אחרי התקיפה • תוגברה אבטחה על אלי ישי: “לא פוחד, לא חושש”

בעקבות התפרעות פעילי ש"ס: אבטחה צמודה לח"כ אלי ישי • הבוקר ל'קול ברמה': "זה לא נעים, זו לא דרכו של מרן" • "היו לי לבטים קשים. קיבלתי החלטה לקחת פסק זמן, אבל רבנים אמרו לי חד משמעית שאסור לי לעשות זאת" • "אני לא קורע את הציבור הספרדי, אני פונה לקהלים חדשים" • למה הוא עשה את הצעד הדרמטי והאם ישבץ אישה ברשימה
יוני גרין
כ"ד כסלו התשע"ה / 16.12.2014 11:21

קצין הכנסת תנ”צ יוסי גריף הורה הבוקר (שלישי) לתגבר את האבטחה סביב חבר הכנסת אלי ישי בעקבות איומים על חייו. כך דווח בערוץ 2.

אמש הצליחו עשרות פעילים של ש”ס לחדור אל האולם בו נערכה מסיבת העיתונאים שכינס ישי במלון רמדה בירושלים כדי להכריז על מפלגתו החדשה – והתעמתו עם תומכי ישי. “הוא בוגד”, צרחו הצעירים. “אנחנו עם דם בעיניים. אין הפרדה בין המטרה לאמצעים. ישי אפס מאופס. אנחנו נפגע בו”.

ח”כ ישי הוצא מהמקום על ידי מאבטחים מיציאה צדדית, וכוחות יס”מ ומשטרה הוזעקו להשליט סדר במקום.

הבוקר, עם צאתו מביתו, התייחס לאלימות ולתגבור האבטחה סביבו: “זה מאוד מצער ומאוד חבל, אבל אנחנו נלך עם האמת והיושר והצדק וכך נצליח”. 

בראיון עם מרדכי לביא ברדיו ‘קול ברמה’ הגיב אלי ישי על האלימות במסיבת העיתונאים אתמול: “שמעתי קצת קולות אתמול כשהמאבטחים הכניסו אותי פנימה לחדר צדדי, אבל לא את כל הקולות. זה לא נעים, זו לא דרכו של מרן”.

ישי הוסיף כי הוא לא מפחד מהמתלהמים שקראו אמש קריאות בגנותו: “לא, אני לא פוחד, לא חושש. אני הולך לדרך חדשה עם האמת שלי, תמיכה של גדולי תורה, בראשם ראש ישיבת כסא רחמים, מרן הרב מאיר מזוז. כשהולכים על פי דעת תורה, כך פעלתי כל חיי, לא יוצאת תקלה ואני לא מודאג”.

ישי נשאל מדוע הוא ‘קורע’ את הציבור הספרדי לשניים – והשיב: “לא, אתה לא יכול לקבוע את הקביעה הזאת. לא רק שאני לא קורע את הציבור הזה, אני פונה לקהלים חדשים, קהלים נוספים, קהלים גדולים מאוד (…).”

מוטי לביא: “עזוב, עכשיו אתה אומר טקסטים שאריה דרעי אמר כשהוא רצה לחזור לש”ס. נשים את הדברים על השולחן, בלי ציטוטים שצריך לומר אותם. בשורה התחתונה, ראית מה היה אתמול, אתה יודע מה קורה ברחוב. אני גם הסתובבתי קצת, אני נוהג לשאול כל אדם ‘מה אתה חושב’ או ‘מה צריך לעשות’ – ואני אומר לך חד משמעית שהמהלך הזה קורע את הציבור הספרדי!”

ישי: “אני קובע חד משמעית שלא רק שלא, אלא זה בסופו של דבר יאחד את הציבור הספרדי וציבורים נוספים בעם ישראל ואני אתן לך דוגמא: גם כשש”ס הוקמה לפני למעלה משלושים שנה, היא לא פגעה בעולם התורה.

“היא קמה ופנתה לקהלים נוספים והלכה וגדלה לצד יהדות התורה. אתה נתת דוגמא של אגודה ודגל בזמנו, אני חושב שצריך ללמוד מהעבר. גם אז היו מלחמות והיו מאבקים בין דגל לאגודה, ובסוף פעלו ועובדים ביחד. אני פונה לכולם. אני מתכוון ללכת בדרכו של מרן, אני מתכוון לפנות לקהלים נוספים רבים, ואני אומר לך מוטי, רבבות ורבבות ואולי גם מאות אלפי אנשים שרוצים דרך ובית ופלטפורמה שיוכלו להצביע עבורה – ורק כך נוכל להרחיב את הבית ולהגדיל את הבית”.

