רחל של רבי עקיבא ויפה של אריה • הטור של מירי שניאורסון

הספירה היום יומית הזו במשך שבעה שבועות נועדה להזכיר לנו את חשיבות הזמן • לפני הספירה אנו מברכים, לפני הברכה עלינו לעצור רגע ולחשוב: האם עשיתי משהו בעל ערך ביממה האחרונה?
מירי שניאורסון
כ"ה ניסן התשע"ד / 24.04.2014 21:22

זה הטור השלישי שלי כאן. כן, גם אני סופרת.

היום הכל נספר ומתוזמן ברמה של דקות ושניות. תשאלו את ה-waze שלי. אני מעבידה אותו ללא הפסקה בדרכים והוא סופר כל קילומטר.

השבוע החלטתי לרענן את הקשר הנשי של ספירת העומר, הימים בהם נפטרו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא.

כולנו בוודאי מכירים את הסיפור על רבי עקיבא ורחל. בתו העשירה והמלומדת של כלבא שבוע, ששלחה את הרועה שלא ידע צורת אות ללמוד תורה.

לאחר 12 שנה בבית המדרש, חזר רבי עקיבא בלוויית 12 אלף תלמידים. עוד טרם נכנס לביתו שמע את אשתו שחה לשכנותיה שהקניטוה על חייה כאלמנה חיה: “הלוואי והיה יושב עוד 12 שנה ושוקד על התורה”. מיד שב לאחוריו וחזר ליבנה – עיר התורה. כאשר חזר בשנית בלווי 24 אלף תלמידיו, יצאה לקבל את פניו, פילסה לה דרך בין ההמונים עד שהגיעה אצלו. כשניסו תלמידיו להודפה, עצר בהם רבי עקיבא ואמר: “הניחו לה. שלי ושלכם – שלה”.

רבי עקיבא הי”ד, התנא שמימיו אנו שותים עד היום, אמר בפה מלא ובשפה ברורה כי כל תורתו ותורת תלמידיו שעל מותם אנו מתאבלים בימים אלו – שלה! של אשתו שמסרה עצמה על לימוד התורה.

בתו של כלבא שבוע, רחל אשת רבי עקיבא, מלמדת אותנו כי כוחה של האישה בא לידי ביטוי לא רק בחינוך, אלא בהעמדת הבית כך שיהיה בית של קדושה. של תורה. הכוח הנשי לעשות זאת בחן ובלבביות ניתן לנשים כמתנה מאת ה’ – אישה יראת ה’, היא תתהלל.

הרב עובדיה על הקו

בשבוע של פטירת הרב עובדיה זצ”ל, אירחתי בתכניתי ברדיו ‘קול חי’, את יפה דרעי. כן, אשתו של… מהתחקיר שעשיתי לפני הריאיון גיליתי שהיא הייתה נערה יתומה בעת ששודכה לאריה. מספרים כי אמרו לה שהחתן המיועד יושב ולומד. והיא, שרצתה לקיים את צוואת אביה – “מצאי לך בעל בן תורה” – נישאה לאריה.

אחר מספר שנות נישואין ראתה הכלה הצעירה שחתנה פונה יותר ויותר לעסקנות ציבורית, עד שהרב עובדיה הטיל עליו להקים את מפלגת שס. הדבר ציער אותה מאוד, שכן כל שאיפתה הייתה להינשא לבן תורה שישב וילמד.

באחד הבקרים נשמע צלצול טלפון בדירתם הקטנה. הרב עובדיה בכבודו ובעצמו היה על הקו. אריה ענה. הרב ביקש לדבר עם יפה – זוגתו.

וזה היה תוכנה של השיחה: “בתי היקרה”, אמר הרב עובדיה, “דעי לך שאני חש ויודע את כאבך ויודע שרצונך בבעל שיושב ולומד תורה, אבל תרומתו של בעלך לעם ישראל תאפשר לרבים לשבת ולעסוק בתורה, ושלי ושלהם -שלך הוא! מסירות הנפש שלך והרצון למלא צוואת אביך יחזרו אליך כפל כפלים באלפי לומדים במוסדות התורה הרבים”.

 לא לשכוח לספור

49 ימים רצופים אנו “סופרים” את העומר ומברכים בשם ומלכות. האם ראוי לנו להוציא שם ה’ מפינו לפני כל ספירה? במה בדיוק מועילה הספירה?

כן. בהחלט. לא לחינם הורתה לנו התורה לספור את הימים. לכל אחת ואחד זמן קצוב ומוגדר לחיות כאן על פני האדמה ולמלא שליחותו. יום שעובר מבלי שנוצל כראוי, הוא “יום מבוזבז”.

הספירה היום יומית הזו במשך שבעה שבועות נועדה להזכיר לנו את חשיבות הזמן. לפני הספירה אנו מברכים, לפני הברכה עלינו לעצור רגע ולחשוב: האם עשיתי משהו בעל ערך ביממה האחרונה? ומה בכוונתי לעשות ביממה הבאה עלי לטובה. על זה מברכים ומזכירים את ה’…

כל יום ויום של הספירה הוא יום חדש. יום שיש בו הזדמנות להארה חדשה. ובכל יום המדרג עולה ביחס ליום שקדם לו.

אל תשכחו לספור!

הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי”, מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו

[email protected]

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נעים
    25/04/2014 06:54
    יפה
  1. כמה נעים לשמוע שיש ערך בכול מה שאני עושה ויש מה שרשום על שמי בעולם הבא

  2. אנא אל תשווי בין שני אלו
    25/04/2014 08:55
    ישראל
  3. אשתו של רבן גמליאל (שהיה נשיא ועסקן בנוסף לקדושתו שגבוהה יותר מקדושת השרפים נענתה על ידי בעלה שהיא לא עשתה כמו אשתו של רבי עקיבא אז האם יפה דרעי עשתה יותר מאשתו של רבן גמליאל אני ממש תמה על ההשוואה הזו עם כל הכבוד ליפה דרעי

  4. פעם ראשונה שנותנים כזה כבוד לאשת קרימינל
    25/04/2014 11:49
    יעקב
  5. נראה כמו משפחת פשע

  6. אשת חיל
    25/04/2014 15:13
    רחל
  7. אפשר להלל עשייה של נשים גם בלי להשוות ביניהן
    כל דור והמסירות נפש שלו!

  8. אריה דרעי לא יצא מהגינהום
    26/04/2014 22:34
    יוגב
  9. חבל שזו הרמה של האתר הזה , להשוות בין גדול תנאי ישראל רבי עקיבא , לאיש עלוב שהורשע בפלילים והמיט עלנו אסונות ,

  10. מרן כבר התחרט
    26/04/2014 22:57
    שפוי
  11. הרב עובדיה כבר התחרט שהאסיר לא נשאר בכולל.. ואין לנו אלא להצטרף…

  12. אין ספק שיש הרבהה זכויות לרבי אריה היקר
    30/04/2014 02:58
    אדרת
  13. כתבה יפה ואמיתית בהצלחה בטור