משלחת פייטנים תצא לנסיכות דובאי בהזמנת בית המלוכה המרוקאי

'תקוות מן המגרב': מאות מרחבי העולם השתתפו בערב להאדרת מורשת יהדות מדינות המגרב והנחלת ערכי הכרת הטוב, השבת והעזרה ההדדית
שלמה בן חיים
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 00:04

“משלחת רבנים פייטנים תצא לנסיכות דובאי לסבב הופעות בהזמנת בית המלוכה המרוקני”, כך גילה הפייטן הרב חיים לוק במהלך ערב עיון ‘תקוות מן המגרב’ שהתקיים ע”י עמותת ‘תיקון’ בחסות הקרן הבינלאומית ‘מתנאל’ במרכז האירועים ‘משכנות שאננים’ בירושלים.

בערב העיון להאדרת מורשת יהדות מדינות המגרב והנחלת ערכי הכרת הטוב, השבת והעזרה ההדדית השתתפו מאות שהגיעו במיוחד ממרוקו, לוכסנבורג, ארה”ב ואירופה.

במהלך הערב הוענקו פרסי ‘מתנאל’ על תרומה ייחודית לחברה לשלושה אישים המהווים דוגמא ומופת להנחלת ערכי הכרת הטוב, השבת והעזרה ההדדית: גבריאל מלכה – יליד מרוקו, חבר הנהלה במספר ארגונים חברתיים;  יובי תשומה – ילידת אתיופיה, חברת מועצה בגדרה ופעילה חברתית; ומר קובי ברמר, יו”ר ארגון המכולות על מאבקו לסגירת המרכולים בתל אביב בשבת.

את הפרסים ותעודות ההוקרה העניקו ראשי ‘מתנאל’, ג’ואל אפללו וגדי בוכובזה, והד”ר יעקב מעוז, חבר הנהלת ‘תיקון’ ונציג חבר השופטים.

הרב לוק סיפר כי ממשלת מרוקו ובית המלוכה יוצאים מגדרם בהענקת הכבוד וההדר ליהדות מרוקו ומורשתה: “אני מופיע בהזמנתם ובחסותם ברחבי מרוקו ובמדינות נוספות, עם המראה היהודי האותנטי – הכובע הזקן והציציות, ובכל מקום קבלת הפנים לבבית ביותר גם בקרב המוסלמים. מעודדת במיוחד העובדה שצעירים רבים באים לחבק יהודי הנראה כמוני ולחשוב שצעירים בגילם הולכים כשבאמתחתם סכינים, ל”ע”.

יוזם ערב העיון, מייסד ויו”ר ‘תיקון’, ד”ר מאיר בוזגלו אמר: “עלינו ללמוד מיעקב אבינו המתפלל לקב”ה – אם יהי’ אלוקים עימדי ושמרני…כל אשר תתן לי עשר אעשרו לך – את מידת הכרת הטוב. רוחות רעות מנשבות במזרח התיכון, אצלנו יש שאינם מדליקים מדורות אך מוסיפים שמן למדורה. אנו מבקשים מהקב”ה שנוכל לשמש ככלי שייצר את ההבדל. תורתנו הקדושה מצווה עלינו להכיר טובה למצרים למרות השעבוד וזריקת הילדים ליאור. על אחת כמה וכמה עלינו להכיר טובה לבית המלוכה המרוקני ובוודאי ובוודאי לבני עמינו המוסרים עצמם בגבורה והמייצגים את הטוב והמיוחד בעמינו, למרות שאינם עושים זאת על מנת לקבל פרס”.

נציגת קרן ‘מתנאל’, הגב’ אפללו אמרה, כי הקרן גאה להשתתף במימון ובפרסים שנועדו להרבות פעלים לתורה ולתעודה ולטיפוח מנהיגות צעירה שתפעל להנחלת ערכיה האוניברסליים של היהדות.

“אנחנו היהודים עושים רבות להכרה בינלאומית אבל בראש ובראשונה עלינו לתמוך ולסייע לעם שלנו. להיות אור לעצמינו ואח”כ אור לעמים אחרים”. אפללו סיפרה כי קרן ‘מתנאל’ תומכת בארגונים ומוסדות יהודיים רבים בישראל, במדינות חבר העמים וברחבי העולם היהודי ובהם; ‘חוליא’ העוסקת בעריכת סמינרים לרבנים צעירים. בהקמת גני ילדים. בתי ספר. מתנסי”ם. מתנות לחגים ועוד.

צילומים: תהילה רענן

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ימות המשיח
    04/12/2014 17:45
    אלברט
  1. ממש ימות המשיח כידוע שהתקשורת החרדית. יודעת להיתעלם מהבעיות הכי בוערות במגזר החרדי בדיוק כמו שהתקשורת השמאלנית מתעלמת מבעיית הטרור והדו קיום עם ערבים וברוך השם אודות לאתרי האינטרנט החרדי נחשפו הרבה בעיות שבעבר היה אסור לדבר עליהם
    לצערי זה בדיוק מה שקורה בשירה המרוקאית ובמנהגי יהדות מרוקו שלמעלה מאלפיים שנה היה המקום מרכז התורה בצפון אפריקה אך דא עקא שבארצינו הקדושה רוב ככל מנהגי מרוקו הושכחו בזדון אבל מה שמעניין שהיום יש התעוררת ניפלאה לשירה המרוקאית ( שהיא התזמורת. הכי עתיקה בעולם יש לזה מסורת של אלף שנים שזה מצדיק מאוד את טענותיו של ר דוד בן חסין שאמר שהיא השירה שהיתה בבית המקדש והמוסלמים גנבו אותה ואכמ״ל ) בקרב הצעירים החרדים ומה שהכי כואב שאף פעם לא הושמע שיר בשום כלי תקשורת חרדית משל כאילו אין מי ששר את השירים המיושנים הללו

  2. בתמונה זה קובי עוז
    06/12/2014 22:59
    שמעון
  3. זה קובי עוז