ש"ס, מכות, רמדה

בהמשך אמר: “אני קורא לכל הציבור היקר ויש לי אהבה עצומה לכלל ישראל. אני רוצה שלום, אהבה, אחווה, רעות ואחדות ולכן כל אחד ואחד שיעשה מה שרבותיו אומרים לו. לא ללכת לאלימות, זו לא דרכה של תורה, זו לא דרכו של מרן, לכן רבותי אנחנו הולכים להגדיל את הפוטנציאל שלנו, למקסם קולות ומנדטים למען עולם התורה.

“הרי בסופו של דבר אנחנו נמשיך תחת דעת תורה, באותה דרך של מרן, רק נוסיף מנדטים נוספים ורבים בפלטפורמה אחרת וכולנו ביחד נפעל למען עולם התורה, למען בני הישיבות, למען החוקים האנטי דתיים שעלו לאחרונה”.

• למה עשית את הצעד הדרמטי הזה, מאיפה הדחף הזה?

ישי: “האמת היא שבתקופה האחרונה היו לי לבטים קשים. וקיבלתי החלטה לקום, לפרוש ולקחת פסק זמן ולעזוב את העיסוק הפוליטי, להמשיך את העבודה הציבורית במסגרות אחרות ולאו דווקא במסגרת פוליטית.

“גם המשפחה, האישה וגם החתנים, כולם לחצו וביקשו זאת אחרי כל כך הרבה שנים. לב שנים של עבודה ציבורית מבוקר עד ערב. לא רואה בית, לא רואה אישה, לא רואה ילדים. כל כולי לכלל ישראל באהבה ישראל באהבה עצומה.

“אני רואה בזה זכות גדולה מאד והתייעצתי עם רבותי, רבנים חשובים, בראשם ראש ישיבת כיסא רחמים, מרן הרב מאיר מזוז. עוד רבנים. אמרתי את אשר על ליבי ואמרתי להם את החלטתי. הם האיצו בי ואמרו לי חד משמעית שאסור לי לעשות זאת.

מאזוז

במהלך השבועות והחודשים האחרונים במיוחד, ובמיוחד בשבוע שבועיים, בחודש האחרון… ביקשתי לעזוב את הכל כי חשבתי שנכון לי לקחת פסק זמן. זה מה שאני רציתי וביקשתי לנפשי ולמשפחתי אבל זה היה ניסיון גדול מאד לשמוע לדעת תורה וללכת למהלך שהוא לא פשוט, שהוא באמת לא קל לי, אבל לשאלתך, לקרוע את הציבור, זה תלוי אך ורק בנו.

“זה תלוי במנהיגים, בהנהגה, בציבור ואני קורא לכולם, ממש לכולם, אחי ורעיי, בואו נלך יחד למען עם ישראל, הגם שכל אחד הולך בפלטפורמה שונה”.

• מהתשובות שלך אני מבין שיש סיכום בינך לבין אריה דרעי שאתה לא פותח את ה’קופסא השחורה’ שאיימת כל כך והוא לא יפתח את הקופסאות השחורות, כך אני מבין מהתשובות שאתה נותן לי הבוקר.

ישי: “תראה, אני אומר דבר פשוט, מעולם לא דיברתי בצורה לא נקייה, תמיד השתדלתי ללכת בצורה ראויה”.

• דרעי מכיר טוב את העניינים, יודע דבר או שניים ואתה יודע איך אתה מצטער עכשיו, אתה ויתרת על מקום שני במפלגה, ויתרת על תפקיד השר הבכיר, ויתרת על כבוד, ויתרת על הכל – למה? מה קרה שם? ספר מה קרה שנתן לך לגיטימציה לקום ולעשות את ההחלטה הזאת ולהקים מפלגה משלך. אתה יכול להגיד ‘אני לא רוצה לספר’ ונמשיך הלאה. אבל אל תספר שאתה עושה את זה רק בשביל להמשיך את הכוח החרדי.

