. ניתן לבצע בצבע אקרילי פשוט או להשתמש באפקט דקורטיבי כגון טיח למשל “נטורה”, שמקנה מראה מינראלי ועדכני.

• ליצירת סגנון אקלקטי/אוריינטאלי – הוסיפו לגוון המרסלה נגיעות של צהובים חרדליים ומוזהבים בטקסטיל או בדקורציה המשלימה, גוונים כמו ירוקי זית חזקים וחיים ישתלבו גם הם ולבסוף גם נגיעות של כחול, סגול וטורקיז באקססוריז יעצימו את הסקאלה כולה.

• גוון המרסלה ישתלב נפלא בחדר השינה, בין אם על הקיר ובין אם בריהוט כמו שולחן או כיסא שרציתם לחדש. למראה חמים שלבו אותו עם גוון קיר כללי בנגיעת קרם או לבן וניל. להשלמת המראה, הוסיפו נגיעות טקסטיל: וילונות בגוון אוף ווייט ושטיח בגוון כחלחל ים מעושן.

 בכל סגנון שתבחרו, חשוב ליהנות מהתהליך, לשלב רהיטים וחפצים קיימים ולראות שהמראה המתקבל מאוזן והרמוני.

נירלט- צבע השנה לשנת 2015 - מרסלה. צילום יחצ (2)

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות