המשטרה ממליצה: להעמיד לדין את הרב אברהם יוסף

היחידה הארצית לחקירות הונאה - להב 433 -, סיימה את חקירת החשדות לביצוע עבירות סחיטה באיומים ומרמה והפרת אמונים על ידי רבה של חולון • לפי החקירה: בעלי עסקים שביקשו תעודות הכשר מסוג 'מהדרין' אולצו לרכוש מוצרי בשר ומזון המצויים תחת פיקוחה של כשרות בד"צ 'בית יוסף'
נחמן וייס
כ"ז ניסן התשע"ד / 27.04.2014 12:56

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את רבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף: יחידת החקירות להב 433, סיימה את חקירת פרשת החשדות לביצוע עבירות סחיטה באיומים ומרמה והפרת אמונים על ידי רבה של חולון, ששימש גם כממונה על הכשרות בעיריית ‘אור יהודה’ בין השנים 2008-2011.

החקירה נפתחה בשנת 2012, בעקבות חומרים שהועברו ליועץ המשפטי לממשלה ממשרד מבקר המדינה ולאחר בחינתם בפרקליטות המדינה.

במהלך החקירה נגבו הודעות רבות, נחקרו באזהרה מעורבים שונים, ונתפסו מסמכים רלוונטיים.

על פי החשד, במסגרת תפקידו כרב העיר חולון ואף בעת שכיהן כממונה על הכשרות בעיריית אור יהודה, הנהיג הרב אברהם יוסף מדיניות פסולה בתחום תעודות ההכשר, לפיה אולצו בעלי עסקים החפצים בתעודות הכשר מסוג ‘מהדרין’, לרכוש מוצרי בשר ומזון המצויים תחת פיקוחה של כשרות בד”צ ‘בית יוסף’ – הן באמצעות איום שלילת זכאות לתעודת הכשר מהדרין והן באמצעות אי העמדת חלופות ראויות, זאת בניגוד להנחיות הרבנות הראשית.

ראש אגף החקירות קיבל את עמדת היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית נגד החשוד לביצוען של עבירות סחיטה באיומים ומרמה והפרת אמונים.

לאחרונה הועבר התיק לפרקליטות מחוז תל אביב, אשר ליוותה את התיק, לקבלת החלטה.

בעקבות החקירה שנפתחה נגד הרב אברהם יוסף,  בתקופות הבחירות לתפקיד הרב הראשי לישראל, החליט אביו הגר”ע יוסף שבנו הצעיר יותר – הגאון  יצחק יוסף יתמודד במקומו לתפקיד הראשון לציון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מושחת אמיתי, טוב שעומד לדין
    27/04/2014 16:34
    לוי
  1. אולי ישלם קצת על מעלליו