בונציה אסור לגלגל מזוודת גלגלים על המדרכה: “זה עושה רעש”

החוק החדש נחקק לאחר שהתושבים טענו כי עשרות מיליוני התיירים הפוסעים בסימטאות העיר העתיקה מייצרים רעש מטריד עם גלגלי המזוודות • הקנס לנשיאת מזוודת גלגלים: 400 דולרים
אליעזר היון
ב' כסלו התשע"ה / 24.11.2014 12:51

אם אתם מתעתדים לצאת לחופשה, וונציה היא אחת מהיעדים שלכם – הידיעה הבאה עשויה לעניין אתכם: התושבים בוונציה הצליחו לשכנע את הרשויות כי יאסרו על התיירים לגלגל את מזוודות הגלגלים שלהם על מדרכות העיר. הסיבה: הגלגול מייצר ‘זיהום רעש’.

העיר וונציה, הנחשבת לאחת הערים התיירותיות בעולם, מפורסמת בזכות תעלות המים המחברות בין חלקיה. לא פחות מ-27 מיליון תיירים פוקדים את העיר האיטלקית מידי שנה. אלא שהתיירים הרבים, מסתבר, גורמים רעש המטריד את תושביה של העיר הקסומה. הסימטאות הרבות והרחובות העתיקים הבנויים עוד מימי הביניים, שהפכו אבן שואבת למיליוני המבקרים, ייצרו במקביל רעש הנובע מגלגלי המזוודות.

הרשויות קיבלו את דרישת התושבים והכריזו כי כל תייר שיגלגל את מזוודתו על מדרכות העיר, כאשר גלגליה אינם מחופים, ייקנס בסכום של כ-400 דולרים. תושבי העיר עצמם אינם כלולים באיסור, אך נהגי משאיות הפורקים סחורות לחנויות בעיר יאלצו לעשות זאת בידיהם או בעגלות מתאימות.

גורמים רשמיים במועצת העיר אמרו לאתר סקיי-ניוז כי מלבד סוגיית הרעש, איסור השימוש בגלגלים ישמור גם על מדרכותיה העתיקות של העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות