הגר”ד יוסף: “הטבח – בגלל הגזירות של לפיד הרשע”

נחמן וייס
|
ה' כסלו התשע"ה / 27.11.2014 17:05
במהלך שיעור אמש בקריית גת, אמר חבר מועצת חכמי התורה על הטבח בבית הכנסת: “הכל בגלל לפיד הרשע” • “הממשלה מתנהגת באכזריות נוראה. אנחנו מרגישים ממש בגלות” • “הם רוצים שוויון בנטל? כן, חייבים שוויון בנטל, שגם הם ילמדו תורה”

הטבח בבית הכנסת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף: במהלך שיעור שמסר אמש (רביעי) בקריית גת, אמר חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס הגר”ד יוסף, כי הטבח בו נרצחו ארבעה יהודים הי”ד, אירע בעקבות הגזרות של לפיד על לומדי התורה.

השיעור התקיים בבית המדרש ‘אור החיים’ בעיר, ולמרות סערת הגשמים הגיעו למקום  מאות בני אדם, הגר”ד נשא דברים על הטבח, ואמר כי “הכל בגלל לפיד”, אותו הגדיר “רשע”.

“הם רוצים שוויון בנטל? כן, אנחנו חייבים שוויון בנטל, שגם הם ישבו וילמדו תורה כמו בני התורה. הטבח הוא בגלל הגזירות נגד עולם התורה”, אמר הרב יוסף.

הגר”ד הוסיף: “גם המיעוט שיושב ולומד תורה לצנינים בעיניהם, איזה גזרות נוראות הם עושים נגד הציבור שומרי תורה ומצוות, נגד ילדים קטנים בתלמודי תורה, איך שהם מתנהגים באכזריות נוראה. אנחנו מרגישים ממש בגלות. התשובה שלנו היא שאנחנו הולכים ללמוד תורה, לא שמים לב אליהם, אנחנו שקועים בתורה”.

הוא דיבר על הלכות תפילה, וציין כי יעקב אבינו מסמל את ה’יש עתיד’, שאפילו כשיש חושך שזה ערבית, אנחנו לקראת האור הבוקר, “זה לא היש עתיד של לפיד שאין לו עתיד”. 

בנוסף הוא קרא לציבור לערוך חשבון נפש, ולהתחזק בחינוך הילדים: “כל אבא צריך לקחת בחשבון שהילד שלו יכול להיות הרב עובדיה של הדור הבא”.

את השיעור ארגן יו”ר איגוד בני התורה בקריית גת, הרב יאיר בן שטרית, והגר”ד שיבחו  על פעילתו הברוכה, ובירך: ״ובאו כל הברכות האלה והשיגוך, ותמשיך להרבות עשיה בעיר קריית גת”.