‘יתד נאמן’ מחבק את אלי ישי, ב’המודיע’ הוא כבר לא “הרב”

כך סיקרו היומונים החרדיים את פרישתו של אלי ישי ואת ההתפרעות של פעילי ש"ס • מי השמיט את התואר 'הרב', מי דיווח על העימותים ומי התעלם מהמציאות
שייע קליין
כ"ד כסלו התשע"ה / 16.12.2014 10:13

מסיבת העיתונאים בה הודיע ח”כ אלי ישי על פרישתו מתנועת ש”ס אחרי 30 שנה ועל הקמת תנועה חדשה, כמו גם התקיפה של פעילי ש”ס במלון רמדה בירושלים, יצרה כותרות ראשיות בכל כלי התקשורת בישראל.

אבל כיצד מדווחת על האירועים העיתונות החרדית? ובכן, כל עיתון כדרכו ונטייתו הפוליטית. ההתייחסות בעיתונים יכולה ללמד על היחס אותו יקבל מעתה אלי ישי בציבור החרדי-אשכנזי.

בעיתון המודיע, ביטאון סיעת אגודת ישראל, הנשלט על ידי חסידי גור הושמט לראשונה התואר “הרב” משמו של יו”ר ש”ס לשעבר – והכותרת היא: “ח”כ אלי ישי פרש מש”ס והודיע על הקמת מפלגה חדשה”.‏

בגוף הידיעה, המופיעה בעמוד השני של העיתון לצד ידיעות נוספות המבשרות על פרישתם של ח”כ אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה וח”כ יוני שטבון מסיעת הבית היהודי, הוענק לישי התואר ר’ הפשוט, ונכתב כי צפויים להיכנס לרשימתו גם נציגים מהמגזר הדתי-לאומי.

לעומת זאת, בהמודיע נשמר תואר “הרב” לאריה דרעי, כאשר העיתון מצטט את הודעת תנועת ש”ס “בראשות הרב אריה דרעי יוצאת למערכת הבחירות מלוכדת תחת הנהגת מועצת החכמים הממשיכה את מורשתו של מרן הגר”ע יוסף זצ”ל”.

בעיתון יתד נאמן – ביטאון דגל התורה, הנשלט על ידי הבית ברחוב חזון איש 5, כבודו של אלי ישי נשמר: “חה”כ הרב אלי ישי הכריז על פרישה מש”ס והקמת מסגרת פוליטית חדשה”.

בגוף הידיעה נאמר כי “לאחר למעלה מ-30 שנים במפלגת ש”ס מתוכן 14 שנים שעמד בראשה הכריז הרב ישי על דרכו החדשה”.

“הוא לא פירט את הרשימה אך מסתמן כי ח”כ יוני שטבון שפרש מהבית היהודי יחבור אליו”, נכתב ביתד.

בניגוד להמודיע מתמקד יתד נאמן בדברי אלי ישי ומתעלם מתגובת תנועת ש”ס.

בעיתון המבשר, ביטאון סיעת שלומי אמונים, הנשלט על ידי ח”כ מאיר פרוש, בחרו להתעלם מהקמת המפלגה ומפרישתו מש”ס. 

 ואמר: ‘העם איתנו כי העם רוצה אחדות. העם איתנו כי העם רוצה צדק חברתי, העם רוצה דאגה לעניים, לשכבות החלשות לפריפריה ולערי הפיתוח'”.

בעיתון הפלס, ביטאון מפלגת בני תורה, ‏גם הושמט התואר “הרב” והכותרת שניתנה: “חה”כ אלי ישי הקים מפלגה חדשה”. בידיעה נכתב עניינית כי אלי ישי קיים מסיבת עיתונאים במלון רמדה, בה הודיע על רשימה חדשה, ישי לא חשף את שם המפלגה.

לעומת העיתונים האחרים, הפלס התייחס להתפרצות האלימה של פעילי ש”ס: “בתום האירוע פרצה קטטה המונית בין עשרות מתומכי ישי לתומכי דרעי במהלכה התפרצו האחרונים לאולם וקרעו שלטים שהוצבו על הבמה”.

 העיתון אינו מעניק לחברי הכנסת הספרדים את התואר “הרב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיקר שאנחנו בקלפי נחזק אותו
    18/12/2014 04:06
    ברק
  1. ובגדול