ישי: “קודם כל, זה נכון שעזבתי איזור נוח, מקום מובטח, תפקיד בכיר וכמו שאתה אומר, כבוד וכו’. בחרתי ללכת למען עם ישראל, לא רק כי גדולי ישראל האיצו בי במהלך הזה, אני מדבר גם עם ישראל. אני מדבר, ברחוב, ‘בתוך עמי אנוכי יושב’ ושומע קולות של רבבות ומאות אנשים לעשות צעד, שרק בצעד הזה הם יכולים לתמוך בנו, אחרת הם לא יתמכו”.

דרעי

• אנחנו מדברים באותה שפה, אבל אתה לא עונה לי תשובות לשאלות. רק תענה לי אם יש משהו שהציבור לא יודע עליו.

ישי: “כמובן יש דברים שאני לא מספר…”

• ולמה אתה לא מספר, הרי הציבור חושב שאתה לא נורמלי הבוקר, שאתה הלכת והתאבדת.

ישי: ” אני מעדיף שיחשבו שאני לא בסדר, שאני לא נורמלי ושאני לא אעשה חלילה וחס מחלוקות ולא אגרום לקרעים, למלחמות, לשון הרע וחילול השם, חלילה וחס.

“לכן אני אומר לך, אנחנו גם נדבר אחרי הבחירות. בעזרת השם שתראה את הפתעת הבחירות במפלגה שאני מוביל ואז כל עם ישראל יגידו ‘ברוך השם, עכשיו לכו ביחד, תעבדו יחד למעננו’.

“כדאי מאד שהיום נשכיל, כל אחד ואחת מאיתנו, שילך בדרך נקייה, יעשה מה שרבותיו אומרים לו, יבחר את מה שהוא רוצה ונאחד כוחות. נביא מכפלות של כוח, למען עולם התורה, בני הישיבות, השכבות החלשות, אהבת התורה, אהבת העם ואהבת הארץ.”

ישי הוסיף  כי זה לא נכון שלא השלים עם העובדה שדרעי לקח את מקומו. “מי שמכיר אותי, מי שמכיר את האופי שחנן אותי השם, יודע שזה לא אני”.

אורי אריאל

בהמשך התייחס לאורי אריאל ואמר: “אני יצאתי לדרך החדשה ללא שום קשר, במקביל להחלטה הזאת אנחנו מנהלים משא ומתן ומה שיוחלט יוחלט. אני יצאתי לדרך הזאת ללא שום קשר, כל אחד הלך בדרך שלו ואם תהיה התמזגות נשמח על כך. אנחנו בכל מקרה יוצאים לדרך החדשה והטובה”.

• אז אתה חובר לאורי אריאל בסוף או לא?

ישי: “עכשיו יש מו”מ, תוך כדי השיחה איתך אני אמור לקבל עדכונים. אשמח לעדכן את עם ישראל ברגע שיהיו לי עדכונים נוספים”.

ישי נשאל האם הוא הולך לשבץ אישה ברשימה וענה: “כל דבר אני אעשה עם דעת תורה, אני צריך לשבת הרבה שעות עם הרבנים, אנחנו לא פוסלים אף אחד אבל דעת תורה תכריע בכל נושא ועניין – גם בדבר הזה”.

לגבי השם למפלגה: “השם מרן הוא בהחלט שם שנמצא בבדיקה, בסוף יחליט רשם המפלגות. אנחנו נגיש בפניו את כל השמות. מרן, שזה שם שהוא עטרת ראשנו עליו השלום. “אחדות”, “יחד”, בס”ד”, יש מספר אופציות ורעיונות שאנחנו בודקים ובוחנים ונקבל החלטות בימים הקרובים”.

אלי ישי

לקראת סוף הראיון אמר ישי כי הוא לא הכריז על הקמת מפלגה חדשה לשם מיקוח על חזרה לש”ס: “הדרך היא דרך חדשה ובטוחה, על מנת להכפיל את הכוח ולחזק את עולם התורה. יש מקום למו”מ אחרי הבחירות ולעבודה טובה ונקייה במהלך הבחירות. להצלחה משותפת, לאיחוד הכוחות מיד לאחר הבחירות.

“זו משימה חשובה ואני אומר לך שוב, כולנו צריכים ללכת לבחירות הקרובות בצורה נקייה מתוך אחדות, הגם שכל אחד ואחד בפלטפורמה שונה. כמו ש’יהדות התורה’ הולכת לבד, ש”ס לבד, אנחנו נלך, בסוף כולם ביחד למען אהבת השם, אהבת התורה וכלל ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות