הקדמת הבחירות? נכריז על מרד הצבעה

כלל לא חשוב מי אשם יותר במשבר הנוכחי ומה שורש ההתקוטטות וחילופי ההאשמות הילדותיים בין הפוליטיקאים והמפלגות. כולם אשמים. כולם יורקים לנו, האזרחים, בפנים
פרופ' עוז אלמוג
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 13:03

ברור כבר עכשיו, עוד לפני שיד אחת הכניסה פתק חדש לקלפי, ששום דבר לא ישתנה אחרי הבחירות החדשות. קרוב לוודאי שמפלגות מסוימות יתכווצו ואחרות יגדילו במקצת את מספר המנדטים שברשותן.

אולי אפילו תוקם ממשלה בהרכב מעט שונה.

אבל המציאות הפוליטית לא תשתנה רק בגלל שהפוליטיקאים רוצים שנצביע מחדש. הרי המפלגות בכנסת מייצגות פחות או יותר את התפלגות העמדות הפוליטיות של אזרחי ישראל והגועליציה אחרי הבחירות תהיה משחק חדש עם אותם קלפים.

כלל לא חשוב מי אשם יותר במשבר הנוכחי ומה שורש ההתקוטטות וחילופי ההאשמות הילדותיים בין הפוליטיקאים והמפלגות. כולם אשמים. כולם יורקים לנו, האזרחים, בפנים ועושים מתרבות המשילות צחוק.

אנחנו בוחרים בנציגינו מתוך הנחה שהם אנשים אחראים, חושבים על טובת המדינה, מייצגים את בוחריהם ומכבדים אותם. אבל המשבר הממשלתי סותר את ההנחה הזאת ולא בפעם הראשונה.

אז נכון, יש חובה אזרחית ומצפונית להצביע (פרק הזמן הסביר שקבע המחוקק הוא כל ארבע שנים). אבל נניח שתוקם ממשלה חדשה שתתפרק אחרי שנה, אחרי חודש. גם אז נלך להצביע שוב ושוב? הנוהג להקדים את הבחירות הולך ומשתרש והסיבות לפירוק אבסורדיות.

זו הפרת הסכם בוטה עם ציבור הבוחרים. אנחנו לא כלי שרת בידי פוליטיקאים ומחובתנו למחות.

לכן אני מציע הצעת מחאה פרקטית. אם יוחלט על בחירות, נכריז על מרד הצבעה. נמנע באומץ מללכת לקלפי. נוריד את שיעור ההצבעה באופן דרמטי (אף ראש ממשלה לא יקים קואליציה של מיעוטים). כך נכריח את הפוליטיקאים להפסיק את הפארסה הזאת אחת ולתמיד, ובעיקר לשנות את השיטה שמבזה את מדינת ישראל והורסת לנו את החיים.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני בעד
    02/12/2014 21:06
    אזרח מיואש
  1. נמאס. בחילה מהפוליטיקה הזו

  2. הולך איתך עד הסוף כבוד הפרופסור
    02/12/2014 21:15
    גדול!!!
  3. אני הראשון שלא יצביע
    תמשיך
    בא נצא לרחובות ונאסוף חתימות!!!
    רעיון אדיר!!!!

    • דוד   02/12/2014 21:51

      טימטום גדול !!!!!!!!!!!!!החרדים כן ילכו להצביע ואנחנו ניהיה הפריירים לנצח שלהם (אלה שישארו בארץ כמובן)

  4. הלואי והיריבים שלי יקשיבו לך
    05/12/2014 12:24
    איציק
  5. אין הצדקה לשבור את הכלים. אבל כששוברים אז עושים בשכל ולא כמו שכבודו מציע.

  6. עוז אלמוג קורא שלא להצביע
    10/12/2014 21:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. מפחיד! אישיות אקדמית ותרבותית משפיעה שומטת את הקרקע מתחת לדמוקרטיה הישראלית. אני שותף לביקורתו של פרופ’ אלמוג על ההתנהלות הפוליטית שהובילה למהלך היקר והמיותר הזה. אני, כהדיוט, מקבל את סמכותו האקדמית המלומדה ולכן את הערכתו שהתוצאות יהיו כשהיה. אני שותף לעלבונו על הזלזול שאנו, הציבור, סופגים מהפוליטיקאים. אבל מכאן ועד להחרים את הבחירות ולא להצביע!!!??? האיש שכח שאנו חלק ממדינה דמוקרטית שבה יש לאזרח חובות ושבה כולנו בוחרים במנהיגינו. מחאה? אפשר. אבל לא במהלך הרסני כזה.