“מופע מבהיל מלא היסטריה”; “חבל שחיכו שיפטרו אותם” • התגובות

אחרי 'נאום הפוטש' של נתניהו, בו הודיע על הקדמת הבחירות - מגיעות התגובות • לבני: "שום פוטש" • יחימוביץ' "התנערות מוחלטת מאחריות" • מאיר כהן: "בחרת בשיקולים פוליטיים פרטיים ולא בשיקולים של טובת אזרחיך" • אורבך: "לא רצינו בחירות"
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ה / 02.12.2014 22:21

ממשלת השנאה התפרקה: התגובות אחרי נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכו הודיע על הקדמת הבחירות, והסביר את פיטורי לפיד ולבני – לא מאחרות להגיע.

ח”כ שלי יחימוביץ’ אמרה: “צפינו במופע של תשבחות עצמיות שבו מדבר ראש הממשלה על הממשלה שעמד בראשה כאילו לא הוא היה ראש הממשלה, התנערות מוחלטת מאחריות. נתניהו מאשים את כל העולם חוץ מעצמו ופורס חזון עצוב ונטול תקווה למדינה. צודק נתניהו ששותפיו כשלו, צודקים גם הם שהוא כשל”.

יו”ר מרצ ח”כ זהבה גלאון אמרה: “נאומו של נתניהו מסתיים בדיוק כמו תקופת כהונתו: בעיוורון וניתוק מוחלט בין המילים הגבוהות למציאות העגומה”. היא הוסיפה: “למי שפספס את מסיבת העיתונאים של נתניהו, הנה סיכום המסר שלו: נכשלתי – תבחרו בי שוב”.

גלאון תקפה גם את לבני ולפיד ואמרה: “חבל שלבני ולפיד חיכו שנתניהו יפטר אותם, היו צריכים להתפטר מזמן ולא להיות המשת”פים של הממשלה הזו”.

שרת המשפטים המפוטרת ציפי לבני הגיבה לנאום, ולהאשמות של נתניהו על ניסיון לפוטש מצידה ומצד לפיד. “שום פוטש”, ציצה בטוויטר. “אם היה כזה, אנחנו לא היינו מזיעים כמוהו”.

שרי יש עתיד שהודיעו על התפטרותם, בעקבות פיטורי יו”ר המפלגה, תקפו גם הם את נתניהו ונאומו.

שר החינוך היוצא שי פירון אמר: “נאום פחדני ורע שהגיע אחרי מעשה כוחני והבלתי ראוי. חזינו כעת במופע מבהיל מלא היסטריה, בכי ונהי. זה עוד פרק בסדרה ‘הישרדות’ שבנימין נתניהו כותב כבר הרבה שנים. לא נותרה לנו ברירה אלה להצטרף לשר האוצר ושרת המשפטים כי אין טעם בממשלה שמתנהגת בכוחנות, ממשלה בלי עתיד ותקווה. קיוויתי עד אתמול בלילה שדברים ישתנו, אבל היה מי שרצה אחרת”.

שר הרווחה מאיר כהן, כתב בהתפטרותו: “בהמשך לניהולך הכושל של הקואליציה, הריני להודיע על התפטרותי. בחרת בשיקולים פוליטיים פרטיים ולא בשיקולים של טובת אזרחיך”, האשים כהן. “בהעדיפך את השיקולים הפוליטיים פגעת במאות אלפי אזרחים המתמודדים יום יום עם המציאות הקשה ביותר בישראל ומנעת מהם שורה חשובה של בשורות שהיו אמורות להיכנס לתוקף בעוד חודש”.

wpid-img-20141202-wa0089.jpg

שר המדע יעקב פרי כתב במכתב ההתפטרות: “צר לי כי בתקופה זו, שבה מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים, כלכליים ומדיניים משמעותיים, בחרת לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות מיותרת ולקיפאון ארוך, במקום להשקיע מאמצים בשיקום האמון והמחלוקות בממשלה. בעקבות החלטתך, לא יקודמו מהלכים וצעדים בעלי חשיבות לכלל הציבור הישראלי, ובהם המשך יישום חוקי השוויון בנטל ורפורמות עומק לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי”.

במקביל השר אורי אורבך כתב הערב בדף הפייסבוק שלו: “לא רצינו בחירות. למרות הסקרים המחמיאים ולמרות הסיכוי לצמוח בעוד מנדטים. אבל המשבר המתמשך בין ראש הממשלה והשרים לפיד ולבני, כירסם ולבסוף כילה את הממשלה.

“הבית היהודי בראשות נפתלי בנט גילתה מנהיגות ואחריות. לא פירקנו את הממשלה הזו, והיחסים בין נתניהו ובנט היו טובים בתקופה האחרונה”. לדבריו, “בבחירות נציע לציבור לבחור בבית יהודי גדול ואחראי, מחויב ליהדות שלנו, לציונות שלנו, לדמוקרטיה שלנו. אני משוכנע שבעזרת השם הבוחרים יגמלו לנו על ההישגים הלאומיים והחברתיים שלנו בקדנציה הקצרה הזו. נמשיך בתנופה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות