צעד עצמאי: חבר ה’מועצת’ של דגל התורה נפגש עם השר אורי אריאל

השר אורי אריאל נפגש ל'פגישת עבודה' על מצוקת הדיור של הציבור החרדי עם הגרמ"ה הירש, ראש ישיבת סלבודקה וחבר ה'מועצת' של דגל התורה • הפגישה - על רקע התעקשות גדולי ישראל שלא להיפגש עם השר מהבית היהודי למרות כל ניסיונותיו • האם מדובר בצעד המסמן נקיטת יוזמות עצמאיות מצד חברי מועצת גדולי התורה? • בסלבודקה זועמים: "יח"צנים ניצלו שראש הישיבה מקבל כל אחד בצורה יפה"
ב' כסלו התשע"ה / 24.11.2014 12:01

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל קיים אתמול (ראשון) פגישת עבודה בביתו של הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה.

השר הגיע מלווה ביועצים מקצועיים, ביניהם בין היתר יועצו נתן נתנזון, והשיחה עסקה בעיקר במצוקת הדיור של הציבור החרדי, כאשר מטרתה האמיתית היא קבלת לגיטימציה ממנהיגי הציבור החרדי.

מהצד החרדי השתתפו בפגישה גם הדיין הגאון רבי יהודה סילמן ויזם הדיור אברהם להב.

הפגישה – למרות שהעילה שלה היא ‘פגישת עבודה’ – מהווה נקיטת צעד עצמאי מצד חבר מועצת גדולי התורה. שכן במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז הוקמה הממשלה שהדירה את החרדים וחרטה על דגלה את רדיפת עולם התורה, התעקשו גדולי ישראל שלא להכניס את שר השיכון אל ביתם, למרות כל הניסיונות שהפעיל.

בין השאר ניסה להתקבל בביתם של ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי – ללא הצלחה.

גורם בכיר בדגל התורה אומר הבוקר: “גדולי ישראל הבינו שאין לשתף פעולה לא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שניסה אף הוא להתקבל בבתי גדולי ישראל ללא הצלחה, ולא עם אי מי מחברי מפלגת ‘הבית היהודי’, האחראים – כולם ביחד וכל אחד לחוד – לגזירות הקשות שנחתו במהלך הקדנציה האחרונה על עולם התורה, ובראשם חוק הגיוס על הסנקציות הפליליות שהוא כולל בתוכו”.

הפגישה עם ראש ישיבת סלבודקה התקיימה, לאחר שפגישה דומה נערכה לפני זמן מה גם בירושלים – בבית הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת ‘עטרת ישראל’ וחבר מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה. בפגישה זו השתתף גם חבר מועצת נוסף, הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון.

האם מדובר בצעד המהווה נקיטת יוזמות עצמאיות מצד חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה? ימים יגידו.

לחרדים10 נודע, כי גורמים בכירים בישיבת סלבודקה זועמים על הפגישה. גם אברכים, בוגרי הישיבה, אומרים: “יח”צנים הכניסו אל ראש הישיבה את אחד מעוכרי הדת. ראש הישיבה מקבל כל אחד בסבר פנים יפות ומנצלים זאת לפרסומים שקריים, כאילו ראש הישיבה מעניק לשר לגיטמציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דגל התורה מתפוררת מבפנים
    24/11/2014 15:50
    רוכבי
  1. הכל בגלל מריבות פנימיות
    כאילו כבר גמרנו את המלחמה עם העיצניקים ?