תקציב הפרסום של עיריית י-ם נחשף: את מי מפנקים?

שי ויספיש
|
כ"ד כסלו התשע"ה / 15.12.2014 23:14
מנתונים הנחשפים לראשונה בחרדים10 עולה: קיימים פערים גדולים בסכומי הפרסום של אירועי האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים בעיתונות החרדית • בעוד המודיע מקבל 8,820 ש”ח הפלס מקבל רק 2,780

האם עיריית ירושלים מפלה בתקציבי הפרסום בין העיתונים השונים?

לקראת כל אירוע בחסות העירייה מקצה העירייה גם תקציב פרסום בעיתונות. כך גם באירועי החנוכה, המיועדים לציבור החרדי, אותם מקיים האגף לתרבות תורנית, בראשו עומד גבריאל שטאובר, חסיד גור.

אלא שמנתונים שהגיעו לידי חרדים10, עולה כי ישנם פערים גדולים בסכומים אותם מקצה העירייה לעיתונים השונים.

העיתון שמקבל כמעט הכי הרבה הוא, הפלא ופלא, עיתון המודיע, המזוהה עם חסידות גור. העיתון זוכה לקבל מהעירייה 8,820 ש”ח. לעומת זאת עיתון ‘הפלס’, ביטאון הפלג הירושלמי, מקבל הכי מעט: רק 2,780 ש”ח. פחות אפילו ממקומוני פרסום.

יצוין, כי מחזיק תיק תרבות תורנית, הוא סגן ראש העיר חיים אפשטיין מטעם מפלגת בני תורה, של הפלג הירושלמי.

ביומונים: יתד נאמן מקבל 6,020 שקלים. המבשר של מאיר פרוש לעומת זאת מקבל רק 4820.

השבועונים: משפחה, הנהנה לפי סקר TGI מהחשיפה הגבוהה ביותר בעיתוני סוף השבוע – 8,905 ש”ח. אבל גם בקהילה, שהחשיפה שלו קטנה בהרבה מקבל סכום נאה של 8,300. מרכז העניינים – 4116 ש”ח, בעוד השבוע בירושלים של רשת קו עיתונות – 3980 ש”ח.

מקומוני פרסום, כלומר עיתונים שנועדו רק לפרסומות, ומופצים בשכונות: תכלס – 3280, לעניין – 4340, מידע שכונות – 4020.

תגובת עיריית ירושלים: “פרסומי עירית ירושלים באמצעי התקשורת השונים מבוצעים על פי שיקול דעת מקצועי בלבד”.