למה יש בחירות? אייכלר מסביר: “ה’ שמע את העניים ופירק הממשלה”

ח"כ ישראל אייכלר הסביר מעל דוכן הכנסת מדוע הממשלה התפרקה: "אמרו - מיליון נפש אלה אינם לגיטימיים בהנהגה הציבורית" • "הציבור לא מטומטם, הוא לא יקנה עוד פעם את הגל הזה: החרדים, החרדים"
שלמה בן חיים
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 19:13

ח”כ ישראל אייכלר הסביר היום, במהלך נאום במליאת הכנסת, מדוע הממשלה התפרקה והכנסת התפזרה: “רוצים להציף את ערוצי התקשורת בארצנו במים שחורים ולהשחיר ציבורים שלמים ולומר: אלה הם אויבך ישראל. אל תחשבו על יוקר המחיה, אל תחשבו על יוקר הדיור, אל תחשבו על קיפוח, אל תחשבו על אפליות, אל תחשבו על ביורוקרטיה, יש חרדים והם סגורים, והם פתוחים, והם לוקחים, הם הולכים לקחת את הכסף של מעמד הביניים.

“רבותי, הלקח של נפילת הממשלה הזאת, שאין לה שום הגיון בריא בשום מקום בעולם, וכל פסיכולוג מתחיל יגיד לכם שהאנשים שפעלו בפירוק הממשלה, פעלו באופן לא רציונלי – הסיבה היחידה היא כי הקדוש ברוך הוא שמע את שוועת עניים. אתה תשמע, צעקת הדל תקשיב ותושיע.

“מה שהיה פה בקדנציה הקודמת, שהחרימו מיליון נפש בישראל, שזה 540,000 קולות של יהדות התורה וש”ס וילדיהם שאין להם זכות הצבעה, הם יותר מהם, זה יותר ממיליון נפש. ואמרו: מיליון נפש אלה אינם לגיטימיים בהנהגה הציבורית, אינם לגיטימיים בארץ-ישראל, בארץ אבותיהם.

“זה לא היה אופוזיציה וקואליציה – כבר הסברתי את זה ואני חוזר על זה, אדוני היושב-ראש, ויסולח לי על כך – כאשר בוחרי מרצ לא נמצאים בקואליציה, שום דבר משערות ראשם לא ייפגע, ואותם זכויות שיש לבוחרי ליכוד בשלטון יהיו לבוחרי מרצ. הוא הדבר כאשר העבודה בשלטון, שום דבר מאנשי חירות ומק”י היום לא יקופח. לא בזמנים של השר שמיר ואבותיו, כאשר מי שהיה בלי חירות ומק”י, ואז באמת מנעו עבודה מאנשים שהיו שייכים לחירות, אבל זה כבר מזמן נגמר.

“היחידים שמערכות השלטון יודעות שאם הם לא בקואליציה מותר לפגוע בילדים שלהם, בנכים שלהם – אתם יודעים שעד היום לא היה תקציב לסייעות לילדים נכים בחינוך החרדי, בגלל שבמשרד החינוך שררה רוח רעה? זו הסכנה הגדולה.

“אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן להחרמת ציבור כלשהו. ואני כבר מודיע שאם מישהו ינסה להחרים ציבורים אחרים שאינם חרדים, אנחנו לא נרשה דבר כזה.

“אפשר להקים קואליציות, אפשר להקים אופוזיציות, אבל לא לפגוע בזכויות האזרח בגלל הוא מה שהוא. זה דבר חמור מאוד והציבור צריך לדעת, הציבור לא מטומטם, הוא לא יקנה עוד פעם את הגל הזה: החרדים, החרדים.

“כל מערכות התקשורת מחפשות לשמוע איזו מילה אחת שיש חיבור חלילה בין נתניהו והחרדים. פסולים לבוא בקהל. היה לא תהיה.

“אנחנו לא חייבים לאף אחד שום דבר, לא לביבי נתניהו, לא לבוז’י הרצוג, אנחנו נלך לבוחר, מה שהבוחר יחליט, והוא יביא את המפה לפנינו אחרי הבחירות, ולפי זה נחליט, והקדוש ברוך הוא יהיה בעזרנו. תודה, אדוני היושב-ראש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות