קבלו את הלהיט של חנוכה בארצות הברית: בובת מענטש אן בנטש

הבובה היהודית החדשה, המספרת את סיפור החנוכה בשילוב ספר ומשחקים, הפכה ללהיט החם ביותר בארצות הברית - ומוצגת בתכניות אירוח פופולאריות • ואיך נולד הרעיון?
אליעזר היון
י"ז כסלו התשע"ה / 09.12.2014 13:58

בקרוב בארץ? קבלו את הלהיט החדש בארצות הברית: ‘מענטש אן דה בענטש’ –  ובתרגום חופשי מענטש על הספסל – בובה של יהודי מזוקן עם ‘נר של שמש’, המלמדת את הלכות החנוכה ומהווה אטרקציה לילדים היהודים האמריקניים.

הבובה היהודית מהווה טרנספורמציה משעשעת של הבובה ‘הגויית’ ‘אלף אן דה שלף’, כלומר שדון על המדף, בו משחקים מיליוני ילדים אמריקניים בחג המולד. כמו לשדון הגויי, גם ל’מענטש’ היהודי מצורף ספרון ובו סיפורים ומשחקים.

לבובה חוקי משחק ייחודיים שהעומד בהם, זוכה בפרס שמהווה אולי תגובת נגד למתנה של סנטה קלאוס הנוצרית.

את הרעיון יזם בחור יהודי בשם ניל הופמן, שחיפש את הדרך ללמד את ילדיו על חג החנוכה. הוא כתב ספר על משה ה’מענטש’ שעזר ליהודה המכבי במלחמת היוונים ובבית המקדש.

הופמן מספר באתר שלו כי ילדו, יעקב מכבי, ביקש מאביו לקנות לו את ‘אלף על המדף’, והוא החליט ליצור עבורו דמות יהודית. באותו לילה הוא סיפר לו על המענטש היהודי ויהודה המכבי, ושמונה עשר חודשים מאוחר יותר נוצרה הבובה בגודל 30 ס”מ, והספרון, כאשר המחיר עומד על כ-30 דולר לערכה.

ואיך התקבל הרעיון?

עד כה נמכרו למעלה מ-50 אלף יחידות, כלומר מחזור המכירות עומד על 15 מיליון דולרים, והקמפיין של ה’מענטש אן דה בנטש’ הגיע גם לגויים ולתכניות האירוח הפופולאריות ביותר בטלוויזיה.

כך, למשל, ניתן לראות את וופי גולדברג, אחת מהשחקניות היותר מוכרות בארצות הברית, מציגה את הבובה בתכנית האירוח שלה, בהתלהבות של יהודייה אמיתית. מענטשית. 

אן דה שלף שדון על המדף. מקור: אמזון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות