המציתים: צעירים מביתר עילית • הסיבה להצתה: טקס לזכר ערפאת

כתב אישום הוגש כנגד יצחק גבאי מירושלים, ושלמה רחמים טויטו, ונחמן טויטו מביתר עילית, המואשמים בהצתת בית הספר ה'דו לשוני' בירושלים בו לומדים ערבים ויהודים יחד: "הפעולה בגלל טקס שנערך בבית הספר לזכרו של יאסר עראפת"
שי וייספיש
כ"ג כסלו התשע"ה / 15.12.2014 12:28

כתב אישום הוגש היום (שני) כנגד יצחק גבאי בן 22 מירושלים, שלמה רחמים טויטו בן 20 מבית עלית ונחמן טויטו בן 18 מביתר עלית, המואשמים בהצתת בית הספר ה’דו לשוני’ בירושלים.

על פי כתב האישום מואשמים שלשת הצעירים בהצתה, התפרצות לבניין שאינו מקום מגורים והשחתת פני מקרקעין. בנוסף מואשם יצחק גבאי בנהיגה ללא רישיון ובהחזקת סכין.

על פי החקירה, הסבירו השלושה כי הם ביצעו את המעשה כחלק ממלחמתם במגמת ההתבוללות הנובעת מהניסיונות לייצר דו קיום לטעמם, וכן לאחר שנודע להם כי בבית הספר התקיים טקס לזכרו של יו”ר הרשות הפלסטינית לשעבר – יאסר עראפת.

ביום שישי ה-28 לנובמבר יצאו שלשת החשודים, פעילים בארגון להב’ה – ‘הארגון למניעת התבוללות’, והגיעו רגלית אל בית הספר כשהם מצויידים בבקבוקי דלק, תרסיס צבע, ושקיות ניילון.

גבאי וטוויטו חדרו אל בית הספר דרך החלון, שפכו דלק, וריססו כתובות כמו ‘מוות לערבים’, ‘כהנא צדק’ ו’אין דו קיום עם סרטן’.

בהמשך הצית גבאי אש בכיתות, ובית הספר ספג נזק כבד.

בכתב האישום נאמר: “השלושה מואשמים כי במעשיהם התפרצו בשתי הזדמנויות שונות לבניין בכוונה לבצע בו פשע וביצעו בו פשע והתפרצו מתוכו, שילחו אש בדבר לא להם, במטרה לפגוע בנכס המשמש את הציבור וכתבו בצוותא חדא על מקרקעין של זולתם שלא כדין. נוסף על כך, נהג יצחק גבאי ללא רישיון נהיגה, והחזיק שתי סכינים מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקן למטרה כשרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם זה נכון שבית הספר עשה טקס זיכרון לעראפת????
    15/12/2014 19:44
    אודי
  1. קשה להאמין